Welke motor zal ik kiezen?

sorry maar ik heb niet zoveel aan je reactie :+
 
Laatst bewerkt:
even ontopic blijven aub.

Ik heb inmiddels een NX250 aangeboden gekregen voor 400 euro. Hij is gebruikt voor woon werk verkeer en is goedkoop omdat er al wel 60.000 km op de teller staat. Bouwjaar 1992. Hij is in gebruikte staat, niet enorm lelijk om te zien, nergens ernstige roest of mankementen.

Verder krijg ik er bijna een complete NX250 aan onderdelen bij, mocht ik een keer iets nodig hebben van een donormotor (er zit alleen geen motorblok meer op, dacht dat ik die wel zou kunnen gebruiken mits minder dan 60.000km maar helaas)

rijdt zuinig, ong 1 op 30 als je rustig aan doet met je courreursrechterhand.

Goede deal of niet?
 
de 400 lc4 is helaas te krachtig, produceert 29.9kW

nog meer bikes en ervaringen van mensen? :)

en nog een vraagje: is het niet onhandig dat die 600cc XR600 maar zo weinig kW heeft voor zijn flinke motorinhoud? wilt dat nog beetje doorrijden? wie heeft er ervaring mee?

Het wil niet zeggen dat hij maar 15 kw op het inschrijvingsbewijs heeft dat hij dat ook werkelijk heeft.
Vermogen 46 PK @ 6600tpm, Koppel 51,9 @ 5500tpm.
Is een type me een langeslag motor d.w.z veel koppel in lage toeren. Deze motor moet zeker niet onderdoen voor de Wr's en dergelijke, op circuit is het natuurlijk weer een andere zaak.
 
Ok klinkt goed :-) wat denken jullie van die nx250 die ik aangeboden kreeg?
 
Ja het is geen olieverslinder, hij is alleen voor woon-werkverkeer gebruikt, ik ga even kijken of dat ding nog beetje vooruit te branden is :P en misschien dat die het dan wel wordt. Ze kosten in onderhoud en verbruik ook zo weinig, dat ik zodra ik de nx250 heb gewoon door kan sparen..

misschien maak ik er een wannabe SM van :P gewoon een beetje opleuken, sowieso dat lelijke lage ronde spatbord voor eraf en een SM spatbord erop, ziet er al ruiger uit :P
 
even ontopic blijven aub.

Ik heb inmiddels een NX250 aangeboden gekregen voor 400 euro. Hij is gebruikt voor woon werk verkeer en is goedkoop omdat er al wel 60.000 km op de teller staat. Bouwjaar 1992. Hij is in gebruikte staat, niet enorm lelijk om te zien, nergens ernstige roest of mankementen.

Verder krijg ik er bijna een complete NX250 aan onderdelen bij, mocht ik een keer iets nodig hebben van een donormotor (er zit alleen geen motorblok meer op, dacht dat ik die wel zou kunnen gebruiken mits minder dan 60.000km maar helaas)

rijdt zuinig, ong 1 op 30 als je rustig aan doet met je courreursrechterhand.

Goede deal of niet?

Klinkt erg goed! Met een donor NX....voor die prijs...DOEN!
Die dingen kunnen wel een ton lopen. Het motorblok is echt super!!!! Werd vroeger ook wel veel gebruikt in de kartwereld.

Ik heb zelf ook een NX250 erbij en ik moet zeggen dat het wel gaaf rijd, geen pk pakhuis, maar dat compenseert weer omdat de NX maar 118 kg weegt. En ik heb de grootste lol op het NX-je.

Aandachtspunten zijn de vering van de NX.......is erg slap, te slap...
Vering-upgrade van Wilbers erop en je hebt een superbrommer!! :}

Kijk eens op het NX250 topic, staat wel wat info.

Gr. Johan.
 
psies !! lekker crea bezig gaan drmeej :) ben zelf ook zo,
die ktm bijv: kwam zo aan bij mijn garage..
full
full


nu heb ik ook nog rooie handvatjes erop gezet,en een rood stuurrolletje.
en een paar stickerts
alles low-budget ;)
 
Klinkt erg goed! Met een donor NX....voor die prijs...DOEN!
Die dingen kunnen wel een ton lopen. Het motorblok is echt super!!!! Werd vroeger ook wel veel gebruikt in de kartwereld.

Ik heb zelf ook een NX250 erbij en ik moet zeggen dat het wel gaaf rijd, geen pk pakhuis, maar dat compenseert weer omdat de NX maar 118 kg weegt. En ik heb de grootste lol op het NX-je.

Aandachtspunten zijn de vering van de NX.......is erg slap, te slap...
Vering-upgrade van Wilbers erop en je hebt een superbrommer!! :}

Kijk eens op het NX250 topic, staat wel wat info.

Gr. Johan.

thanks *D nu ben ik er eigelijk wel uit
 
psies !! lekker crea bezig gaan drmeej :) ben zelf ook zo,
die ktm bijv: kwam zo aan bij mijn garage..[afbeelding][afbeelding]

nu heb ik ook nog rooie handvatjes erop gezet,en een rood stuurrolletje.
en een paar stickerts
alles low-budget ;)

ziet er echt netjes uit hoor :) ik ben ook van plan wel het één en ander te doen aan die NX250... sowieso een mooi zwart kleurtje geven :9 en ik wil dus van dat lage lelijke spatbord aan de voorkant af.. dat staat gewoon echt niet op zo'n motor..

trouwens, waarom heb je er noppenbandjes onder? ga je zo veel offroad ermee (niet te zien aan de motor namelijk)? kan me niet voorstellen dat dit echt fijn rijdt op de weg..
 
Laatst bewerkt:
ik heb er een dagje offroad mee gedaan ,ik heb een grote stapel enduro banden liggen ,
die ik zo mooi op kan rijden,en noppen op de weg is heerlijk rijden ,moet je gewoon ff aanvoelen
als alle noppen op zijn komt er wel een allroadje op :P

leuk man dat je de nx koopt ,veel plezier ermee !!
 
hehe ik krijg mijn nx250 met hele nette wegbandjes :) don't worry, dikke kans dat ik ze nog in moet rijden zelfs.
De 2de bike die ik erbij krijg zou compleet zijn op een onderdeeltje uit het blok na, ik geloof de cilinderkop. Kan ik dus altijd nog compleet maken of als spareparts gebruiken.. en de verkoper houdt het zooitje vast voor me :) ik haal het volgende week zaterdag (31ste) op als het allemaal beetje netjes is :9
Heb er zo veel zin in!
 
de 400 lc4 is helaas te krachtig, produceert 29.9kW

nog meer bikes en ervaringen van mensen? :)

en nog een vraagje: is het niet onhandig dat die 600cc XR600 maar zo weinig kW heeft voor zijn flinke motorinhoud? wilt dat nog beetje doorrijden? wie heeft er ervaring mee?

Twitchy, ik weet niet waar je deze info vandaan hebt. Maar ik ben nu zelf 20, en ik rijd er LEGAAL mee op een licht kenteken. Hij is zelfs verzekerd! Als je nog wat vragen hebt, vraag maar raak ;)
 
haha het is waarschijnlijk al een NX250 geworden ;) lekker goedkoop, kan ik ook ff doorlessen. Als ik mn rijbewijs heb ga ik gewoon lekker doorsparen (NiXje kost toch geen zak in onderhoud en verbruik) en misschien krijgt hij dan nog gezelschap van iets groters in de garage ;) xr600 is idd een stoer ding, en maakt net ff wat stoerder geluid :/

We zien het allemaal wel ;) eerst volgend weekend naar de NX kijken :)
 
Laatst bewerkt:
goede keus.
Goedkoop, zuinig en toch hele leuke wendbare fiets.
over het uiterlijk zijn de meningen verschillend maar wat maakt het uit.
Je kan er goedkoop lekker mee rijden.
Daarom is mijn keus voor mijn eerste motor ook de nx geworden.
 
Ach ik vind t uiterlijk niet verkeerd, en ga hem sowieso mooi zwart maken en een SM spatbordje (must!) erop zetten voor :P en verder hou ik jullie op de hoogte met fotos ;)
 
heb zelf een ktm lc4 620, reken er maar op dat voor je klaar bent je aan de 3500 euro zit incl. aankoop. dan kun je wel hard knallen en daar gaat het om, het vervelende is dat je zo vaak nieuwe banden moet kopen, want alles behalve wegbanden slijt hard, ook al wordt er soms iets anders beweert. op de snelweg kun je trouwens goed meekomen. het komt allemaal erg precies met de afstelling en het starten, ik deed er even over om hem te leren kennen. start moeilijk, als je niet weet wat je moet doen, maar als je dat wel weet veranderd alles in een joepie-moment.
 
Terug
Bovenaan Onderaan