Welke motoren zijn geschikt voor lange bestuurders (2 meter)

Klaasmans

Rookie
18 jan 2020
2
1
Dag allen,

Zoals de titel luid, ik ben 2 meter.
Zelf heb ik nog niet het rijbewijs maar ben er al wel druk mee bezig.
Waar ik ook druk mee bezig ben is wat voor motor het beste bij mij past qua lengte en comfort.
Tijdens de rijlessen rijden we op wat naar mij idee naked bikes zijn van kawasaki, is te doen maar denk niet langer dan 2 uur.
Graag hoor ik jullie advies hierover en wat jullie denken dat een passende motor is voor mijn lengte.
Mijn interesses gaan erg naar motoren als yamaha drag star, bmw gs (alleen niet het budget voor) en de wat hogere avontuur motoren.
Alvast bedankt.
 

Super Blackbird

The best thing to wear is a smile!
21 jun 2004
19.340
3.426
Purmerend
Yamaha Dragstar kan je vergeten, net als elke andere chopper/custom. Op elk van dit soort motoren zit je als een zoutzak, en lange mensen krijgen daar vrijwel altijd last van. Daarnaast staat het belachelijk, je ziet knieën en ellebogen flink uitsteken.....
Een allroad past goed als je geen klein model neemt.
Maar ga gewoon eens bij een grote zaak langs om eens proef te zitten, dan weet je al snel wat wel en niet gaat.
 

Jahomoto

BT1100
5 aug 2019
51
38
Bulldog bt1100 zelfde houding als vstorm of tdm..rij zelf een bulldog met 2.04m
En gewoon proberen allroad meestal goed
 

Stefan666

MF veteraan
23 jan 2013
6.896
3.383
Zeeuws Vlaanderen
Als iemand die ook niet verticaal is gehandicapt zoals zo veel arme zieltjes in Nederland :

BMW GS .. en die sport variant ( weet ik veel hoe dat ding heet ... vol in de kuipen .. lekker groot )
Blackbird ( Honda )
VFR RC38-1 ( Honda )
Triumph sprint
Triumph tiger

Heb met m'n reet ook op een paar all-roads mogen zitten , de meeste zijn best aardig.
( op de hoogste stand of met een hoger zit-kussen )

* blijf weg bij de recente Honda sportmodellen, die lijken allemaal wel gemaakt voor mensen met een groeistoornis
 

BvZwolle

Rookie
22 dec 2014
7
1



Ben zelf 1.94 (en flink aan het gewicht) en heb 3 jaar de Tiger gehad. Heerlijke fiets waarbij vooral de motor verbaast. 3 cilinder is heerlijk. Ben inmiddels over op een Explorer, nog fijner, maar ver buiten je budget.
 

Stefan666

MF veteraan
23 jan 2013
6.896
3.383
Zeeuws Vlaanderen
Alleen.. op een eerste motor, die je zeker gaat platleggen, zou ik niet meteen 5k op stuk gooien..

De eerste is meestal beter een goedkope .. gewoon, om je leerfoutjes betaalbaar te houden
 

Willem

KROONSTEEN
Donateur
22 aug 2005
16.020
29.904
Kampen (Overijssel)



Ben zelf 1.94 (en flink aan het gewicht) en heb 3 jaar de Tiger gehad. Heerlijke fiets waarbij vooral de motor verbaast. 3 cilinder is heerlijk. Ben inmiddels over op een Explorer, nog fijner, maar ver buiten je budget.
Mooi compleet ding, onder de 6K .
 

Willem

KROONSTEEN
Donateur
22 aug 2005
16.020
29.904
Kampen (Overijssel)
Alleen.. op een eerste motor, die je zeker gaat platleggen, zou ik niet meteen 5k op stuk gooien..

De eerste is meestal beter een goedkope .. gewoon, om je leerfoutjes betaalbaar te houden
Wat een onzin, het duurde bij mij tot de vierde motor voordat hij plat ging. Nog niet eens mijn schuld ook.
 

BvZwolle

Rookie
22 dec 2014
7
1
Alleen.. op een eerste motor, die je zeker gaat platleggen, zou ik niet meteen 5k op stuk gooien..

De eerste is meestal beter een goedkope .. gewoon, om je leerfoutjes betaalbaar te houden
Alleen.. op een eerste motor, die je zeker gaat platleggen, zou ik niet meteen 5k op stuk gooien..

De eerste is meestal beter een goedkope .. gewoon, om je leerfoutjes betaalbaar te houden
Of je schaft gewoon goede valbeugels en sliders aan. Wat zou je dan moeten uitgeven aan een nieuwe motor? Ik denk dat geld geen rol moet spelen om vallen te kunnen ondervangen. Ik ben gelijk begonnen op een motor van €7000 en die heb ik nooit plat gelegd.
 

Stefan666

MF veteraan
23 jan 2013
6.896
3.383
Zeeuws Vlaanderen
Eigen keus , maar van de kluit mensen uit "mijn kring" ( inclusief mezelf ) met een motor,
zijn we allemaal zonder uitzondering in het eerste half jaar op onze bek gegaan .
( om uiteenlopende redenen )

- ik was de record breker trouwens, lag met een week al op m'n bek naast de dijk ;p -
( en ben ook de enige die tijdens les onderuit was gegaan )

Voor 1500,- heb je al een motor waar je niet meteen een klap geld tegenaan hoeft te gooien aan onderhoud/banden.
( als je een beetje kijkt, vast voor minder )
Doe d'r dan nog eens 1000,- bij voor goeie kleding .. ( boodschappen doen zonder op het prijskaartje te kijken )


Ik kan natuurlijk bij niemand in de poeplap kijken ( voor de één is 5k speelgeld, en de ander moet er serieus voor sparen )
Ga zelf meestal uit van nummer 2 ..
 

Sebas84

MF veteraan
12 jun 2012
1.321
572
Hellevoetsluis
XJR1300, FJR, Triumph rocket 3, kawasaki vn1500.
Die weet ik uit eigen ervaring.
Bmw boxers niet, je knieen zitten echt tegen de cilinders aan, ik zat al bijna klem met mijn 1,93m
Groet
Sebas
 

Agent47

MF'er
17 mrt 2019
81
51
rij zelf (ongeveer dezelfde lengte als TS) een TDM 900
past prima :) Gelest op de MT-07, die vond ik eigenlijk te klein/laag voor mij
 

bikerbertus

MF veteraan
9 jun 2007
9.825
4.387
Yamaha Dragstar kan je vergeten, net als elke andere chopper/custom. Op elk van dit soort motoren zit je als een zoutzak, en lange mensen krijgen daar vrijwel altijd last van. Daarnaast staat het belachelijk, je ziet knieën en ellebogen flink uitsteken.....
Onzin. Ik zit met mijn 1.93m op mijn Harley's vele malen beter dan op welke naked of sport dan ook, en ziet er ook veel beter uit.
Zo heb ik bv ook jaren een Suzuk Intruder M800 gehad waar ik vorstelijk op zat. Weliswaar vooral na montage forward controls en dragbar.
Maar daarna had ik dan ook levensruimte in overvloed...
 
  • Leuk
Waarderingen: Mens
Bovenaan