Welke motor voor mijn vriendin?

jord83

MF'er
16 jul 2010
96
0
Hey,

Ik heb een tijdje geleden mijn huidige motor gekocht: Een Suzuki GSXR 600 uit '99. Mijn vriendin rijdt hier ook wel eens op, maar wil nu haar eigen (1e) motor kopen. We hebben alleen geen idee wat een geschikte motor voor haar is. Ze weet wel wat ze wil en is helemaal gek op de sportmodellen zoals mijn Suzuki, de Kawa ninja's, Honda CBR etc. etc. 600CC ongeveer om mee te beginnen.

Het probleem dat ze heeft is dat ze op mijn motor lastig bij de grond komt (als ze stilstaat, niet in de bochten...) en dat ze hem nogal zwaar (qua gewicht) vindt. Iemand een idee voor een geschikte motor voor haar? Voor de info: ze is 1m70.

Alvast bedankt,

Jord
 
Laatst bewerkt:
Pics van je vriendin? kunnen we het wat makkelijker bepalen :)
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat jouw motor niet verlaagd is verder?
De meeste motoren kunnen namelijk professioneel verlaagd worden.
Andere dogbones achter en de vorkpoten voor wat door laten steken door de kroonplaat is de meest toegepaste methode.

Goeie kans dat ze dan beter bij de grond kan en dat het gewicht dan ineens mee lijkt te vallen.
 
Honda VFR400 - Wikipedia

Gave fiets ben er alleen te groot voor en voor haar dus prima gok ik :)

En zeker snel zat..

"The Honda VFR400R NC30 is widely known to be one of the best handling roadbikes ever made. The engine has a very wide powerband for a 400cc engine, which made it a perfect beginners-superbike. It has a hardcore fanbase, especially in Japan and the UK, where the NC30 is a popular track-day bike."
 
Laatst bewerkt:
Proefrijden. :)

Een R6 is niet geweldig hoog, kan ze eens proberen.
En ik geloof dat een fireblade nog iets lager is.

Maar het gewicht is allemaal ongeveer hetzelfde.

Succes!
 
geen racer maar wel geweldig fietsje.. yahama MT-03...kwa design één van de leukste/sportiefste nakeds voor dames (die zijvering doet 't em ;) )

ik zie net dat er 1tje te koop staat voor 4695 euro...mijn idee best wel een koopje.

Yamaha MT-03 te koop
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat jouw motor niet verlaagd is verder?
De meeste motoren kunnen namelijk professioneel verlaagd worden.
Andere dogbones achter en de vorkpoten voor wat door laten steken door de kroonplaat is de meest toegepaste methode.

Goeie kans dat ze dan beter bij de grond kan en dat het gewicht dan ineens mee lijkt te vallen.

:^

Mijn vriendin komt in de buurt van 1.70 en reed probleemloos op een R6 rond, terwijl ze net met dr tenen aan de grond kwam... Voor de zekerheid kan je dus in de weer gaan met dogbones
 
Nieuwere gsxr kopen voor d'r, is het gewichtsprobleem ook minder, of anders een abonnementje sportschool niet een idee :?
Hoorde laatst op eurosport bij de wsbk dat de ideale lengte van een motorcoureur rond de 1.70 schijnt te liggen, dus verlagen van de motor is onzin :P
 
Nieuwere gsxr kopen voor d'r, is het gewichtsprobleem ook minder, of anders een abonnementje sportschool niet een idee :?
Hoorde laatst op eurosport bij de wsbk dat de ideale lengte van een motorcoureur rond de 1.70 schijnt te liggen, dus verlagen van de motor is onzin :P

Ja, met opstap hulp (zie pedrosa)..

Helaas gaat dat niet op in het dagelijks leven :+
 
looks van een racer, handelbaarheid voor een beginner:

Kawa ER-6f (én met ABS :Y )

er-6f.jpg
 
Een APRILIA RS 250 lijkt me ook een goede fiets om mee te beginnen....
Moet qua optrekken niet onderdoen op een lichte 600
en de fiets is zeer wentelbaar door zijn laag gewicht.
 
Een gsx650f misschien? en een ZX-6R is ook niet zo gek hoog voor een supersport.
Of anders een CBR600F, net zoveel kracht als een RR, maar wel een rechtere houding en ook redelijk laag.
 
Ben ook zelf 3 appels hoog (1.73) en de R6 (03)zit prima kan makkelijk bij de grond, nieuwe model is trouwens wel wat hoger
 
Terug
Bovenaan Onderaan