Welke motor?

fendo

Die hard MF'er
22 dec 2012
282
0
Spijkenisse
Hallo,

Ik ben in bezit van een Yamaha XVS 1100 Dragstar. 1,5 jaar geleden leek dit mij leuk om toertochtjes op te maken en dat is ook zo.
Nu heb ik echter werk als landelijk verkeersregelaar en gebruik dus de motor voor woon/werk verkeer. Vaak 100-130 km heen en dan ook terug.
Om op een XVS dagelijks 100 km te zitten is niet echt goed voor mijn rug dus ik zoek iets comfortabelijks.
Ik denk aan een Suzuki V-Strom of een Yamaha Super Tenere.
Wellicht ook een Honda CB 750. maar ik vind een 2 cyl het fijnste rijden.

Iemand enig idee waar ik ook een hoop bagage in kwijt kan?
Zoals een extra broek, jas, porto, lamp, helm, etc.?
Dus volledige kofferset.
Ik zit ook te denken aan een Honda NT 700 met brede koffers.
 
Laatst bewerkt:
Suzuki V-stro in de black rhino uitvoering, of een BMW R1150GS adventure.
 
Als je meer dan 100km per dag rijd, denk ik dat je aan de NT700 een goede hebt omdat deze een cardan heeft.
De V-Strom niet en de kleinere Tenere ook niet.
De Super Tenere weer wel, maar ik weet niet of je deze bedoeld, want deze is weer een stuk groter/zwaarder dan de 3 motoren die je noemt.
 
Je kunt vrijwel elke motor nemen die je iets lijkt. Koffersets zijn te kust en te keur te koop en op vrijwel elke motor passend te maken.
 
Varadero met kofferset. Is alleen geen heel erg zuinige motor.
 
Laatst bewerkt:

16423d1246246909-cortech-bags-848-1098-dscn3849.jpg
 
en je budget is? anders raad ik de K1600GTL executive aan (35000 euro hehe)
lekker comfortabel en veel ruimte.
 
Je kunt vrijwel elke motor nemen die je iets lijkt. Koffersets zijn te kust en te keur te koop en op vrijwel elke motor passend te maken.



Dit dus, iedereen heeft z'n eigen voorkeur en ervaringen van anderen kun je eigen niet echt wat mee.

Wat ik overigens wel vreemd vind, tourtochten geen probleem, maar w/w verkeer wel :?
Of neem je de rugpijn bij een tourtocht voor lief?
 
Hallo,

Ik ben in bezit van een Yamaha XVS 1100 Dragstar. 1,5 jaar geleden leek dit mij leuk om toertochtjes op te maken en dat is ook zo.
Nu heb ik echter werk als landelijk verkeersregelaar en gebruik dus de motor voor woon/werk verkeer. Vaak 100-130 km heen en dan ook terug.
Om op een XVS dagelijks 100 km te zitten is niet echt goed voor mijn rug dus ik zoek iets comfortabelijks.
Ik denk aan een Suzuki V-Strom of een Yamaha Super Tenere.
Wellicht ook een Honda CB 750. maar ik vind een 2 cyl het fijnste rijden.

Iemand enig idee waar ik ook een hoop bagage in kwijt kan?
Zoals een extra broek, jas, porto, lamp, helm, etc.?
Dus volledige kofferset.
Ik zit ook te denken aan een Honda NT 700 met brede koffers.

Virago 750 :+ :+ Heb er een te koop staan
 
Plaats genoeg om al het omschrevenen te herbergen, zeer gunstig verbruik, je zit lekker relaxed en uit de wind/regen en hard wil je toch niet meer deze dagen;

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan