Welke motor voor woon-werk/schoolverkeer?

Word dit niet een beetje oud ondertussen?

:^

Kijk, als iemand nou zegt "zo, ik heb mijn A, mij overkomt niets, ik ben beter dan Rossi en ik wil het allerdikste racemonster, met welke scoor ik de meeste chicas" dan is dat Busa-sarcasme het juiste antwoord. Maar als je nou gewoon wat overwegingen hebt en je wilt een paar tips van meer ervaren lieden, zeker als die overwegingen zijn van "ik ben nog maar een beginner en wil een verantwoorde keuze maken", wat is daar nou mis mee? Ook al is de vraag al 1000x gesteld.
 
Laatst bewerkt:
Ik hou er wel van op een mooie zonnige middag als ik rond 16.00 uit mn werk kan.

Ik hou er alleen minder van als ik om 6 uur sochtends door de regen in de ijzige kou onderweg ben. Tuurlijk, goed pak doet veel. Ik denk niet dat TS met een motorbudget tot 2000 meteen 1000 euro ernaast legt voor een kwaliteits goretex outfit van top tot teen, en zelfs als ie dat wel doet zal het zoeken worden binnen budget.

Dus ja, de wind an sich, is niet zo'n probleem. Zeker niet als je veel rijdt met mooi weer. Maar voor een woonwerk motor is wat bescherming toch gewoon prettig, en in ieder geval niet nadelig? Zeker als je gear niet top-notch is.


Ikzelf heb 2 jaar lang door weer en wind gereden met een honda cb1. Nooit echt hinder gezien in het feit dat het een naked bike is, maar dat zal persoonlijke smaak zijn.

Wat ik fijn vind aan de cb is dat het ondanks het lage vermogen toch een hele leuke gooi en smijtfiets is, je kunt er makkelijk woonwerk verkeer mee doen, maar je kunt er ook lekker een sportief ritje mee rijden. Maar net waar je bui naar staat :]
En ze zijn ook niet duur :N
 
Jep en natuurlijk kan het ook wel, zelf ook jaren gedaan. Maar toen ik een goed pak kocht wist ik pas hoe onnodig zwaar ik het daarvoor had gehad. Nu zou ik het niet meer zo doen als toen met een "waterdicht" pak, de natte en koude dagen ga je gewoon kapot als je pak niet waterdicht maar "waterdicht" is.