Welke motor?

Nou..niet mee eens, ook throttle control moet je leren evenals het omgaan met onbekende situaties en schrikreacties..een +1000cc Racer pakt ff net wat anders op als een 600.
Men heeft vaak schrik voor grote(re) machines, doch bestaan er fijne en snelle machines.
Maar het omgaan leer je toch al met lessen? En of de ene fiets nu de stenen uit de straat trekt, en de andere fiets niet.
Je zult aan je "eigen" fiets moeten wennen en daar mee om leren gaan.
Een kleinere machine zul je vaker moeten schakelen, of blijven doortrekken in de toeren (trekje van sportievere fietsen).
Waar je op een boxer met gas lossen zul je moeten koppelen/schakelen op een sportieve fiets.
Maar volgens mij ging het daar niet om! O-)

Volgens een maatje uit de CBR groep, is dit ook een fraaie motor. Makkelijk te besturen, en en even wat ruimer.

 
Laatst bewerkt:
Tja veel wisselende berichten dus....
Morgen eerst maar eens rijden om te kijken hoe dat bevalt. Als dat 10x niks is dan kan ik de 600 RR iig direct vergeten en ga ik weer terug naar de F4i.
Die Fireblade vind ik ook gaaf! Als langer persoon zou ik daar dus waarschijnlijk nog wat beter op zitten? En dit is denk ik toch wat meer zo'n kanon of niet? Als je hem bv vergelijkt met de 600 RR?
 
Tja veel wisselende berichten dus....
Morgen eerst maar eens rijden om te kijken hoe dat bevalt. Als dat 10x niks is dan kan ik de 600 RR iig direct vergeten en ga ik weer terug naar de F4i.
Die Fireblade vind ik ook gaaf! Als langer persoon zou ik daar dus waarschijnlijk nog wat beter op zitten? En dit is denk ik toch wat meer zo'n kanon of niet? Als je hem bv vergelijkt met de 600 RR?
Beide vlot, maar vaak is een groter blok wat rustiger te rijden (zit wat meer power in).
Maar ook een F4i/RR zijn snelle motoren wanneer je ze de benodigde toeren laat maken.
 
Alsof je op straat aan een 600 te kort zal komen... Zelfs mijn kleine Monster reed nog vlot genoeg mee in het verkeer met haar 60 hele pk'tjes. En zeg nou zelf... Een kleiner blok flink zijn werk laten doen is vele malen leuker, dan met een liter+ onder je reet sloffend over kronkelweggetjes te slingeren.
 
Is een Honda VFR800 niks voor je? Volgens mij zit je daar ruimer op dan een CBR

Ik ben het daar helemaal mee eens, die motor is niet zwaar, plenty vermogen en laat zich sturen als een echte racer. Bovendien zit jer ook nog eens enorm goed op. Zo'n 600RR is leuk voor kleine japanners maar niet voor ons, en je kan een VFR800 niet eens bijhouden O-)
IMG_20190514_154359.jpg


Ziet er toch 1000x beter uit dan die bromfietsen? En deze zijn zelfs al 20 jaar oud.....en toch kan je ze met een 600 niet bijhouden 8-)
 
Ff follow-up. Zaterdag kon helaas niet doorgaan i.v.m. regen (ook al was het 's middags heerlijk weer..). Het is mij inmiddels toch ook wel te koud om te rijden dus ik wacht nog even geduldig af tot de temperaturen weer gaan stijgen.

Omtrent een VFR, heb ik ook naar gekeken maar ik vind het geen mooie motor. Waarschijnlijk pas ik er wel goed op, maar het oog wil ook wat.
 
Je kan hem ombouwen......maar wat is er niet mooi aan? Wat zoek je eigenlijk? Er zijn kappen te krijgen die hem veranderen in een GP-racer O-)
 
Hallo,
Vandaag ga ik kijken voor een honda CBR 600F f4i uit 2006 met 24000 km op de klok. Zijn dit betrouwbare motoren? Of zijn er dingen waar ik extra op moet letten?

Bvd!
 
Ja. Kijken of ie goed onderhouden is. Voor de rest heb je eigenlijk alleen omkijken naar de naks en Spanningsregelaar, beide niet zo spannend
 
Hallo,
Vandaag ga ik kijken voor een honda CBR 600F f4i uit 2006 met 24000 km op de klok. Zijn dit betrouwbare motoren? Of zijn er dingen waar ik extra op moet letten?

Bvd!
Honda is vrijwel een probleemloze motor, op inderdaad een paar kleine dingen na zoals de NokkenAsKettingSpanner en de spanningsregelaar (dingetje van veel Jappen). Daarnaast erachter komen of de beurten zijn gedaan, olie regelmatig is ververst (anders gewoon laten doen, kost niet veel) en een paar nieuwe bougies. Maak een proefrit en laat de motor rustig warm worden, en rijdt er minmaal even 30 min. mee, zet hem dan even uit, bekijk de motor, remblokken, banden (let op de DOT-code (4 cijfers die de productieweek en jaar aangeven), check op lekkages. Start hem daarna weer en kijk of ie dan rookt. Zo niet, helemaal goed!
 
Terug
Bovenaan Onderaan