Welke motor zoek ik

Dan vallen ‘hoogpoters’…GS, Versys etc af….. :?

misschien een Kawa Z serie dan…daar heb je ook genoeg keuze.

Verder heb ik ook een beperkte kennis wat je tegenwoordig allemaal kunt kopen…_O-
 
Is het ook, vandaar dat het een lastige categorie is om in te zoeken (vind ik dan). Ik zie vaak dat bijvoorbeeld adventures of nakeds ook als sport-tour worden geadverteerd.

Hoewel ik qua looks toch altijd wel bij de nakeds uit kom heb ik toch wel echt het liefst een kuip. Een windscherm zou natuurlijk ook nog een optie zijn maar ik weet niet of dat genoeg bescherming biedt. Bijvoorbeeld de CBF1000 die ik gisteren heb gereden had best een lage kuip en voelde eigenlijk gewoon als een naked tenzij ik helemaal naar beneden dook, de windschermen voor een naked zijn meestal nog lager.
Nogmaals de FZ1S,heeft een behoorlijke kuip,is vrij groot,vermogen meer dan zat,andere hier genoemde zoals de BMW,Ducati,
allemaal mooi maar alles is duur zoals onderhoud,onderdelen,kleinere rond de 600cc motoren schiet je niks/weinig mee op vergeleken
met de Hornet,de genoemde VFR is een vrij gecompliceerde motor en daardoor ook niet goedkoop in onderhoud,en de Vtec versie
is helemaal duur als er kleppen gesteld moeten worden.
 
VFR is geen gecompliceerde motor. Hij stuurt alleen voor geen meter. En met de latere 1200's en crossrunners werd het alleen maar erger.
 
VFR is geen gecompliceerde motor. Hij stuurt alleen voor geen meter. En met de latere 1200's en crossrunners werd het alleen maar erger.
Dat is het wel vergeleken met een Hornet,alleen al voor kleppenstellen moet je de halve motor uit elkaar halen.
 
Ja, maar dat hoeft toch niet elke week?
Pas na 48.000km. En idd bij een Vtec wat meer werk dan de gewone 800 en 750, maar nog steeds goed te doen, en te laten doen.
Was nooit echt enthousiast over het verbruik van de injectie VFR's, maar het geluid maakt een hoop goed. Maar dat sturen, nee. Oprichten bij remmen in de bocht, al snel voetsteunen aan de grond, en gewoon geen lekker neutraal bochtgevoel. Je moet 'm echt actief sturen.
 
Nogmaals de FZ1S,heeft een behoorlijke kuip,is vrij groot,vermogen meer dan zat,andere hier genoemde zoals de BMW,Ducati,
allemaal mooi maar alles is duur zoals onderhoud,onderdelen,kleinere rond de 600cc motoren schiet je niks/weinig mee op vergeleken
met de Hornet,de genoemde VFR is een vrij gecompliceerde motor en daardoor ook niet goedkoop in onderhoud,en de Vtec versie
is helemaal duur als er kleppen gesteld moeten worden.
FZ1S heb ik al wel eens op gezeten en staat ook wel op mijn lijstje om nog eens een proefrit op te maken. En qua onderhoud e.d. weet ik wel dat bepaalde merken duurder zijn dan anderen maar als ik een motor vind waarvan het totaal plaatje klopt neem ik dat wel voor lief tenzij het echt te gek is.
 
Ja, maar dat hoeft toch niet elke week?
Pas na 48.000km. En idd bij een Vtec wat meer werk dan de gewone 800 en 750, maar nog steeds goed te doen, en te laten doen.
Was nooit echt enthousiast over het verbruik van de injectie VFR's, maar het geluid maakt een hoop goed. Maar dat sturen, nee. Oprichten bij remmen in de bocht, al snel voetsteunen aan de grond, en gewoon geen lekker neutraal bochtgevoel. Je moet 'm echt actief sturen.
Dat is er misschien nog een stuk te verbeteren door andere afstelling van de vering,
buiten dat moet je remmen voor de bocht niet in een bocht ;)of nog beter niet remmen🤪,want remmen is vertraging :Y :+
 
FZ1S heb ik al wel eens op gezeten en staat ook wel op mijn lijstje om nog eens een proefrit op te maken. En qua onderhoud e.d. weet ik wel dat bepaalde merken duurder zijn dan anderen maar als ik een motor vind waarvan het totaal plaatje klopt neem ik dat wel voor lief tenzij het echt te gek is.
Tja liefde maakt blind ;),maar het kan behoorlijk gek worden met merken zoals BMW en Ducati,tenzij je een hoop zelf kan doen.
 
Zo iets ?VRF 1299 met of zonder koffers
Past wel in je budged.
2E5723D9-09A3-4241-BBB9-C9A85320E6B4.jpeg
 
ik heb bijvoorbeeld gisteren een BMW F800GT gereden dat is toch een totaal andere motor dan mijn Honda
Klopt…dat is inderdaad een ander soort motor.
Ik refereerde meer richting de GSX650.
Die BMW is wel een mooie motor en ik denk zeker comfortabel om lang mee te rijden.
 
Zo iets ?VRF 1299 met of zonder koffers
Past wel in je budged.
Bekijk bijlage 1806539
Mooi ding, toevallig vanmiddag op een gezeten maar zat toch wel wat ver voorover. Helaas niet mogen rijden dus kan nog niet echt inschatten of dat een probleem voor me is.
Klopt…dat is inderdaad een ander soort motor.
Ik refereerde meer richting de GSX650.
Die BMW is wel een mooie motor en ik denk zeker comfortabel om lang mee te rijden.
De GSX650 is inderdaad voorbij gekomen in de reacties en ik was er nog niet bekend mee, gisteren op een gezeten maar ik had inderdaad het idee dat die niet zoveel verschilt met wat ik nu heb.
 
FZ1S heb ik al wel eens op gezeten en staat ook wel op mijn lijstje om nog eens een proefrit op te maken. En qua onderhoud e.d. weet ik wel dat bepaalde merken duurder zijn dan anderen maar als ik een motor vind waarvan het totaal plaatje klopt neem ik dat wel voor lief tenzij het echt te gek is.
Ja, dat verschil is er zeker!

Ik heb een Yamaha en een Honda.
Soms heb ik het gevoel dat hetzelfde Honda-onderdeel 2x zo veel moet kosten.
Je weet wat H O N D A betekent: Hoge Onkosten Na De Aanschaf
Gelukkig kan ik 't allemaal best doen.
Ook dat ding van hieronder zou goed kunnen, maar vind dat dus onnodig! Ik ben ook geen Yup!

De Honda valt nog alleszins mee.
Een maat van me heeft een BMW RT.
Als je daarvan de rekeningen ziet zakt al helemaal de broek af. (gelukkig zitten die yuppen-rijders daar helemaal niet mee)
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar dat hoeft toch niet elke week?
Pas na 48.000km. En idd bij een Vtec wat meer werk dan de gewone 800 en 750, maar nog steeds goed te doen, en te laten doen.
Was nooit echt enthousiast over het verbruik van de injectie VFR's, maar het geluid maakt een hoop goed. Maar dat sturen, nee. Oprichten bij remmen in de bocht, al snel voetsteunen aan de grond, en gewoon geen lekker neutraal bochtgevoel. Je moet 'm echt actief sturen.
'T is geen yammie (42kkm). Honda elke 24.000km checken.

Ben het wel eens met sturen, zowel de VFR800Fi als VFR800 VTEC vond ik als een slagschip sturen. Een FZS600 en FZS1000 voelen een stuk lichtvoetiger/makkelijker aan, meer speedboat. :9 Een FZ1 zal daar nog wel een verbetering in zijn.
 
Mooi ding, toevallig vanmiddag op een gezeten maar zat toch wel wat ver voorover. Helaas niet mogen rijden dus kan nog niet echt inschatten of dat een probleem voor me is.
Zoals gezegd, even kijken wat een paar risertjes doen, soms hoef je maar een paar mm voor een wereld van verschil.
 
Ja, dat verschil is er zeker!

Ik heb een Yamaha en een Honda.
Soms heb ik het gevoel dat hetzelfde Honda-onderdeel 2x zo veel moet kosten.
Je weet wat H O N D A betekent: Hoge Onkosten Na De Aanschaf
Gelukkig kan ik 't allemaal best doen.
Ook dat ding van hieronder zou goed kunnen, maar vind dat dus onnodig! Ik ben ook geen Yup!

De Honda valt nog alleszins mee.
Een maat van me heeft een BMW RT.
Als je daarvan de rekeningen ziet zakt al helemaal de broek af. (gelukkig zitten die yuppen-rijders daar helemaal niet mee)
Hoge Onderhoudskosten Na Dure Aanschaf. :P
 
Zoals gezegd, even kijken wat een paar risertjes doen, soms hoef je maar een paar mm voor een wereld van verschil.
Dat is inderdaad een optie maar dan moet hij verder wel bevallen en aangezien deze motorzaak me niet wilde laten proefrijden tenzij ik serieuze interesse had weet ik nog niet hoe die verder bevalt.
 
VFR is geen gecompliceerde motor. Hij stuurt alleen voor geen meter. En met de latere 1200's en crossrunners werd het alleen maar erger.

'T is geen yammie (42kkm). Honda elke 24.000km checken.

Ben het wel eens met sturen, zowel de VFR800Fi als VFR800 VTEC vond ik als een slagschip sturen. Een FZS600 en FZS1000 voelen een stuk lichtvoetiger/makkelijker aan, meer speedboat. :9 Een FZ1 zal daar nog wel een verbetering in zijn.

Het helpt als je banden ook oppompt...en niet op de velg rijdt 😂 _O-

;)
 
Zwaar sturen een VFR 800…… _O- …gewoon je gewicht verplaatsen en werken…
Ik heb een keer een VFR800 meegehad toen een kennis mijn (toenmalige) KTM 200 Duke ging poetsen.
Ik vond het prima rijden…ondanks het gewicht (in vergelijking met mijn KTM) ging dat lekker door de bocht!
 
Hoge Onderhoudskosten Na Dure Aanschaf. :P
Mijn Honda Blackbird heb ik echt niet (te) duur aangeschaft! (denk ik)

Zoals ik zei, zijn Honda-onderdelen duurder dan van Yamaha. (althans is mijn ervaring)
Wel kan ik zeggen dat bij Honda alles er perfect uitziet.
Bij mijn Yamaha is alles net een beetje minder. Maar goed, bij Honda betaal je daar dan ook voor.
 
Mijn Honda Blackbird heb ik echt niet (te) duur aangeschaft! (denk ik)

Zoals ik zei, zijn Honda-onderdelen duurder dan van Yamaha. (althans is mijn ervaring)
Wel kan ik zeggen dat bij Honda alles er perfect uitziet.
Bij mijn Yamaha is alles net een beetje minder. Maar goed, bij Honda betaal je daar dan ook voor.
Welke onderdelen? Ik heb helemaal geen onderdelen nodig, behalve dan bougies, olie, filters, kettingset, banden.
 
Oke nog een optie; Triumph Sprint GT. Ik weet niet of je er aan hecht dat het een model is dat ik niet iedereen rijdt, maar als de vfr je iets lijk is deze ook de moeite waard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan