Welke motor?

Rogiervm

Rookie
20 apr 2021
3
0
Beste mensen, ik wil graag gaan beginnn met mootr rijden. Ik moet elke dag ongeveer 15km rijden naar mijn werk. Ik zit te twijfelen tussen de Suzuki GSX R-125 en de Yamaha YZF-125. Hebben jullie tips?
 
Na 15km is die motor nét op bedrijfstemperatuur.
 
Is het belangrijk wat ik denk?


Lekker doen wat je zelf wil. Rijbewijs halen, proefrijden en dan je keuze maken.
 
Beetje flauw, maar idd proefrijden en dan ook flink. Heb ik in het verleden weleens niet gedaan en uiteindelijk toch geen goede keuze gemaakt.

De 125cc markt begint steeds interessanter te worden, dus er zit vast wat passends bij. Succes en veel plezier!

Gr martijn
 
20210416_164117.jpgik heb zelf een kleine benelli (125cc)en vind hem geniaal! En een iets grotere bmw (310cc) voor het grootste deel van de km.

Als enige fiets is de benelli net niet toereikend.... hehe, maar wat een gein!!!!
 
Beste mensen, ik wil graag gaan beginnn met mootr rijden. Ik moet elke dag ongeveer 15km rijden naar mijn werk. Ik zit te twijfelen tussen de Suzuki GSX R-125 en de Yamaha YZF-125. Hebben jullie tips?
Als ik tussen deze twee zou moeten kiezen, dan zou ik voor de Yamaha kiezen. Moet het perse een supersport/racer zijn?
 
Iets meer dan 2 jaar op een YZF-125R gereden. Vond het een hele fijne A1 motor... op de snelweg wat minder maar daar zijn A1 motoren niet echt voor gemaakt. (Nu met 100km/h moet wel makkelijk kunnen).

Helaas geen ervaring met Suzuki... dus ik kan het niet echt vergelijken.
 
Voor de snelweg ,zou ik een iets zwaardere motor qua gewicht kiezen. Dat is wel fijn. In Nederland is windstil iets wat niet zo vaak tegenkomt.
met wat extra gewicht, drukt de motor steviger op het wegdek en lijkt mij minder snel onderuit te gaan. ik neig naar de Yamaha dan. De Yamaha zit wel iets hoger dan de Suzuki. De andere specs verschillen wat, maar proberen is wat de doorslag geeft...
 
Beste mensen, ik wil graag gaan beginnn met mootr rijden. Ik moet elke dag ongeveer 15km rijden naar mijn werk. Ik zit te twijfelen tussen de Suzuki GSX R-125 en de Yamaha YZF-125. Hebben jullie tips?

Kies gewoon de mooiste uit en lekker rijden man :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan