Welke motoren heb jij in bezit gehad?

Sinds 2021 sept motor rijbewijs.

2021-FJ1200 (laatste model, heerlijke oefen motor soepel)

2022-Vstrom 1000
(rijd niet lekker in lage rpm)

2022-GSX 1250 FA
(Trekt heerlijk in lage rpm, mis wel een paar extra pk’s)

2022-GSX 1300 R
(Trekt lekker in lage rpm, heb nu genoeg extra pk’s)

😉zal wel oplopen door de jaren heen. Met auto’s wisselde ik ook altijd, gewoon lekker vanalles uit proberen. 23 auto’s gehad. Heb nu dus de motor en een Mazda CX-5
 
Laatst bewerkt:
Yamaha DT125 LC
Honda CR250 (95)
Suzuki DR500

Suzuki GT250 (75)
Honda XR600R (96)
Cagiva Mito
Honda Gl1000 (75)
Triumph 3TA
Honda Transalp (89)
Suzuki GT750 (75)
Yamaha YZ250 (06)
Aprilia Pegaso 650
Yamaha WR450F (06)

Suzuki Bandit 600
Gasgas TXT310 (04)

Vast nog wel wat vergeten, 15 motoren in 12 jaar tijd. Niet door gehaalde zijn nog in bezit.
 
GSF400 BANDIT
GSXR750 L
GSXR750 Y
GSXR750 K2
GSXR750 SRAD 98

DAYTONA 675 2006
DAYTONA 675 2007
ZXR 400 92
MOTO MORINI CORSARO 1200 2006
BURGMAN 400 2000
BURGMAN 650 2007

MAXSYM 600I EXE 2016
 
Begonnen op een Honda Cb250 Rs uit 1984. Die heb ik toen meegenomen als eindproject school.
Toen een Honda Cb500 uit 1999 gekocht.
Nadat ik mijn groot rijbewijs had (toen nog in de regeling beginnen op 25kw, 2 jaar rijden en omwisselen voor groot rijbewijs) een Yamaha Yzf600r Thundercat van 2004 gekocht voor een prikje omdat die wegmoest en maar op 3 cilinders draaide door stilstand (carbs uitkuisen + groot onderhoud en klaar was kees).
Die weggedaan voor Triumph Tiger 1050 uit 2007 (god wat een grafbak was dat, reed nooit goed wat ik er ook aan deed, die driecilinder van Triumph lag me niet zo)
Dan maar terug naar mijn liefde voor Yamaha gegaan en een Fz1 uit 2008 gekocht, wat een zalige motor was dat zeg. Bloedsnel en draaide als een klokje, ging ook enorm graag op het achterwiel, had alleen wat weinig grondspeling. (Had 150pk op het achterwiel en was zelfs sneller dan een MT10 van een maatje van me).

Die uiteindelijk ingeruild voor mijn huidige Yamaha Xsr900 omdat ik gek was van het neoretromodel. Die heeft ook iets meer hooligangehalte door het zalige CP3 blok, voorwiel kiest nog liever het luchtruim dan de FZ1 en heeft ook meer grondspeling.


Af en toe reed ik nog met mijn vaders motoren rond , Kawasaki gtr1400 uit 2009, daarna een nieuwe ZZR1400 en daarna terug een Gtr1400 uit 2014.
Ondertussen is hij zich aan het oriënteren naar een S1000XR, de gtr word hem toch wat zwaar qua gewicht.
 
suz gr650
Kawa gpx 600
Honda vfr 750 96
Honda nx650
Honda vfr 750 94
2x xs400 seca
Je moeder
Nu een Honda vtr 1000f.
 
XS400 Op begonnen in 25kw tijd. Echter niet helemaal 25kw volgens mij
ZXR750 Na de 25kw periode 'moest' er wat snels komen uiteraard. Niet mijn ding bleek..
Cb750f Nostalgie! Lekker mooi ding. Alleen klapperde die klote nokkenasketting. W.e.g. er weer mee..
Fazer 600 Dan maar wat 'nieuws' destijds.. Bleek schuiver te hebben gemaakt. Wel veel lol gehad. Liep mooi!
Cb750f toch weer nostalgisch gevoel. Ditmaal lekker stil in het vooronder..
CB1000f Tijdje motorloos (studie) deze aangeschaft. Had achteraf nooit weg gemoeten. Deze heeft mijn hart gestolen.. Fijnste blok van dit hele lijstje..
Dr350 Funbike. Aangestoken door vrienden voor de offroadritten (naast de 1000)
Drz400 De smaak te pakken met de 350 > een upgrade volgde! Mooie ritten gereden! Maar duur dus de 1000 moest maar wijken..
CBR1000f Met zo'n DRZ400 ist niet bepaald lekker veel toerkilometers maken.. Dus maar weer weg. Deze dikke duizend was het (bijna) helemaal totdat ook deze ging 'klapperen' int vooronder.. Dure reparatie..
CB1300f Die dikke 1000 beviel immers zo goed? Een beest! Maar ja; het leven is meer dan motorrijden.. Wel fijn blok ook.
K100lt Een tijdje motorloos geweest na geboorte kind.. Kriebelde weer.. Mooi exemplaar!
XJ900f de K100 knap kunnen verkopen 'deze' 900 in mijn dorp gekocht. Fijn blok! Maar saai..
K1100lt Bijna perfectie ergonomisch.. Maar niet echt hip en happening.. Kijken wat ik er voor kan krijgen; zo weg..
CBR1100XX (huidig) Ineens weet je wat je altijd hebt gemist.. Als 16 jarig mannetje werd deze motor geboren.. Bloedsnel en wat een lijnen.. Waarom heb ik nog nooit zo'n motor in bezit gehad? Geen excuses en dus gekocht dit voorjaar. Nog geen seconde spijt 🥰 W.a.t. een machine!!

(Al lonken een GS of een chopper (nog nooit gehad) ook wel eens).. 😊
 
Ducati Monster 620 uit 2002
Suzuki GSX-R 750 uit '99
Harley Davidson XL883 H uit '90
BMW K1200GT uit 2006

De laatste drie zijn nog in mijn bezit. Zeker de BMW en de Harley waren echte projecten. De Harley zal binnen enkele weken weer van eigenaar wisselen.
 
2002 - 2003
Suzuki GS500e

gs500E.jpg


2003 - 2005
Suzuki RF600R


rf600r.jpg


2004 - 2006
Honda Goldwing GL1200 (later met EML tour zijspan)

En ja dat is pluche stof, lekker zacht

gl1200.jpg


2005 - 2009
Buell XB9SX


xb9sx.jpg



2006 - 2020
Suzuki RM250


rm250.jpg



3-2006 - Heden
Honda Goldwing GL1500 ( Met diligence zjispan)


gl1500.jpg



8-2009 - 6-2020
Harley-Davidson VRSCR V-Rod Street Rod


vrscr.jpg



4-2017- 12-2020
Yamaha FJR1300


fjt1300.jpg



7-2020 - Heden
Honda Goldwing GL1800 ( met sinds 2021 Dedome zijspan)


GL1800.jpg



1-2021 - Heden
Buell XB12SS


xb12ss.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jeminee, ik zal er vast eentje vergeten, maar de ouwe doet zijn best:

FB Minarelli 125, 2 X BMW R50, Adler MB250, Triumph T5 Speed Twin. BMW R75/5, Triumph T140 Bonnie, Triumph T150 Trident, Norton Commando 750, Moto Guzzi Le Mans 2, Kawa 750 twin, Laverda 650 Sport Kevlar, Yamaha 400 twin, Enfield 350 (nog), Triumph 750 Bonnie Hinckley (nog).

En dat sinds 1971, voor mijn rijbewijs. Was 5 weken 18, kon afrijden en haalde mijn A rijbewijs. Had toen n R50, de Adler en de T5 Triumph.

vergeten: Honda 500/4.
 
Laatst bewerkt:
GSX400E, GSX750ES, GSX750F (2x), FZR600R, GSXR600, GSXR750 (5x), GSXR1000, R1, ZX10R (samen met een Z1000), S1000RR (huidige motor).
 
Yamaha RD500 1985, te kort gehad,
Suzuki GSXR750 1991, kort gereden,
Honda CBR900RR 1992, heeeel lang gehad,
Triumph Speed Triple 1050 2009, huidige motor,
Tijdens het bezit van de Blade ook nog 2x een Yamaha FZR400RR 1990 en een Yamaha XS1100 1978 als project gehad. Deze 3 opgeknapt en verkocht.
Nu een Speed Triple T509 1997 als project en inmiddels in de verkoop.
 
Goh… CB400N’80, CB400N’85, CBX550F ‘85, CB1’94, CBR600F’87, K75s’89, XV920R’81, R1150R’01, VTR1000F’01, R1100RT, CB250RS’80, CBR900RR’92, TDM900’04, R1150R’00, F800S’08, VTR1000F’01, CBF1000F
 
Jeminee, ik zal er vast eentje vergeten, maar de ouwe doet zijn best:

FB Minarelli 125, 2 X BMW R50, Adler MB250, Triumph T5 Speed Twin. BMW R75/5, Triumph T140 Bonnie, Triumph T150 Trident, Norton Commando 750, Moto Guzzi Le Mans 2, Kawa 750 twin, Laverda 650 Sport Kevlar, Yamaha 400 twin, Enfield 350 (nog), Triumph 750 Bonnie Hinckley (nog).

En dat sinds 1971, voor mijn rijbewijs. Was 5 weken 18, kon afrijden en haalde mijn A rijbewijs. Had toen n R50, de Adler en de T5 Triumph.
Da’s een mooi lijstje :9~*O*
 
Zuendapp KS50, Honda CB750f2, nog een Honda CB750f2, Kawasaki KLR250, Suzuki GS500e, Honda XR600r, Triumph Speed Four, Triumph Speed Triple, Husqvarna 701 enduro, Moto Guzzi V85tt.
 
1982 begonnen met motorrijden en nu bijna 2023 rij ik nog steeds.
Honda CB 750 K7
Honda CB 750 KZ
Suzuki GS 1000 G
Suzuki GT 750
Suzuki DR 250
Yamaha RD 350 YPVS
Suzuki GSX 550 ES 2 stuks
Suzuki GSF 600 S Bandit
Yamaha RD 200 DX knutsel motor
Suzuki SV 1000 S
Yamaha FZ1 fazer
Yamaha TDM 900
kawasaki Z 1000 SX huidige motor
 
Sinds 2012:

Honda TransAlp XL650v 2005
Honda NTV650 1993
Yamaha FZS600 2001
Honda Hawk GT 1989
Honda Hawk GT 1990
Yamaha TDM850 1996
Honda NX250 1988
Honda TransAlp XL600v 1996
Yamaha WR250R 2008
Yamaha FZS1000 2001
Suzuki V-Strom 650 2012
Honda CB500 1999
Suzuki SV650s 1999
Yamaha FZS600 1999
KTM 990 SMT 2009

CB500 heb ik nog het langst in het bezit gehad ooit (mei 2020 gekocht..)
 
Hallo. Nieuw hier, aangenaam 🖐️

Ben al sinds mijn 18e bezig met motorrijden (nu 46🥴) en heb er al aardig wat mogen bezitten. Sommige ingeruild waar ik nu spijt van heb....

1e - Kawasaki ZZR600 '91 --> Geweldige 1e bike. Met Devil uitlaat😎
2e - Kawasaki ZX-9R '98 --> Kan me nog herinneren hoe snel dat ik deze in der tijd vond...😳
3e - Yamaha TDM850 '98 --> Veel plezier mee gereden. Behouden en toch rap.
4e - Yamaha TDM900 '02 --> Logisch vervolg op de 850. Beter wordt het waarschijnlijk niet voor de af en toe rijder, maar toch...
5e - Suzuki Hayabusa '00 --> Deze dus! 😎 Beste fiets in alles! Niet ieders smaak, maar de Busa kan alles.. van rustig :] tot O-)
6e - Aprilia Tuono '02 --> Opgehoogd, getuned met zelf gemodificeerde demper en Ohlins veren & schokdempers. Veeel te giftig!
7e - Honda CBR1000 RR '04 --> Ook een topper! In alles en vooral hardrijden goed... Jeuzus wat een mooi lopend blok:}
8e - Yamaha XJR 1300SP '04 --> Topmachine. Was toen toe aan iets rustigs... Ideale dorpen tourer.
9e - Honda Blackbird '04 --> Weinig mee gereden (helaas!) Was wel een prima ding
10e - Suzuki DL1000 '03 --> Prima ding voor dagelijkse dingen en nog relatief vlot ook, maar niet mijn ding, zo'n bokkige tweepitter😕
11e - Honda CB1300 '05 --> Na tig jaar begon het vlammetje weer te branden! Was er weer aan toe... Rijd top zo'n dikke naked. Het verrast me wel hoe snel dat het allemaal ook al weer gaat op zo'n dikkert...schrik er af en toe weer van hoe snel de teller omhoog schiet😏

Veel plezier in het volgende seizoen :]
 
Goed moment om even voor te stellen. Mijn naam is Luuk en woon in Hoorn.
De volgende motoren in bezit en de doorstreepte gehad:
Yamaha RD125 1976, Honda 900 RR Fireblade 1997, Honda VTR 1000 SP1 2000, Suzuki GSXR-1000 2001, Suzuki savage LS 650, Suzuki Intruder VS 700, Ducati 600 SS, Ducati 750 SS, Kawasaki ZXR-750 H2, Yamaha TDM 850 1996 en 1999, Kawasaki Eliminator 900, Suzuki DRZ 400 SM, Suzuki T500, Honda VFR400R, BMW R11000S Boxercup Replica, Honda NC700X
 
Vanaf 1996:

- Yamaha FZR400 ‘90
- Yamaha FZR600 ‘92
- Yamaha FZR1000 ‘94
- Yamaha YZF-R1 ‘98
- Yamaha YZF-R1 ‘00
- Yamaha YZF-R1 ‘02
- Yamaha YZF-R1 ‘04
- Ducati 1098S ‘06
- Ducati Monster 1100EVO ‘12
- Ducati Monster 1200-R ‘16
- Ducati Streetfighter V2 ‘22

Ben redelijk standvast wat betreft merk, maar op een gegeven moment wou ik toch eens wat anders dan de Japanse 4 cilinders 😎
 
Terug
Bovenaan Onderaan