Welke motor?

Wie van de Drie

  • De Pan

    Stemmen: 6 42,9%
  • De Jam

    Stemmen: 4 28,6%
  • De Beemer

    Stemmen: 4 28,6%

  • Totaal aantal stemmers
    14

Charlie

MF veteraan
24 feb 2003
1.239
1
Amersfoort
Ik rij nu al wat jaartjes op mijn CBR600F'je rond en sinds een week of wat zit mijn vrouw nu ook te miepen dat ze het wel gezellig vindt om samen op de motor te gaan toeren. Nu hebben we dat al een paar keer op de CBR geprobeerd, maar dat hield ze niet zolang vol, vanwege de enigszins sportieve zit en haar fysieke beperking (moeilijk verhaal met haar heup). We zijn wel van plan om een aantal motoren te gaan huren om eens te kijken hoe dat zal bevallen, voor we de CBR gaan inruilen. Onze beperkte keuzelijst is:
- Honda ST1300 (ookwel "de Pan")
- Yamaha FJR1300 (ookwel "de Jam")
- BMW K1200RS of GT (ookwel "de Beemer")

Graag horen wij van jullie wat jullie ervaringen zijn als duopassagier op deze motoren. Suggesties van goede verhuurbedrijven in de omgeving Utrecht zijn ook welkom.

Bvd
 
Moto73 #8 van dit jaar staat een trio-test met deze motoren, waarin ook de duo aan bod komt. 't is dat de scanner hier naar z'n grootje is... |(

"Het duozadel van de BMW is wat kort; bij de FJR staan de voetsteunen nogal hoog. Bij de Pan klopt alles."

Zelf geen ervaring overigens ;)
 
Moto73 #8 van dit jaar staat een trio-test met deze motoren, waarin ook de duo aan bod komt. 't is dat de scanner hier naar z'n grootje is... |(

"Het duozadel van de BMW is wat kort; bij de FJR staan de voetsteunen nogal hoog. Bij de Pan klopt alles."

Zelf geen ervaring overigens ;)
Thanks voor de info. Ik zal ook eens op zoek gaan naar een exemplaartje van Moto73.
 
Als je vrouw eraan gewend is om achterop te zitten op een CBR600F ... dan zijn alledrie de voorgestelde motoren Het Paradijs!
 
VFR is een leuke motor, alleen is die voor haar als duo nog te sportief qua zit.

Op de CBR houdt ze het net een half uurtje vol. :(
 
Silverline heeft een breed aanbod aan recente huurmotoren en zit in Nieuwegein. Ik heb er zelf nooit gehuurd, dus een aanbeveling kan ik verder niet geven. Eigenaar zit hier ook op het forum en heeft ooit een topic gestart welke huurmotoren hij moest gaan kopen, daarin zaten wel een aantal reacties van mensen die daar gehuurd hebben. Nick is "instructeur" of zo iets.
 
sinds mijn vriendin een keer achterop mijn tdm heeft gezeten kan/mag ik er nooit meer alleen op rijden. het schijnt dus goed te zitten voor een passagier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan