Welke motor????

BrendaH

Rookie
10 apr 2014
2
0
Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen voor ik mijn eerste vraag stel, want ik ben vanaf vandaag nieuw op dit forum.
Mijn naam is Brenda en ik ben 43 jaar.
Ik ben verzot op motorrijden, paardrijden, autorijden en eventueel fietsen. Maar ik geef toch de voorkeur aan echte PK's.
Toen mijn oudste dochter werd geboren heb ik mijn motor verkocht, want samen rijden zat er voorlopig niet in.
Dus één motor in het gezin was voldoende.
Door tijdgebrek en omdat het waarschijnlijk niet zo gezellig is om alleen te rijden, reed mijn man ook steeds minder en toen brak het moment aan dat hij de accu eerst moest laden alvorens de motor te kunnen pakken.
Dat was het startsein om even motorloos door het leven te gaan, andere prioriteiten zal ik maar zeggen.
Sinds een aantal jaar heeft mijn man weer een motor, maar ik kan hier niet mee overweg.
Hij is gewoonweg te zwaar voor mij, hij weegt 280kg.
Ik was dus verbannen tot bijrijder, ook gezellig maar nu onze meiden zo groot zijn dat we weer samen op pad kunnen kriebelde het toch weer.
Voor mij hebben we toen een lichtere motor gekocht, een Yamaha XJ 600 SN Diversion.
Heerlijk, ik kan weer toeren.
Het is misschien verwent, maar toch ben ik op zoek naar iets anders.
Daarom wil ik jullie eens vragen wat jullie me zouden adviseren.

Ik reed vroeger altijd op een Honda CB650, deze had een hele fijne hoge kuipruit.
Mijn Yamaha niet en ik vindt het niet prettig dat ik op de snelweg zo moe wordt als ik daar 120 km/u rijdt.
Ik voel de wind aan me trekken.
Daarnaast moet ik met 30 km/u al mijn vizier sluiten, voor de vliegen.
Bij mijn Honda schoot alles over me heen.
Het is ook kouder op mijn Yamaha als ik me kan herinneren van mijn Honda.
Ook merk ik dat de Yamaha weer net iets te licht is.
Ik ben dus op zoek naar de (voor mij) ideale toermotor met hoge kuipruit die iets volwassener is als mijn Yamaha en in de buurt komt van mijn vroegere Honda CB650.
Er is mij al geadviseerd door iemand om eens de Honda Deauville 650 te bekijken.
Zijn er mensen die deze mening delen?

Ik hoor graag, en alvast bedankt.
 
Bedankt voor jullie reacties. Vandaag een proefrit gemaakt op een Deauville. Ik ben verliefd. Die van vandaag wordt het niet, maar ik ga zeker in alle rust op zoek. Nogmaals bedankt allemaal. En veel motorplezier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan