Welke motor zoek ik

Of een Triumph 1050 Sport?

1663956939912.png
 
Welke onderdelen? Ik heb helemaal geen onderdelen nodig, behalve dan bougies, olie, filters, kettingset, banden.
Nou, een originele stator was een factor 2 duurder dan een opnieuw gewikkelde uitvoering van Carmo…
 
Met jouw eisen kom je in het sport-tour segment

Suzuki GSX650F komt als eerste naar boven bij mij. Ziet er redelijk sportief uit, super degelijk en met mijn 1.83 kom ik heel aardig weg met m'n benen. Heb er nooit langer dan 50km op gereden, maar dat beviel op zich goed kwa zithouding. Kwa sturen vind ik m mwa mwa, maar dat is misschien persoonlijk.
Mwa mwa vind ik nogal lief. Ik vind het echt een walrus qua stuureigenschappen.

Maargoed, ik zou gewoon voor een Hayabusa gaan.
:+
 
Mwa mwa vind ik nogal lief. Ik vind het echt een walrus qua stuureigenschappen.

Maargoed, ik zou gewoon voor een Hayabusa gaan.
:+
Dat is het ook, maar daar mocht de TS van mij zelf achter komen, wie weet vind hij dat wel heerlijk. De GSX600F (model ouder) vond ik beter sturen.

En ja, jouw suggestie uiteraard in het rood.
 
Heeft er al iemand een VFR geopperd? ;)

Mooi ding, toevallig vanmiddag op een gezeten maar zat toch wel wat ver voorover. Helaas niet mogen rijden dus kan nog niet echt inschatten of dat een probleem voor me is.

Juist het iets voorover zitten maakt het een fijne motor! Door de wind word je namelijk tijdens het rijden weer wat teruggedrukt, waardoor je heel 'neutraal' zit. Je zit er niet opgevouwen op zoals op een supersport, maar toch enigszins sportief.

Als je wilt, mag je altijd een proefrit maken op mijn VFR om eens te voelen hoe dat rijd...
 
Een BMW K1300 zou ook nog kunnen. Erg comfortabel en je hebt ze in sport en sporttoer uitvoering. Wegen wel dieplood (á 280 kilo). Hang er een paar koffers aan en je kan er zo een weekend mee weg, maar op een zondag een beetje over dijken knallen kan ook prima. Met zo'n 160pk en koppel op elk moment tot je beschikking, ben je altijd weg in een oogwenk.
 
Jep... ik heb werkelijk waar geen idee hoe een VFR rijd... (of zou moeten rijden)
Jij verdedigt de VFR dus ik ga er maar even van uit dat je er eentje hebt of zo, kom er even mee bij me langs dan mag je een stukje op mijn MT09 rijden (mooi vergelijkbaar qua power) ik denk dat als je daarna weer op je VFR stapt dat het lijkt alsof er een zak cement op je tank ligt. :Y
 
Jij verdedigt de VFR dus ik ga er maar even van uit dat je er eentje hebt of zo, kom er even mee bij me langs dan mag je een stukje op mijn MT09 rijden (mooi vergelijkbaar qua power) ik denk dat als je daarna weer op je VFR stapt dat het lijkt alsof er een zak cement op je tank ligt. :Y
Ik heb inderdaad een VFR... Is een totaal andere motor dan een MT09. Een MT09 heeft een veel hoger hooligan karakter dan een VFR. Begrijp me niet verkeerd, een MT09 is een fantastische motor (met een hele hoge wilikhebbenfactor), maar niet bepaald een sport tourer
 
Ik heb inderdaad een VFR... Is een totaal andere motor dan een MT09. Een MT09 heeft een veel hoger hooligan karakter dan een VFR. Begrijp me niet verkeerd, een MT09 is een fantastische motor (met een hele hoge wilikhebbenfactor), maar niet bepaald een sport tourer
Maar dat is exact wat ik er mee doe? Sporten en toeren. O-)
 
Maar dat is exact wat ik er mee doe? Sporten en toeren. O-)
_O- _O-

Ik doe ook af en toe heel sportief rijden op mijn bobber... (en dat gaat gevoelsmatig heel erg hard *O*)

Maar in mijn beleving is een MT09 toch echt wel een hele sportieve motor... een VFR kan ook sportief zijn, maar is veel minder 'agressief'
 
_O- _O-

Ik doe ook af en toe heel sportief rijden op mijn bobber... (en dat gaat gevoelsmatig heel erg hard *O*)

Maar in mijn beleving is een MT09 toch echt wel een hele sportieve motor... een VFR kan ook sportief zijn, maar is veel minder 'agressief'
Minder agressief is een ander woord voor minder vermogen,geen enkele motor is agressief,het agressieve deel is de berijder. :Y
verder is een MT09 nou ook weer geen pk pakhuis met z,n rond de 120pk en met z,n hoge stuur meer toer dan een VFR.
 
Minder agressief is een ander woord voor minder vermogen,geen enkele motor is agressief,het agressieve deel is de berijder. :Y

De agressie zit hem ook voor een groot deel hoe het vermogen word afgegeven... Bepaalde motoren en motorconfiguraties nodigen sneller uit tot 'hooligan' rijstijl. Bijvoorbeeld een MT07 voelt veel agressiever dan mijn VFR, terwijl de VFR een stuk meer vermogen heeft. Een MT07 krijg je ook veel makkelijker op het achterwiel. Een MT09 is daar nog weer de overtreffende trap van. (en ja, als ik ruimte zou hebben, dan staat een MT09 hoog op mijn verlanglijstje, als aanvulling op mijn verzameling)
 
De agressie zit hem ook voor een groot deel hoe het vermogen word afgegeven... Bepaalde motoren en motorconfiguraties nodigen sneller uit tot 'hooligan' rijstijl. Bijvoorbeeld een MT07 voelt veel agressiever dan mijn VFR, terwijl de VFR een stuk meer vermogen heeft. Een MT07 krijg je ook veel makkelijker op het achterwiel. Een MT09 is daar nog weer de overtreffende trap van. (en ja, als ik ruimte zou hebben, dan staat een MT09 hoog op mijn verlanglijstje, als aanvulling op mijn verzameling)
Tja maar daar heb je geen vermogen voor nodig,vroeger reed ik met m,n RD350 ook meer op het achterwiel dan normaal,
dingetje had rond de 60pk,het is maar net wat je gewend ben,ik heb ook een 200pk+ motor gehad ,ook die was pas agressief
als je meer het gas opendraaide,het is een kwestie van wennen en je zelf beheersen.
 
Minder agressief is een ander woord voor minder vermogen,geen enkele motor is agressief,het agressieve deel is de berijder. :Y
verder is een MT09 nou ook weer geen pk pakhuis met z,n rond de 120pk en met z,n hoge stuur meer toer dan een VFR.
Agressieve gasrespons zit in de motor. Heb een 250 met ca 50 a 55 pk. Die is veel agressiever dan mijn 100pk 990.
Niet alleen door het gewicht, maar ook doordat hij zo aan/uit schakelt, is een heel intense motor om op te rijden. Op geen enkel manier geschikt voor het sport tour segment, maar ter voorbeeld.
 
Agressieve gasrespons zit in de motor. Heb een 250 met ca 50 a 55 pk. Die is veel agressiever dan mijn 100pk 990.
Niet alleen door het gewicht, maar ook doordat hij zo aan/uit schakelt, is een heel intense motor om op te rijden. Op geen enkel manier geschikt voor het sport tour segment, maar ter voorbeeld.
Mag agressiever aanvoelen,maar met 55pk is het echt geen onbeheersbaar apparaat wat je verrast,ik heb zo,n motortje ook gehad.
Ik heb zelf wel op een echt agressieve motor gereden,maar dat was een 500cc 2takt racemotor,die hadden ook de bijnaam unrideables.
 
Terug
Bovenaan Onderaan