welke motor zou jij kiezen ?

milkman

MF'er
3 apr 2003
125
0
ik zit een beetje te twijfelen tussen een suzuki bandi 1200 s (met kuipje) en een diversion 900.

beide zijn vergelijkbaar in km stand en leeftijd. alleen zit er een prijs verschil van bijna 1000 euro (ten nadele van de bandit).

Welke van de 2 zal ik kiezen , diversion is een beetje saai maar weinig onderhoud door de cadan en nog goedkoper ook.

bandit is spanned maar meer onderhoud en duurder
 
als je meer woon werk rijd de diversion ( mede door het cardan )

en als je meer voor de lol rijd de bandit ( power en sturen )

gewoon even gaan proefrijden dan weet je wat voor jou het lekkerst rijd.

succ6 met je keuze :] :]
 
nu zit ik in de catogorie beginner (heb minder als een jaar me rijbewijs)

en de diversion lijkt me meer een beginners motor dan de bandit ?
 
bandit 600 trekt mij niet.

het klinkt stom maar ik denk dat ik daar veel te snel op uitgekeken ben.
 
Denk ook dat je veel meer lol zal beleven met de B12.
Is de B12 van het oude of niewe type? De nieuwe is namelijk iets vriendelijker.
 
Das de oude. De oude wheelied nog ff makkelijker dan de nieuwe. Voor beginners (maar ook voor ervaren rijders) kan dit spannende situaties opleveren.
 
bandit 600 trekt mij niet.

het klinkt stom maar ik denk dat ik daar veel te snel op uitgekeken ben.


Heheh daar ken ik er ook 1tje van, die dacht snel uitgekeken te zijn op een yamaha r6 en heeft toen net na het halen van zijn rijbewijs een r1 gekocht.
(die gozer waar ik het over heb, durft nu nog geen bocht te maken :P ) Bandit 600 heeft echt power genoeg hoor.
Ik zou voor de bandit gaan trouwes :}
 
bandit 600 trekt mij niet.

het klinkt stom maar ik denk dat ik daar veel te snel op uitgekeken ben.

Ja die hoor ik vaker, er snel op uitgekeken zijn.....
Totdat ze erachter komen dat je er ook de hoek mee omkan.
(ik zit nu nog te wachten op iemand die over zijwind gevoeligheid gaat beginnen hahaha :} )

en ach zolang je niet hoeft te lopen, zou ik voor de voordeligste gaan ;)
 
ik ben ook begonnen met een bandit 1200s ,heb hem nog trouwens maar staat wel te koop, niet dat ik er niet content van ben maar was toe aan mijn droommotor
ik was wel blij dat ik voor een 1200 koos en niet voor een lichtere motor,na een tijdje kijk je toch uit naar meer pk's,
 
Laatst bewerkt:
fazer 1000 :P

hmm wel eens op beide gereden ?
ik vond destijds de bandit erg topzwaar... dus ga eens kijken wat het lekkerst rijdt
 
Grappig dat alle racetalenten die hier op zoek zijn naar een eerste motor 'te snel zijn uitgekeken' op een 600cc.
En dat na het opdoen van enkele meters rijervaring deze zelfde mensen nieuwkomers adviseren om niet met een R1 te beginnen omdat die met hun aan de haal zou gaan.

Doe dus het enige juiste en begin op een 750 :)
 
Ik zou ook voor de Bandit 1200 gaan.
Heb deze motor een dag gehuurd, en moet toegeven dat het met optrekken een echt genot is, je trekt namelijk zo het voorwiel de lucht in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan