Welke motor voor woon-werk/schoolverkeer?

Word dit niet een beetje oud ondertussen?

:^

Kijk, als iemand nou zegt "zo, ik heb mijn A, mij overkomt niets, ik ben beter dan Rossi en ik wil het allerdikste racemonster, met welke scoor ik de meeste chicas" dan is dat Busa-sarcasme het juiste antwoord. Maar als je nou gewoon wat overwegingen hebt en je wilt een paar tips van meer ervaren lieden, zeker als die overwegingen zijn van "ik ben nog maar een beginner en wil een verantwoorde keuze maken", wat is daar nou mis mee? Ook al is de vraag al 1000x gesteld.
 
Laatst bewerkt:
Ik hou er wel van op een mooie zonnige middag als ik rond 16.00 uit mn werk kan.

Ik hou er alleen minder van als ik om 6 uur sochtends door de regen in de ijzige kou onderweg ben. Tuurlijk, goed pak doet veel. Ik denk niet dat TS met een motorbudget tot 2000 meteen 1000 euro ernaast legt voor een kwaliteits goretex outfit van top tot teen, en zelfs als ie dat wel doet zal het zoeken worden binnen budget.

Dus ja, de wind an sich, is niet zo'n probleem. Zeker niet als je veel rijdt met mooi weer. Maar voor een woonwerk motor is wat bescherming toch gewoon prettig, en in ieder geval niet nadelig? Zeker als je gear niet top-notch is.


Ikzelf heb 2 jaar lang door weer en wind gereden met een honda cb1. Nooit echt hinder gezien in het feit dat het een naked bike is, maar dat zal persoonlijke smaak zijn.

Wat ik fijn vind aan de cb is dat het ondanks het lage vermogen toch een hele leuke gooi en smijtfiets is, je kunt er makkelijk woonwerk verkeer mee doen, maar je kunt er ook lekker een sportief ritje mee rijden. Maar net waar je bui naar staat :]
En ze zijn ook niet duur :N
 
Jep en natuurlijk kan het ook wel, zelf ook jaren gedaan. Maar toen ik een goed pak kocht wist ik pas hoe onnodig zwaar ik het daarvoor had gehad. Nu zou ik het niet meer zo doen als toen met een "waterdicht" pak, de natte en koude dagen ga je gewoon kapot als je pak niet waterdicht maar "waterdicht" is.
 
Word dit niet een beetje oud ondertussen?
Ja net als de vraag naar je eerste motor.
Hoe moeilijk is het.
Dat vindt je mooi dat moet het kunnen en even de manco's opzoeken op het internet en klaar.
:W
Gaat ook een stuk sneller omdat je niet op antwoorden hoeft te wachten.
 
Gs500 is een goede keuze :)een smal en klein motortje waardoor hij
lekker wendbaar is. Ik met mn 1.58 kan met beide voeten plat op de grond. Heb er zelf wel een windschermpje op gezet. En ook verwarmde handschoenen gekocht. Ik had maar 15km snelweg enkele reis maar op een naked zit je toch vol in de koude wind. (In de winter)
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik heb nog 5 maanden, maar ik zou graag wel al een oogje hebben op een motorfiets die wel wordt aangeraden door de kenners.
Mijn budget is niet zo hoog, dus kan ik de prijzen mooi in het zeil houden.


Dan zou ik juist daarvoor nog wachten tot je je rijbewijs (bijna) hebt. Het word nu weer mooi weer en vaak zie je dat de prijzen dan omhoog gaan. Aan het eind van het seizoen dalen ze weer of heb je mensen die besluiten voor volgend jaar een grotere/zwaardere motor te kopen waardoor het lichtere spul vaak lager geprijsd is :)
 
Ja net als de vraag naar je eerste motor.
Hoe moeilijk is het.
Dat vindt je mooi dat moet het kunnen en even de manco's opzoeken op het internet en klaar.
:W
Gaat ook een stuk sneller omdat je niet op antwoorden hoeft te wachten.

Ja maar, ja maar. Waar kunnen we dan nog op MF zetten?
 
Niet per se een maximum van 170, maar als ik 200km/h opschrijf, dan vinden jullie het misschien wel wat overdreven voor een beginnende rijder :)
Dat heb je zelf in de hand. Daarnaast kunnen die 25kw sportfietsen ook 200km/u. Die zijn bedoeld voor beginners.

Wel heb ik al wat schakelervaring door op de brommer te rijden
Dat gaat je nergens mee helpen.
Maar daar trek ik altijd het gas open (dus aan gashendelcontrole kan ook gewerkt worden :P)
Dat is bij een brommer nodig, anders komen ze niet vooruit.

Nu, bedankt voor een paar gangbare motoren, die ga ik eens bekijken!

Succes. Dit proces (het zoeken van een nieuw aan te schaffen motor) is bijna even leuk als het rijden zelf.
 
Gs500 is een goede keuze :)een smal en klein motortje waardoor hij
lekker wendbaar is. Ik met mn 1.58 kan met beide voeten plat op de grond. Heb er zelf wel een windschermpje op gezet. En ook verwarmde handschoenen gekocht. Ik had maar 15km snelweg enkele reis maar op een naked zit je toch vol in de koude wind.
Ik heb eens gezocht naar de specificaties van de GS500, zithoogte 790mm, komt goed in de buurt van de zithoogte van m'n brommer, hier 820mm, gaat dus makkelijker zijn om op te stappen.
Dan zou ik juist daarvoor nog wachten tot je je rijbewijs (bijna) hebt. Het word nu weer mooi weer en vaak zie je dat de prijzen dan omhoog gaan. Aan het eind van het seizoen dalen ze weer of heb je mensen die besluiten voor volgend jaar een grotere/zwaardere motor te kopen waardoor het lichtere spul vaak lager geprijsd is :)
Eigenlijk is dat wel een goed idee, in de winter worden motoren allemaal verkocht, ofwel gestald, maar ik zou die gewoon doorheen het jaar gebruiken :+, prijzen zullen dus wat zakken, en dat is natuurlijk ook voordeliger voor mij :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan