Welke motor??

26 sep 2020
3
0
Goedenavond allen,

Ik ben Erik, en ben al een poosje aan het rondneuzen naar info.
Nu maar even r
geregistreerd en kom direct maar met een vraag.

Heb in het verleden 3 motoren gereden. De laatste alweer zo`n jaar of 10 geleden.
Door onderrugklachten ben ik op zoek naar: v strom 650, versys 650 maar mijn voorkeur gaat uit naar een tiger 800.

Nu heb ik rond de 7500 over voor een motor.

Nu mijn vraag: ik heb een tiger op het oog, deze wordt particulier aangeboden voor 7300 euro uit het jaar 2012. Voor dit geld heb je een versys uit 2017 a 2018.

Waarom moet ik toch voor de oudere tiger kiezen (of niet)

Vriendelijke groet, Erik Onderdendam
 
Ga proefrijden en kijk of hij bevalt. En koop de motor waar je blij van wordt, niet die anderen je adviseren.
 
Grandia, dit ga ik ook zeker doen.
Maar laat ik de vraag anders stellen.
Waarom is een tiger uit 12 net zo duur als een versys uit 18.
Is de tiger dan zoveel beter??
 
Een nieuwe Tiger 800 kost ca 17.000 een nieuwe versys 650 8.500. De tweede handsprijzen (zie motortrader) geven de verkoper gelijk.
Je kan ook nog naar de specs kijken een tiger heeft 95pk een versys 69pk. 3 cilinder vs 2 cilinder

Zelf vind je de tiger ook beter rijden.
 
Een nieuwe Tiger 800 kost ca 17.000 een nieuwe versys 650 8.500. De tweede handsprijzen (zie motortrader) geven de verkoper gelijk.
Je kan ook nog naar de specs kijken een tiger heeft 95pk een versys 69pk. 3 cilinder vs 2 cilinder

Zelf vind je de tiger ook beter rijden.
Toen was de tiger 11000 euro. Vandaar ook mijn vraag. Nog geen 4000 afschrijving in 9 jaar. Maar kwaliteit is natuurlijk geld waard.
Donderdag proefrit maken op de tiger. We zullen het beleven.
 
Vraag en aanbod. Hoogpotige motoren zijn gewild en Triumph is ook nog eens een gewild merk met weinig afschrijving. Grappig voorvoorbeeld: Triumph Tiger 955 of 1050 worden tweedehands ook voor veel hogere vraagprijzen aangehouden dan de Sprint (sport-tour) 955 en 1050, daarvoor is geen enkele andere verklaring dan dat hoogpotige motoren nu "in de mode" zijn, net als SUVs bij auto's.

De Triumph zit ook in een andere kwaliteitssegment dan de Kawa die wat duidelijker door de boekhouders is ontworpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan