Welke motoren zijn geschikt voor lange bestuurders (2 meter)

Een dragstar is wel heel klein hoor, ik zou zelf richting de wildstar gaan.... anders is het net alsof je op een minibike zit :)
 
Maak voor jezelf een lijstje met modellen die je evt. leuk kan vinden.
Binnenkort Motorbeurs Utrecht. Daar kan je prima (voor 1 min) proefzitten. Heb je er iig al een idee van.
Ga daarna op enkele oke-modellen een proefrit maken. Bedenk wel dat echt rijden anders is dan even 1 min ergens op gaan zitten.
 
Maak voor jezelf een lijstje met modellen die je evt. leuk kan vinden.
Binnenkort Motorbeurs Utrecht. Daar kan je prima (voor 1 min) proefzitten. Heb je er iig al een idee van.
Ga daarna op enkele oke-modellen een proefrit maken. Bedenk wel dat echt rijden anders is dan even 1 min ergens op gaan zitten.

TS weet niet eens op welke motor hij lest...
 
Bmw boxers niet, je knieen zitten echt tegen de cilinders aan, ik zat al bijna klem met mijn 1,93m

Tenzij jouw bovenbenen eindigen vlak boven je enkels, is dit echt
raw
.
TS zou eens kunnen kijken op deze motor ergo site.
Kies de motor die je op het oog hebt, geef je lengte in en bekijk de (on)mogelijkheden.
 
Laatst bewerkt:
Mag best, ik zat ernstig klem op een BMW r1100RT.... hard remmen =blauwe knieen.
Ps ik heb er iets van 20dkm mee gereden |(
 
Ik heb een K1100LT gehad (6 jaar) en ik stootte met mijn 1,87 m bij remmen mijn knieën tegen de kuip,
maar met 1,93 je knieën stoten aan de cilinders van de R of RT? Tegen de kuip, snap ik, maar die cilinders hangen veel te laag.
Of waren die tieten gelift, zodat ze net als bij een Moto Guzzi omhoog prikten? Echt van die syllicone neptieten.
Kijk op die site.
 
De meeste KTM’s zijn gemaakt voor noord west Europeanen en dus geschikt voor wat langere mensen.
 
XJR1300, FJR, Triumph rocket 3, kawasaki vn1500.
Die weet ik uit eigen ervaring.
Bmw boxers niet, je knieen zitten echt tegen de cilinders aan, ik zat al bijna klem met mijn 1,93m
Groet
Sebas

Grappig, ik heb een R1200RT en zit er als een prins op, ding is groot zat. Ik ben zelf 1m93. Ook de R1200GS zit voor mij prima. Een R1200RT of GS past ook wel in je budget met hoge kmstand... maar ze kunnen een hoop kilometers aan, dus dat is geen probleem.

edit: ga gewoon lekker bij grote motorzaken langs die veel verschillende merken hebben en ga proefzitten.
 
Laatst bewerkt:
Een R1200RT of GS past ook wel in je budget met hoge kmstand... maar ze kunnen een hoop kilometers aan, dus dat is geen probleem.
Budget is niet alleen de aanschaf-kosten. Ook onderhoud kan ook pijn doen in de portmonnee !

Een kennis van mij heeft ook een RT met 40K op de klok.
Het is dat ie een goede bankrekening heeft, want van zijn onderhoudskosten en (vele) reparaties ga je niet blij worden. (BMW-tarief!)
Als bij hem het plastic van de motor moet, dan is het eerste werkplaats-uur al geschreven!
Nee, het is geen Jap, maar ook vervelend voor hem is, dat ie zelf verschil niet weet tussen bougiesleutel en waterpomptang.
Voor zijn km-kosten kan ie beter iedere keer een taxi bestellen!
 
Budget is niet alleen de aanschaf-kosten. Ook onderhoud kan ook pijn doen in de portmonnee !

Een kennis van mij heeft ook een RT met 40K op de klok.
Het is dat ie een goede bankrekening heeft, want van zijn onderhoudskosten en (vele) reparaties ga je niet blij worden. (BMW-tarief!)
Als bij hem het plastic van de motor moet, dan is het eerste werkplaats-uur al geschreven!
Nee, het is geen Jap, maar ook vervelend voor hem is, dat ie zelf verschil niet weet tussen bougiesleutel en waterpomptang.
Voor zijn km-kosten kan ie beter iedere keer een taxi bestellen!

Tja, over ieder merk is wel een horrorverhaal te lezen en de BMW dealer is echt niet veel duurder dan een goede specialist. Ik ken de nieuwe niet zo goed als de oude, maar de oudere R series zijn behoorlijk robuust met normaal gebruik en onderhoud. Kijk ook maar rond in het RT topic hier op m-f.
 
Onzin. Ik zit met mijn 1.93m op mijn Harley's vele malen beter dan op welke naked of sport dan ook, en ziet er ook veel beter uit.
Zo heb ik bv ook jaren een Suzuk Intruder M800 gehad waar ik vorstelijk op zat. Weliswaar vooral na montage forward controls en dragbar.
Maar daarna had ik dan ook levensruimte in overvloed...
Nee, de enige die denkt dat dat er goed uitziet ben jijzelf..... :+

En ik heb al zo ontzettend veel van mijn klanten over zien stappen van een chopper naar andersoortige motorfietsen omdat ze er niet lekker op zaten (lees rugklachten). Mogelijk heb jij dat niet, maar oordeel dan niet over anderen.
 
de ene van 2 meter is de ander niet.
Ben zelf ruim 2 meter en dus geen 1.90 zoals sommige reaguurders hier en rij momenteel zelf op een zx10r na een aantal jaar op de zx9r, ben wel lenig en niet dik !
ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je houding belangrijk is, hiervoor moet je gewoon dingen gaan proberen.

Om het een beetje simpel voor je te houden ;
Racer ; voor over
naked ; half voorover , vol in de wind
all road/toerfiets ; rechtop, comfortabel
chopper ; rugpijn , zie bovenstaand ( ook hier zijn uitzonderingen, vooral na custom aanpassingen en daar begint het hele verhaal )

Maargoed ik ken dus mensen van 1,88 die niet langer dan 30min op een racer kunnen rijden.

Mijn persoonlijke advies ; proefzitten en bij goed gevoel proefrijden. en gewoon kopen wat je te besteden hebt, dat de eerste motor een afdanker moet wezen omdat je toch gaat vallen is dikke onzin..
 
Mag best, ik zat ernstig klem op een BMW r1100RT.... hard remmen =blauwe knieen.
Ps ik heb er iets van 20dkm mee gereden |(

Dan zat je niet tegen de cilinderkoppen maar tegen het kuipwerk aan, lijkt me? Een R1200RT lijkt me wat ruimer (ik heb nooit op de 1100 gereden, maar de 1200 past ruim, 1m93 met lange benen hier).
 
Tja, ik zat op mijn 1500 vulcan classic prima met mijn 2 meter en dat geouwehoer over rugklachten wordt wel clihe. Heb ook zzr1100 en zzr1400 gereden, maar na een paar maanden toch weggedaan wegens pijn aan mijn polsen vanwege het vooroverhangen, zeker als je wat langer bent. Daarbij vaak gekut met je knietjes die niet binnen de kuit allen, nee, dan rij je lekker charmant. Zelfs op een Vulcan 800 zat ik redelijk, okee, het was mss iets te klein, maar nooit rugpijn gehad. Ieder mens is anders, beenlengte, armlengte, lichamelijke conditie (uhh das waar, dat ontbreekt bij mij)
 
Tja, ik zat op mijn 1500 vulcan classic prima met mijn 2 meter en dat geouwehoer over rugklachten wordt wel clihe. Heb ook zzr1100 en zzr1400 gereden, maar na een paar maanden toch weggedaan wegens pijn aan mijn polsen vanwege het vooroverhangen, zeker als je wat langer bent. Daarbij vaak gekut met je knietjes die niet binnen de kuit allen, nee, dan rij je lekker charmant. Zelfs op een Vulcan 800 zat ik redelijk, okee, het was mss iets te klein, maar nooit rugpijn gehad. Ieder mens is anders, beenlengte, armlengte, lichamelijke conditie (uhh das waar, dat ontbreekt bij mij)
:^
 
Tja, ik zat op mijn 1500 vulcan classic prima met mijn 2 meter en dat geouwehoer over rugklachten wordt wel clihe. Heb ook zzr1100 en zzr1400 gereden, maar na een paar maanden toch weggedaan wegens pijn aan mijn polsen vanwege het vooroverhangen, zeker als je wat langer bent. Daarbij vaak gekut met je knietjes die niet binnen de kuip vallen, nee, dan rij je lekker charmant. Zelfs op een Vulcan 800 zat ik redelijk, okee, het was mss iets te klein, maar nooit rugpijn gehad. Ieder mens is anders, beenlengte, armlengte, lichamelijke conditie (uhh das waar, dat ontbreekt bij mij)
Ik heb dan ook niet geschreven dat iedereen beroerd zit op een chopper.
Wel dat ik veel klanten heb die daarvan teruggekomen zijn, chopper verkocht hebben en nu een naked of allroad gekocht hebben. Net als veel sportrijders dat gedaan hebben.
Ik heb trouwens een kleine aanpassing aan jouw tekst gedaan in mijn quote, ik denk dat je dat had bedoeld?
 
Ja, dank je, typen op een telefoon met grote handen is toch niet je van het.
Kijk, bij mij is het dus net andersom, ben begin jaren 80 op een soort chopper begonnen (afgezien van de CZ250) en heb steeds chopperachtige gehad of er van gemaakt. Toen de cruisers van kawa, af en toe iets snellers maar daar was ik steeds na een paar maanden weer op uitgekeken, ik hou nu eenmaal niet van hard rijden, raar genoeg. Heb dan nu eindelijk een HD, niet de grootste fiets die ik heb gehad, maar tot nu toe rijd die best goed. En qua zit gaat dat prima en hoe dat er uitziet voor een ander, who cares.
 
Dag allen,

Zoals de titel luid, ik ben 2 meter.
Zelf heb ik nog niet het rijbewijs maar ben er al wel druk mee bezig.
Waar ik ook druk mee bezig ben is wat voor motor het beste bij mij past qua lengte en comfort.
Tijdens de rijlessen rijden we op wat naar mij idee naked bikes zijn van kawasaki, is te doen maar denk niet langer dan 2 uur.
Graag hoor ik jullie advies hierover en wat jullie denken dat een passende motor is voor mijn lengte.
Mijn interesses gaan erg naar motoren als yamaha drag star, bmw gs (alleen niet het budget voor) en de wat hogere avontuur motoren.
Alvast bedankt.
Ik ken iemand van zeker twee meter lang. Forse vent ook.... heeft ongezien een Triumph Rocket gekocht :}. Zag er op de foto goed uit :)
 
Zelf ben ik 2.02m en had hier ook erg veel moeite mee bij het zoeken naar de juiste motor. Uiteindelijk als eerste motor een Yamaha Diversion 900 uit 1997 gekocht. Hier zit ik prima op met mijn lengte.

Voor € 1.500 heb je hier al een redelijk goed exemplaar van om mee te leren motorrijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan