Welke motor voor zijspan?

Kattx

Rookie
9 apr 2011
15
0
Hallo allemaal,

Het is hier hoogstwaarschijnlijk al vaak voorbij gekomen maar ik ben van plan om een zijspan te laten bouwen (bak Stern RX-L). Maar ik heb echt werkelijk waar geen idee wat voor motor daar geschikt voor is. Het moet een stoer zijspan worden met voldoende power en cardan aandrijving. Iemand tips?

Grtz!
 
Eentje van voorjaar 2009 of ouder. Ik zou een dwarse BMW K-serie kiezen. Simpel en betrouwbaar. Maar er zijn ook mensen die graag een Yamaha 1200 nemen.
Echt stoer is een R1100S of een R1200GS.
Wat voor solo rij je nu?
 
Eentje van voorjaar 2009 of ouder. Ik zou een dwarse BMW K-serie kiezen. Simpel en betrouwbaar. Maar er zijn ook mensen die graag een Yamaha 1200 nemen.
Echt stoer is een R1100S of een R1200GS.
Wat voor solo rij je nu?

Dank voor je bericht! Een Ducati, geen optie ;)
 
Aankoop hiervan is bespreekbaar.



full
 
Waarom is een duc geen optie? Juist gewaagd en niet allerdaags.
 
Omdat een Duc geen cardan heeft. Dat is één van de weinige eisen die Kattx stelt. Dat heteen heel gaaf zijspan zou worden is buiten kijf.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet zeker dat een Duc zijspan er super zou uitzien. :D Maar snak ook wel naar een iets minder sportieve houding ;)
 
Eentje van voorjaar 2009 of ouder. Ik zou een dwarse BMW K-serie kiezen. Simpel en betrouwbaar. Maar er zijn ook mensen die graag een Yamaha 1200 nemen.
Echt stoer is een R1100S of een R1200GS.
Wat voor solo rij je nu?

Welke dwarse BMW K versie(s) bedoel je precies? Spimpel en betrouwbaar, dat zoek ik ;)
 
Denk dat ie doelt op de k75/k100/k1100
Koop je voor weinig en staan bekend om het behalen van gigantische km standen.
 
Duc span lijkt me juist gewelidig.

En die gaat er hier ook echt wel komen
 
Janenjoep doe eens een pm wat deze combi mag kosten

"De ontvanger (Redpigeon) heeft aangegeven enkel prive berichten van contacten te willen ontvangen. Je bent geen contact van deze ontvanger."

Doe wel even via de mail in je profiel.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet zeker dat een Duc zijspan er super zou uitzien. :D Maar snak ook wel naar een iets minder sportieve houding ;)
Dan komen Reise enduro's inderdaad in beeld. Anders zou ik een Guzzi 1100 Sport ook een gaaf ding vinden naast de Duc.
 
topic hack: vanwaar deze periode?
Voor deze datum kan je volstaanmet een eenvoudige keuring van 55 euro op een lokaal RDW station in de buurt. Als je een recentere motor hebt moet je voor een IK naar Lelijkstad. Dat kost ongeveer 700 euronen
 
Terug
Bovenaan Onderaan