Welke motor?

Li

MF'er
31 mrt 2006
219
20
Heb een FZX750 waar nog wat aan geklust moet worden en ik wil nu rijden. Wat is een leuke motor voor weinig geld waarop ik niet helemaal dubbelgevouwen zit maar die wel pit heeft? Ik heb nooit naar sportmotoren gekeken en heb geen flauw idee wat er te koop is. Denk dat sport/tour misschien een verstandige optie voor mij is met de mogelijkheid voor woon-werk verkeer in het achterhoofd.

Eisen: geschikt voor 1.78 (niet dubbelgevouwen), niet te duur (voor nu vind ik rond de 1500 zat) en mag wel een beetje gooi-smijt motor zijn. Moet ook niet te moeilijk zijn om zelf aan te klussen. Dik alu-frame vind ik niet mooi. Buizenframe wel, maar voor een duc is m'n budget te laag (vooral wegens het werkplaatstafief heb ik begrepen).

Suzuki GSX-R 750 vind ik er aardig uitzien en past volgens mij in die prijsklasse.

Input is welkom!
 
Laatst bewerkt:
Misschien kan je de GSX-F of een cbr600f overwegen? Die voldoen aan je eisen.
 
Als het niet te duur mag zijn (maar wel betrouwbaar), is een RF ook een optie. Al moet je die wel mooi vinden natuurlijk (ikke wel, veel plezier van gehad ook!)
 
Als het niet te duur mag zijn (maar wel betrouwbaar), is een RF ook een optie. Al moet je die wel mooi vinden natuurlijk (ikke wel, veel plezier van gehad ook!)
Die kende ik niet echt, maar een vriend van me kwam er ook mee. Die ga ik beter onderzoeken.

Wat ik ook tof vind is een V-blok, alleen zijn er niet zoveel motoren die dat hebben en goedkoop zijn. De Moto Guzzi Florida (in parelmoer wit) is er eentje waar ik ook over na ga denken, ondanks dat het niet het type is waar ik in eerste instantie naar op zoek ben.

FZ750 is misschien wel een veilige keus. Niet te duur en een bekend blok. Hoewel ik 'em niet echt mooi vind.
 
Die kende ik niet echt, maar een vriend van me kwam er ook mee. Die ga ik beter onderzoeken.

Wat ik ook tof vind is een V-blok, alleen zijn er niet zoveel motoren die dat hebben en goedkoop zijn. De Moto Guzzi Florida (in parelmoer wit) is er eentje waar ik ook over na ga denken, ondanks dat het niet het type is waar ik in eerste instantie naar op zoek ben.

FZ750 is misschien wel een veilige keus. Niet te duur en een bekend blok. Hoewel ik 'em niet echt mooi vind.

't Is wel een wat zware motor (deze had ik zelf: http://www.motorbikes.be/nl/Suzuki_RF_600_R_1993.aspx), maar het blok is Suzuki....niet stuk te krijgen.

Succes met het kiezen!!!
 
Laatst bewerkt:
Zo'n RF vind ik een tikje aan de dikke kant (te bolle kuipen en frame vind ik niet mooi), maar nog wel mooie lijnen. Aan de andere kant, met wat ik ervoor over heb kan ik best wat flexibel zijn.

Bandit is ook een optie, maar ik heb me laten vertellen dat de 1200 vreselijk zuipt. En in m'n hoofd zit het idee dat 600cc te weinig is.
 
600 cc te weinig????
Ik vond mn hornet 600 vrij rap ;)
Mja 1500 euro ik denk niet echt dat je iets gaat vinden voor de prijs...
gsx-r 750 zit je (denk ik) ook wel een beetje opgevouwen op
 
Laatst bewerkt:
Dat 600c te weinig zou zijn zit tussen m'n oren, ik weet het. Heb hiervoor een Radian en een XJ gehad, maar dat is geen vergelijking.

Straks maak ik een proefrit op een RF900, kijken of dat bij me past.
 
Dat 600c te weinig zou zijn zit tussen m'n oren, ik weet het. Heb hiervoor een Radian en een XJ gehad, maar dat is geen vergelijking.

Straks maak ik een proefrit op een RF900, kijken of dat bij me past.
Leuk, wel even laten weten hoe het was he?
 
Viel niet tegen. Het was m'n eerste rit dit jaar, maar hoefde nergens aan te wennen. Bepaalde bochten gingen me een stuk makkelijker (lees: durfde met hogere snelheid) af dan met andere motoren. Het lijkt een mooi compromis tussen functioneel en fun.

Ik zat er ook goed op, moet nog wel aan m'n zithouding werken, want ik voelde het na een tijdje in m'n bovenarmen. Windgeruis is wel iets waar ik nog over moet denken. M'n oordoppen was ik vergeten (stom), heb het idee dat de wind over het ruitje net verkeerd tegen m'n helm aankomt.

Ik mis wel een beetje de "wow"-factor, dat deze motor echt bij me past.
 
Dat 600c te weinig zou zijn zit tussen m'n oren, ik weet het. Heb hiervoor een Radian en een XJ gehad, maar dat is geen vergelijking.

Straks maak ik een proefrit op een RF900, kijken of dat bij me past.

Je noemt nogal wat op een radian 600 of een andere 600.
 
Viel niet tegen. Het was m'n eerste rit dit jaar, maar hoefde nergens aan te wennen. Bepaalde bochten gingen me een stuk makkelijker (lees: durfde met hogere snelheid) af dan met andere motoren. Het lijkt een mooi compromis tussen functioneel en fun.

Ik zat er ook goed op, moet nog wel aan m'n zithouding werken, want ik voelde het na een tijdje in m'n bovenarmen. Windgeruis is wel iets waar ik nog over moet denken. M'n oordoppen was ik vergeten (stom), heb het idee dat de wind over het ruitje net verkeerd tegen m'n helm aankomt.

Ik mis wel een beetje de "wow"-factor, dat deze motor echt bij me past.
In ieder geval heb je er een optie bij. Ruitje is natuurlijk wel wat aan te doen. Het rijdt wel makkelijk, het was mijn eerste motor, en behalve het gewicht heb ik er nooit problemen mee gehad (okee, het was minder toen een auto mijn voorwiel onder me vandaan tikte, maar goed)

Met functioneel bedoel je zeker dat vakje links voorin :P
 
Straks maak ik een proefrit op een RF900, kijken of dat bij me past.

Kheb een RF600 gehad, best aardige fietsen. Kreeg alleen gruwelijke pijn in me reet altijd, als ik er wat langere afstand mee reed.


Ben er een keer mee stilgevallen midden op de Zeelandbrug, toen was de liefde een beetje nogal over (ter info; die is 5 km lang, geen vluchtstroken oid en weerszijden een betonen wand, niet echt een fijne plek om stil te vallen B| )
 
Die kende ik niet echt, maar een vriend van me kwam er ook mee. Die ga ik beter onderzoeken.

Wat ik ook tof vind is een V-blok, alleen zijn er niet zoveel motoren die dat hebben en goedkoop zijn. De Moto Guzzi Florida (in parelmoer wit) is er eentje waar ik ook over na ga denken, ondanks dat het niet het type is waar ik in eerste instantie naar op zoek ben.

FZ750 is misschien wel een veilige keus. Niet te duur en een bekend blok. Hoewel ik 'em niet echt mooi vind.

Mooi is een kwestie van smaak, hij rijd wel SUPER kan ik je vertellen. Meer dan genoeg pit en blok is niet kapot te krijgen. En ik vind hem eigenlijk wel mooi...
full


Owja, vriend van me heeft een RF 900 en is ook een betrouwbare motor hoor ! Alleen ff achterlicht omdraaiien want dat kleine lampie is echt te weinig.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan