Welke motor?

no-mind

Rookie
26 jun 2008
26
0
Al enige tijd lees ik lekker mee op het forum maar nu zit ik met een vraag.

Vorig jaar heb ik m'n rijbewijs gehaald en ik rij nu sinds een jaar op een mooie VT1100.

Ik kom er helaas achter dat dit toch niet altijd de ideale motor is om mee te rijden, zeker nu het natter en kouder aan het worden is begin ik toch te kijken naar een praktischer motor.

Ik ben helaas niet zo thuis in types motoren maar ik weet wel wat ik ongeveer zou willen rijden; Het liefst een motor waarmee ik met gemak een paar uur kan touren (op een ontspannen manier 120-140 km/h) zonder te vermoeid te raken. Verder heb ik een voorkeur voor een cardan aandrijving en mag de motor niet te veel onderhoud nodig hebben. Misschien ook handig om te melden is dat ik met 1.96m niet de kleinste ben.
Tenslotte wil/kan ik zo'n 4000-5000 euro neertellen voor een motor.

Kunnen jullie me helpen met suggesties die aan bovenstaand vragenlijstje voldoen?

Ik vind het leuk om zelf te gaan vergelijken maar met alle type-aanduidingen heb ik geen idee waar ik moet beginnen.
 
Misschien is een Yamaha XJ900 Diversion wat voor je?
Of een Honda Deuville

Of een BMW...

Wat wil je, wat nieuwer, licht/zwaar, echt tour of all road?
 
Alvast bedankt voor de reacties! Ga zo eens wat onderzoek doen op deze types.

Ik denk een voorkeur te hebben voor de echte tourmotor omdat ik de allroads niet mooi vind. Ben zelf al uitgekomen op een Pan European die ik wel mooi vind om te zien.

Blijf open staan voor suggesties.. :)
 
Alvast bedankt voor de reacties! Ga zo eens wat onderzoek doen op deze types.

Ik denk een voorkeur te hebben voor de echte tourmotor omdat ik de allroads niet mooi vind. Ben zelf al uitgekomen op een Pan European die ik wel mooi vind om te zien.

Blijf open staan voor suggesties.. :)

Ga die PanEuropean eerst maar eens passen. Ik ben 1.97 en pas er niet op. Mijn knieen drukken tegen de kuip aan. En bij de BMW K-modellen heb ik hetzelfde probleem.

Je kunt ook de Suzuki gsx 1100 f nog op je lijstje zetten. Heb ik een heerlijke tijd mee gehad. Wel erg veel pk's in vergelijking met bijvoorbeeld een Deauville die ook op het lijstje staat.
En de Ducati ST2 kan ook op de lijst. Daar rijd ik nu zomer en winter mee met erg veel plezier.
 
Laatst bewerkt:
Ben bijna twee meter en pas prima op m'n K1200RS. Erg fijne motor die inmiddels goed te krijgen is binnen je budget. Je hebt dan 130 pk, ABS, kardan, handvat verwarming en een prima bagage systeem. De zit is wat sportiever dan die van de Pan.

Ik vind het een hoop motor voor je geld. Let op dat het onderhoud wel netjes is uitgevoerd. Wat ze ook zeggen, ook een BMW kan kapot. Motorkeuring door Erik van Lent kan ik je aanraden (www.erikvanlent.nl), hij is van de ANWB/Promotor.

Succes!
 
Pan 1100 is een prima ding. Maar het klopt wel dat ik, met mijn 1.78 meter ook al met mijn knieën tegen de kuip aankom. Met een Corbin buddy kwam ik meer naar achteren te zitten, maar dat vond ik niet echt prettig, maar misschien is dat voor jou wel een oplossing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan