Welke motor zoek ik

Beetje rondshoppen in Rotterdam O-).
5a0ffa18ca7972659b5594eddee7e20c--bmw-motorbikes-bmw-motorcycles.jpg
 
Heeft er al iemand een VFR geopperd? ;)



Juist het iets voorover zitten maakt het een fijne motor! Door de wind word je namelijk tijdens het rijden weer wat teruggedrukt, waardoor je heel 'neutraal' zit. Je zit er niet opgevouwen op zoals op een supersport, maar toch enigszins sportief.

Als je wilt, mag je altijd een proefrit maken op mijn VFR om eens te voelen hoe dat rijd...
Helaas een beetje ver uit de buurt, kom zelf uit de regio Eindhoven anders was ik graag een keer langsgekomen. Alle motorzaken hier in de buurt waar ze een VFR hebben staan doen ze helaas nogal moeilijk over een proefrit dus heb het nog niet kunnen proberen.
Dit is wel een goede kanshebber hoor. Als hij nu rood was geweest had ik hem meteen gekocht.
 
Helaas een beetje ver uit de buurt, kom zelf uit de regio Eindhoven anders was ik graag een keer langsgekomen.
Dat is inderdaad wel een beetje ver uit de buurt voor een proefritje. Je zou eens een oproepje kunnen doen op het VFR forum www.vfroc.nl
Alle motorzaken hier in de buurt waar ze een VFR hebben staan doen ze helaas nogal moeilijk over een proefrit dus heb het nog niet kunnen proberen.
Dat is wel zuur zeg... En als je 'koopsignalen' afgeeft, doen ze dan nog steeds moeilijk?
 
Dat kun je wel stellen.
Het ding is de eerste keren, en af en toe nog steeds, heel intimiderend en kan je flink verrassen.
Ermee voluit acceleren iedere keer weer een avontuurlijk genot.:]
En dan te bedenken dat mijn lesmaatje 3 jaar terug dit als eerste motor kocht! 8)7
 
Dat is wel zuur zeg... En als je 'koopsignalen' afgeeft, doen ze dan nog steeds moeilijk?
Ja dan zou ik inderdaad moeten doen alsof ik al helemaal weet dat dat de motor is die ik wil hebben maar zo zit ik niet in elkaar. Aan de ene kant wel begrijpelijk dat ze niet zomaar iedereen op alles laten rijden maar als je nog een beetje zoekende bent helpt het niet mee.

Bij de zaak waar ik mijn huidige motor heb gekocht kon ik meteen op 2 verschillende motoren rijden en dachten ze goed mee, wat dat betreft hebben die ook wel de gunfactor bij mij, alleen hadden ze niets staan waar ik direct enthousiast van werd dus misschien wacht ik gewoon even af tot ze daar weer wat nieuw spul hebben staan.
 
Ja dan zou ik inderdaad moeten doen alsof ik al helemaal weet dat dat de motor is die ik wil hebben maar zo zit ik niet in elkaar. Aan de ene kant wel begrijpelijk dat ze niet zomaar iedereen op alles laten rijden maar als je nog een beetje zoekende bent helpt het niet mee.

Bij de zaak waar ik mijn huidige motor heb gekocht kon ik meteen op 2 verschillende motoren rijden en dachten ze goed mee, wat dat betreft hebben die ook wel de gunfactor bij mij, alleen hadden ze niets staan waar ik direct enthousiast van werd dus misschien wacht ik gewoon even af tot ze daar weer wat nieuw spul hebben staan.
Ze hebben huurmotoren uitgevonden als je uitgebreid wil testen (zoals Motoshare)

Wou van het zomer ook testrijden op een Ténéré 700, maar dan wel een dag. Was ook niet mogelijk bij de lokale dealer. Toen bij een andere dealer via motoshare een dagje gereden.

Testritjes van een half uur ofzo zeggen eigenlijk ook niet niet zoveel, inmiddels al vaak genoeg een motor verkocht na een jaar omdat die toch niet beviel. Ook motoren die met de testrit meh waren, maar later heerlijk waren. Zoals m'n NTV650, kwam van een TransAlp 650 dus de krappe beenruimte was behoorlijk wennen. Uiteindelijk veel kilometers mee gereden en bijna elke dag.

Soms moet je gewoon kopen en het ervaren :)
 
  • Leuk
Waarderingen: D.D
Ze hebben huurmotoren uitgevonden als je uitgebreid wil testen (zoals Motoshare)
Heb al wel een paar keer gekeken op motoshare maar kon hier in de buurt geen modellen vinden die me interessant lijken. Zijn veelal ook redelijk jonge motoren die buiten mijn budget liggen en heel veel nakeds (vergelijkbaar met wat ik al heb dus).
Kan je geen VFR huren via Motorshare?
Kan je een dagje proberen. Eind vd dag weet je echt wel of deze motor iets voor je is.
Hier in de buurt zag ik er geen op staan. Een of twee dagen huren zou wel mijn voorkeur hebben als een motor me echt interessant lijkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan