Welke motor zal ik kiezen?

Tw!tchy

MF veteraan
3 feb 2008
2.172
20
Hallo allemaal :) Ik ben bijna klaar met mijn motor rijbewijs en ik ben erg geïnteresseerd in Cross/allroad/SM bikes. Super sport is ook erg gaaf, maar is mij nu gewoon te duur.

Ik kijk al een jaartje rond hier op de forums en heb nu besloten wat binnen de cross/sm categorie mij echt aanspreekt. Ik ben opzoek naar een betaalbare (<1500euro) motor, 25kw of minder, en hij moet viertakt zijn (heerlijk geluid, minder onderhoud, minder stank, etc etc) en het liefst natuurlijk 1-cilinder. Verder het liefst een motor die zuinig is in gebruik.

Ik ben in mijn zoektocht op de Honda NX250 en Yamaha XT350 gestuit. Ik vind een pluspunt van de XT350 dat het geluid net wat zwaarder en het produceert wat meer kracht, hoewel dat vrij weinig scheelt.

Zijn er hier mensen die ervaring met één of beiden hebben en mij kunnen helpen met kiezen? Zijn er nog vergelijkbare motoren binnen mijn budget? Wat vinden jullie?
 
Laatst bewerkt:
*edit* vreemd dat zo'n bike zo weinig kWs heeft.. lijkt me ook een gave bike inderdaad. heb je hier ervaring mee? wel aan de dure kant maargoed :)
 
Laatst bewerkt:
ik zou voor een NX250 gaan, aangezien je nu al weinig/geen geld hebt voor aanschaf: laat staan voor onderhoud.
 
Honda SLR 650 / vigor kun je daarvoor kopen in 25Kw

http://link.marktplaats.nl/215390280

let op, ze zijn 1 jaar standaard in 25 Kw op de markt gebracht, dus vraag ernaar bij de verkoper op er "het betreft een lichte motorfiets" op het kenteken staat.
 
Laatst bewerkt:
Honda SLR 650 / vigor kun je daarvoor kopen in 25Kw

http://link.marktplaats.nl/215390280

let op, ze zijn 1 jaar standaard in 25 Kw op de markt gebracht, dus vraag ernaar bij de verkoper op er "het betreft een lichte motorfiets" op het kenteken staat.

SLR B| ik heb er nog nooit met gereden. Het ziet er wel een lompe motor uit waarmee je saaie ritjes zal kunnen met doen.
De honda XR 600 zal zeker binnen je budget vallen alleen een beetje afwachten wanneer er wa meerdere zullen te koop staan.
Tweedehands en nieuwe artikelen kopen en verkopen
Deze staat wel te koop in Belgie.
 
SLR B| ik heb er nog nooit met gereden. Het ziet er wel een lompe motor uit waarmee je saaie ritjes zal kunnen met doen.
De honda XR 600 zal zeker binnen je budget vallen alleen een beetje afwachten wanneer er wa meerdere zullen te koop staan.
Tweedehands en nieuwe artikelen kopen en verkopen
Deze staat wel te koop in Belgie.
yep mijn gedacht blijft ook xr600 voor weinig geld toch een brut en betrouwbaare moto
 
http://www.marktplaats.nl/index.php...len-honda/215390280-honda-slr-650.html?xref=1

Een echte schoonheid is het niet maar prijs valt zeker en vast goed mee. Het wiel voorraan is een endurowiel, originele voorbochten, plastiek is ook niet origineel. Maar als de motor goed is het zeker een koopje. Het grootste minpunt vind ik het voorwiel.
Maar als je nog 500 meer spaart of wat dan ook ga je zeker een propere XR 600 omgebouwde supermotard of een kawasaki klx 650 kunnen kopen is qua vermogen, koppel hetzelfde als de XR 600 pluspunt is dat je waterkoeling hebt.
Dan heb je natuurlijk nog de oudere husqvarna's maar daar zou ik eerder afblijven.
 
slr650 ziet er niet mooi uit.. heb het meer op de SM look, dat lage spatbord voor ziet er niet uit op een allroad :P

en ik geef het liefst niet te veel eraan uit, denk dat het een nx250 of xt350 wordt, of als ik doorspaar een XR600, ook een gave bike..

nog mensen met ervaring? share pls :-]
 
de 400 lc4 is helaas te krachtig, produceert 29.9kW

nog meer bikes en ervaringen van mensen? :)

en nog een vraagje: is het niet onhandig dat die 600cc XR600 maar zo weinig kW heeft voor zijn flinke motorinhoud? wilt dat nog beetje doorrijden? wie heeft er ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:
ik heb een ktm gs350 lc ,die valt binnen de 25kw regels
is superrrr zuinig en erg onderhoudsvriendelijk bij normaal gebruik..
dus niet overtoeren maken en volgas op snelweg etc:
hij kostte me 600 met gereviseerd blok en goeie banden/remmen/verlichting
kheb er probleemloos plezier van :)
alleen je vindt ze niet meer..of niet snel iig
hij is ook al van 89

full


dit is m na mn behandeling ,hij was blauw geverfd :X
 
wow, nette bike voor mooi prijsje :D maar wel 2takt :(

ik wil persé viertakt :P
 
Laatst bewerkt:
ik keek net ook naar een KTM 620 LC4 (20kW) en ook 1-cillinder, zijn blijkbaar ook niet eens zo duur :)
 
oh sorry, ik zocht de specs even op van een gs350 :P niet goed gekeken doe je hem weg? ;)
 
Laatst bewerkt:
haha goed geraden,ik heb al zoveel lol gehad van deze,
crossen door de stad ,zelfs sliden ala supermoto ,wheelies ,het is een erg goed uitgebalanceerd
rijwielgedeelte en heel fijn rijdbaar ,als je er een kan vinden zou ervoor gaan.
onderdelen makkelijk te krijgen indien nodig.
 
vreemd dat de onderdelen wel zo makkelijk te krijgen zijn, de motoren zelf namelijk helemaal niet! nergens zo'n bike te vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan