welke motor??

Bennomooi

Rookie
25 jun 2010
16
0
Rotterdam
Beste allen,

edit: ik heb al gekeken op het hoe kies ik een crossmotor topic, daar vind ik geen antwoord op mijn vragen.

Ik ben op zoek naar een 2e hands motor om deze zomer een rondje Middellandse zee mee te maken.
Ik moet er redelijk goed mee off-road kunnen omdat ik verwacht redelijk wat slechte wegen tegen te komen.
Ik verwacht gemiddeld 100 km per dag te rijden.
De motor moet tegen hitte en zand kunnen.
Ik moet er al mijn spullen op mee kunnen nemen voor ongeveer 5-6 maanden.
Ik heb geen geld voor een nieuwe motor. De motor hoeft ook niet mooi te zijn, moet wel heel blijven.
Mijn doel is een motor van rond de €4.000,- als het lukt goedkoper, max €6.000,- (dan moet ik ergens anders op gaan inleveren)
Ik hoef (voor zover ik nu kan beoordelen) geen heel zware motor. Ik kijk nu naar iets van 650-800 cc of een 1000cc. Volgens mij heb ik meer aan een iets betere lichtere dan een even dure zwaardere die in mindere staat is.
ik rij nu een suzuki gsx600f dit vermogen kan ik nu goed aan. Deze gaat er zowiezo uit, want is verkeerde motor voor zo'n reis.

Ik hoor graag jullie adviezen:
welke modellen moet ik kijken?
waar moet ik op letten?
Vanaf welk bouwjaar?

Als iemand ooit een dergelijke tocht gemaakt heeft kom ik graag een keer langs om me bij te laten praten over de do's en don'ts.

Ik hoor graag van jullie!
voor tips ed ben ik ook bereikbaar op 06-28572002
 
Laatst bewerkt:
heb je zelf al rondgekeken naar types?

Yamaha XT, R1
Kawasaki KLR650
KTM adventure
BMW 650/GS?
Honda Africa Twin/transalp
..?

hier zijn ook meerdere topics over geweest, gebruik de zoekfunctie eens
klik
 
Laatst bewerkt:
Voor de prijs die jij noemt kun je een hele mooie fijne Yamaha Tenere kopen, ideaal voor dat soort tripjes, met grote tank voor een enorme actieradius van 400+ km's
 
Tenere!

Voor max. 6000 heb je zeker een hele goeie, met als je geluk hebt wat leuke extra's zoals een goeie kofferset, maar ook voor €4000 moet je er een kunnen vinden. Kijk anders eens in het Tenere topic, daar zitten aardig wat mensen die ervaring met dat soort trips hebben.
 
Laatst bewerkt:
Sorry, maar in de klasse offroad om de weg mee af te gaan vind ik 1000, 800 en zelfs 650 als in de klasse 'te groot en vooral ZWAAR' vallen. (Die GS1200 etc is allemaal schijn joh :X )

Zeker als je er zolang mee weg wilt...
Wat is je doel kwa reizen per dag? Leuk als je veel dagen 500+km snelweg etc wil maken dat je dan iets zwaarders hebt. Maar als je ook veel dagen maar 50-100 km wilt afleggen is dat imo complete overkill...

Dan liever een stuk lichter en ook zuiniger!

Suzuki DR350
Yamaha XT 250/350 (600)
Ofzo :)

Kijk eens op de horizonsunlimited website, een schat aan reisinformatie daar!

Heb zelf voor een vergelijkbaar doel een XT600E gekocht, maar nu ik hem een tijdje heb (in NL) denk ik toch dat ik hem eigenlijk te zwaar vind.
 
Nou dan is een Honda FMX650 misschien ook wel wat... Als je daar dan allroad banden onder gooit. Super betrouwbaar en luchtgekoeld. Ik heb er toevallig net een te koop voor 3299.- :P
Enige nadeel van de FMX kan zijn dat de tank niet erg groot is.. Bij 127 a 130 km moet je hem op reserve draaien of tanken. En ik denk niet dat er standaard koffers op kunnen, er zitten wel haken op voor een bagagenet.

Hier staan ook een hoop tips voor lange reizen met de motor:
HugeDomains.com - Motorsideroads.com is for sale (Motorsideroads)

"De meest populaire reismotoren zijn luchtgekoelde 1- of 2-cilinders, licht van gewicht met een sterk frame."
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan