Welke motor?

Ik heb ook ooit een Hornet gehad en kan me precies voorstellen wat je bedoeld. Na veel afwegingen en zoektochten heb ik mijn ideale toer cq. speelfiets gevonden en kan je 'm echt aanraden.

Een heel erg onderschatte en daarom niet zo'n bekende motor is de Cagiva Navigator. Heeft een heerlijk pittig TL1000 motorblok (uiteraard V twin).

Zoek een jonge (bj 2005/2006) ergens in DLD en importeer 'm. Hou je nog lekker wat over voor leuke trips.

Stuurt als een SM (door de strakke vering en niet zo deinerig als veel allroads) maar met het comfort (zithouding en windbescherming) van een toermotor.

[afbeelding]

Motorfreaks

Thanks HornEd! Ja het is een lastige kwestie. Dit komt gewoon door de minpunten van mijn fiets. Het is namelijk gewoon een fijne fiets, maar komt net wat te kort. Cagiva heb ik nog niet bekeken en denk eerlijk gezegd niet dat het een fiets voor mij is. Ik had je review gelezen op motoshopper, duidelijk verhaal.

Momenteel wil ik gaan kijken naar de KTM SMT, Triumph Tiger 1050 en BMW R 1200 R (GS). Denk overigens niet dat ik een GS ga proberen, maar het is goed om afwegingen te maken. De Aprilia Tuono vind ik gaaf om te zien, maar door zijn naked gehalte blijf ik hangen indezelfde issues en dan is een cb1000r of speed triple ook een leuke keuze. Ik denk dat de bovengenoemde fietsen echt iets zijn voor mij, en dat ik daar wel een goede keuze uit kan maken.
 
Even nog een fotootje van de op handen zijnde kleurstelling voor de cb1300. Toch niet zo slecht?
full
 
Thanks HornEd! Ja het is een lastige kwestie. Dit komt gewoon door de minpunten van mijn fiets. Het is namelijk gewoon een fijne fiets, maar komt net wat te kort. Cagiva heb ik nog niet bekeken en denk eerlijk gezegd niet dat het een fiets voor mij is. Ik had je review gelezen op motoshopper, duidelijk verhaal.

Momenteel wil ik gaan kijken naar de KTM SMT, Triumph Tiger 1050 en BMW R 1200 R (GS). Denk overigens niet dat ik een GS ga proberen, maar het is goed om afwegingen te maken. De Aprilia Tuono vind ik gaaf om te zien, maar door zijn naked gehalte blijf ik hangen indezelfde issues en dan is een cb1000r of speed triple ook een leuke keuze. Ik denk dat de bovengenoemde fietsen echt iets zijn voor mij, en dat ik daar wel een goede keuze uit kan maken.

Top toch? Kijk gewoon waar jouw voorkeur ligt. De KTM is een echte hooligan in allroad-look, heb ik vernomen. De Tiger is iets meer richting toer, maar lijkt mij ook een erg goede motor. Tja, BMW.... die heeft iedereen al, he?

[me="HornEd"]zoekt het ook meestal bij minder voor de hand liggende motoren.[/me]

Suc6 met je zoektocht en proefritjes zal zeker de beslissing brengen.
 
Laatst bewerkt:
Lees vandaag zowaar wat over de Honda Crossrunner, in de Veronica gids :X .. Ken deze fiets helemaal niet, maar het lijkt wel op iets wat je zoekt.
Heeft het VFR blok met 101 pk en ABS.

Wel een tergend lelijk stuur :r

http://www.motorklik.nl/motortests/motortests-2011/9277-test-honda-crossrunner-2011.html

Alle motoren die Honda de laatste tijd uitbrengt zijn oude modellen in een ander jasje, de CBR 600F is gewoon een hornet met een kuip, de nieuwe 1200 crosstourer is een VFR 1200 in een allroad jasje. En deze Crossrunner is gewoon een oude VFR in een nieuw jasje. Dat Vtec blok heeft onder de 7000 toeren ook nie echt veel power, hij is 40 kg te zwaar en nogal lelijk
 
Laatst bewerkt:
Als iedereen dan toch met zulke uiteenlopende
reacties komt, wil ik je wijzen op de Honda CBF600 SA Tophalf ABS.

Uit ervaring weer ik dat die het ook bij hogere windkrachten goed doet,
erg strak stuurt, en vlot van zijn plek kan komen.

(en ik weet er een te koop, ruim binnen je budget O-) )

Oh ja, kijk ipv de 1200GS ook naar de 800GS!
 
Laatst bewerkt:
Thanks for de input.. .haha... maar ik sluit me aan bij Julez. Honda heeft de laatste tijd het marketingtruukje iets te transparant gemaakt. Het is nog net niet zo dat je straks je eigen type motor kiest, en dan een blok naar keuze. Zou wel vet zijn, maar dat gaat um niet worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan