Welke motor zal ik aanschaffen?

Yamaha Thunderace, prima vol te houden op de langere stukken, rijd zuinig als je niet als een jacko gaat gassen en na 2000 verbruiken ze ook geen olie meer! ik heb 70.000 op mijn teller langs zien komen zonder problemen!
 
'doen of niet doen?' > 'Welke motor zal ik aanschaffen?'
 
Over de Triumph TT600:

Leuke, originele fiets. Zie je niet vaak rondrijden, dus da's altijd leuk :)

Voor lange afstanden vind ik hem prima geschikt. Ikzelf heb nooit last van mijn polsen/rug, maar dat kan voor iedereen verschillend zijn. Bij lange ritten denk ik overigens aan 4 uur plus, of zo'n 400 km of meer.

Sportieve fiets, maar niet TE. Zal een foutje met de koppeling niet direct op het achterwiel gaan staan (andere tandwielen en hij komt wel automatisch los).

Bekende mankementen? De snelheidsmeter wil het wel eens begeven. Gebeurt erg vaak bij dit model. Ook bij mij nu helaas, maar aangezien ik toch bijna altijd met GPS rijd, is dat niet zo'n probleem. Ook zijn de onderdelen voor deze fiets wat minder makkelijk verkrijgbaar... Veel keus aan andere uitlaten is er bijvoorbeeld niet (Remus heeft hem wel nog en deze geeft een klasse, zwaar geluid).


Maar dan heb je natuurlijk ook wel een Triumph :)

EDIT: en het is overigens een vrij lichte fiets (geloof maar iets van 160kg) dus heeeeeerlijk sturen :]
 
Laatst bewerkt:
Ik ben erg blij met jullie reacties.
Zitten een paar hele nuttige tussen.

Ik heb liever wel een kuip, heb eerst 1 zonder kuip gehad en dan vang ik teveel wind naar mijn mening. :X

heb idd ook zitten kijken naar een all road, alleen degene die leuk zijn vallen buiten mijn budget. ;(
Bijv een V storm of een Varadero. *O*

over de TT, ik heb er nu 1 gezien op marktplaats, had er zelf nooit aan gedacht maar hij ziet er bijzonder leuk uit. :Y :9~ *D

keep all the good advices...
 
Ik ben erg blij met jullie reacties.
Zitten een paar hele nuttige tussen.

Ik heb liever wel een kuip, heb eerst 1 zonder kuip gehad en dan vang ik teveel wind naar mijn mening. :X

heb idd ook zitten kijken naar een all road, alleen degene die leuk zijn vallen buiten mijn budget. ;(
Bijv een V storm of een Varadero. *O*

over de TT, ik heb er nu 1 gezien op marktplaats, had er zelf nooit aan gedacht maar hij ziet er bijzonder leuk uit. :Y :9~ *D

keep all the good advices...

beste advies hoor ik je niet over....

thunderace ;) en nee ik ben niet objectief en ja, het is gewoon een goede motor :+
 
nee beste advies heb ik het niet over :P *D ;)

Maar idd ook een mooie fiets...

weet alleen niet of het slim is om na 3 jaar weer op een 1000 te starten

greetz
 
Zoveel hoofden, zoveel zinnen!!
Ik heb zelf jaren ww-verkeer Almere-Amsterdam vv gedaan op een Yamaha Fazer, 600.
bj 2000.
All-round fiets. Geen bijzonder onkosten gehad en een prima tussen de file door fiets. En als je het op je heupen krijgt..gaat ie ook nog eens als de brandweer! :W
 
Laatst bewerkt:
nee beste advies heb ik het niet over :P *D ;)

Maar idd ook een mooie fiets...

weet alleen niet of het slim is om na 3 jaar weer op een 1000 te starten

greetz

dat zit hem puur in je pols, het was zelfs mijn eerste motor ;) voordeel vond ik juist dat je zo makkelijk op koppel kon rijden, das met mijn huidige r1 wel anders :P
 
Als je woon werk fiets zoekt en toch een beetje van sportief houd kan je ook nog kijken naar een VFR750, Iets zwaarder maar ook leuk om mee te sturen en betrouwbaar.

Er staat trouwens een hele mooie zwarte te koop in Rotterdam ;)

Hehehehe, idd een mooie fiets...

is tie toevallig van jou *D :Y :}

maar het wordt een beetje stil hier.

zijn er nog meer mensen met een triumph TT600???
 
Nee, sorry. Ik heb wel een GSX-R 750 uit 2001. Niet helemaal in de door jou aangegeven prijsklasse, maar wie weet heb je nu bijgespaard... ;)
Kijk maar eens op de link in mijn onderschrift. De motor is zo goed als helemaal af, alleen de supermooie undertail moet nog bevestigd worden. Plaatjes daarvan staan ook in dat topic.
Ook heb ik nog geen bijzondere onkosten gehad. Motor heeft pas een grote beurt gehad, waarbij deze volledig is afgesteld op onder andere de nieuwe demper en voorzien is van een nieuwe achterband! Meer vragen moet je me maar even contacten via de priveberichten.
 
Als je van 'iets anders' houdt zou ik zeker naar een Triumph kijken.

De Trophy is uitermate geschikt voor woon-werk: volle kuip en rechtop. Het 900 blok is een drie cilinder en de 1200 een 4. Schijnt iemand ook nog wel eens mee op Zandvoort gereden te hebben.

De Sprint 900 is ietwat sportiever dan de Trophy en heeft volgens mij alleen een topkuip.

Het past waarschijnlijk niet in je budget, maar de Sprint ST 955i is ook een zeer fijne motor om te rijden. Ook zeer goed sportief te sturen. Heb er nog een R6 mee uit gereden in de Eifel afgelopen juni :+

Schrik niet te hard terug van het aantal cc's. Ze gaan er echt niet als een bezeten vandoor (geen liter-sportfietsen) en volgens mij is het een stuk prettiger met lange stukken snelweg omdat ze gewoon minder toeren (hoeven te) draaien dan een 600.
 
ik hou dus idd van iets anders.

de Triumph heeft idd mijn intresse gewekt maar hou alle opties open.
 
Zijn er mensen die ervaring hebben met een CBR 1100 Blackbird?

Vind het er uit zien als een degelijke, maar sportieve toer buffel...

wat vinden jullie van die fiets?
 
Zijn er mensen die ervaring hebben met een CBR 1100 Blackbird?

Vind het er uit zien als een degelijke, maar sportieve toer buffel...

wat vinden jullie van die fiets?

mijn vader heeft er 1, rijd op zich prima, hoewel ik het voor mij te veel toerhouding vind.

power heb je altijd over en een bochtje is geen probleem ;)
 
Bij boel snelweg km's zou ik toch serieus kijken naar iig iets met tupperware, en vermogen...
Ookal ben je dan een heropstapper. Je bent ongeveer net zo lang als ik. Ik zeg: Honda cbr1100 (van voor '99)
Prima motor voor de snelweg, en je kunt er ook redelijk mee toeren, hoe wel het natuurlijk wel een lomp hok is.
Blackbird 97-99 een lomp hok...? Hij heeft wel 164pk en een topsnelheid die richting de 300 gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan