Welke motorfiets voor een beginner ?

Ga ze zeker allebei eens proberen. Ben 1m86 dus denk dat beide modellen wel goed zullen zitten. Bij de Continental GT wel minder comfort bij langere ritten, denk ik , omdat je meer op je armen steunt.
 
Hayabusa heb ik moeten opzoeken, maar voor zover ik kan zien, is dat soort motorfiets totaal niets voor mij (van Suzuki, toch? ). Ligt wel mijlenver van Royal Enfield en consoorten...
Ofwel heb ik het verkeerd voor.
 
E5 is in België niet meer verkrijgbaar, voor zover ik weet. Enkel E10 (95 octaan met 10% bio-ethanol) en dan Superplus 98 met 98 octaan (nog overal vlot verkrijgbaar maar volgens geruchten gaat die er over enkele jaren uit)...

Gezien het feit dat je er niet dagdagelijks op gaat rijden (tenminste als ik je openingspost goed begrijp) gaat je motor ook langere tijden stilstaan.
Tank dan benzine zonder bio-ethanol of met laagste percentage. Bio-ethanol trekt water aan en dat wil je niet in je brandstofsysteem. Als je veel rijdt krijgt het de kans niet, maar als de motor lang stilstaat wel. Kun je geen benzine zonder bio-ethanol tanken dan met laagste percentage. Dus ethanol vrije super 98, dan E5 en als laatste pas E10.
 
Aan het configureren geslagen op de UK site van Royal Enfield (op de Benelux site lukt dit jammer genoeg niet). Maar wat is dit verdomd leuk :P

Voor de Interceptor begin ik meer en meer de Baker Express kleur mooi te vinden. Oogt ook wat sportiever met het spatbord vooraan, spiegels en velgen in zwart t.o.v. zilverkleur bij de Orange Crush.
Bij de Continental GT kan enkel Ice Queen White mij bekoren.

Wordt nog een moeilijke keuze ;)
 
Aan het configureren geslagen op de UK site van Royal Enfield (op de Benelux site lukt dit jammer genoeg niet). Maar wat is dit verdomd leuk :P

Voor de Interceptor begin ik meer en meer de Baker Express kleur mooi te vinden. Oogt ook wat sportiever met het spatbord vooraan, spiegels en velgen in zwart t.o.v. zilverkleur bij de Orange Crush.
Bij de Continental GT kan enkel Ice Queen White mij bekoren.

Wordt nog een moeilijke keuze ;)

Volgens mij ben je al binnen een veel te klein kader aan het zoeken. Looks are deceiving...
En voor de Hayabusa grap land vast nog wel een keer ;)
 
Volgens mij ben je al binnen een veel te klein kader aan het zoeken. Looks are deceiving...

Welk merk kan mij een classic model à la Interceptor of Continental GT bieden voor die prijs ? Ik hoor het graag...
Heb alternatieven bekeken, kosten meer dan wat ik wil uitgeven (eerste motor, casual gebruik). En neen, ik wil geen tweedehands.
Of bedoel je iets anders met 'te klein kader' ?
 
Welk merk kan mij een classic model à la Interceptor of Continental GT bieden voor die prijs ? Ik hoor het graag...
Heb alternatieven bekeken, kosten meer dan wat ik wil uitgeven (eerste motor, casual gebruik). En neen, ik wil geen tweedehands.
Of bedoel je iets anders met 'te klein kader' ?

Je hebt het nu al over een Interceptor of Continental GT terwijl je op geen enkel model gereden hebt. Waarom kijk je niet breder en probeer je eerst eens wat?
Vergeef me als ik daar overheen gelezen heb.

Daarbij zou ik niet zo snel aan dit merk beginnen maar liever aan een bekende japanner, kun je overal mee terrecht onderdelen in overvloed, betrouwbaar enz.
Maar dat is misschien persoonlijk...

Edit; Even beter gelezen, en het lijkt er op dat je je keuze al gemaakt hebt, en dat andere me al voor waren met dezelfde mening ;)
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het nu al over een Interceptor of Continental GT terwijl je op geen enkel model gereden hebt. Waarom kijk je niet breder en probeer je eerst eens wat?
Vergeef me als ik daar overheen gelezen heb.

Daarbij zou ik niet zo snel aan dit merk beginnen maar liever aan een bekende japanner, kun je overal mee terrecht onderdelen in overvloed, betrouwbaar enz.
Maar dat is misschien persoonlijk...

Ik ga er deze week proberen mee te rijden. Heb zoals voorgesteld ook gekeken naar de Kawasaki W800 en nog een paar andere maar ik ben niet bereid om dat bedrag nu te spenderen aan een nieuwe motorfiets. Tweedehands wil ik niet. Voor veel mensen komt het misschien vreemd over dat ik tweedehandsmotoren links laat liggen, maar het is nu eenmaal zo.
Deze 2 modellen van Royal Enfield bevallen mij perfect qua model, en ik heb al genoeg reviews gelezen en bekeken om te weten dat het geen 'loempia' motorfietsen zijn op het vlak van kwaliteit.
Nothing personal, maar op een autoforum had ik ook zulke reacties : wanneer je spreekt over bijvoorbeeld Hyundai of Kia, dan krijg je meteen een hoop negatieve reacties, mensen die je gek verklaren dat je geen premium Duitser koopt. Ik kan uit ervaring zeggen dat de Duitsers soms wel nog wat kunnen leren van Hyundai op het vlak van betrouwbaarheid...
Enfin, andere discussie, maar ik blijf bij mijn keuze van Royal Enfield (wellicht heeft de 'heritage' er iets mee te maken, heb familie in de UK en ben al sinds heel jonge leeftijd gek op alles wat British is).
 
Ik weet dat je niks tweedehands wil kopen maar een w800 van 8 jaar oud met 20k op de teller, zou ik liever kopen en meer vertrouwen in hebben dan wat jij op het oog hebt.


Edit; ik had je post nog niet gelezen toen ik dit typte...
 
Ik weet dat je niks tweedehands wil kopen maar een w800 van 8 jaar oud met 20k op de teller, zou ik liever kopen en meer vertrouwen in hebben dan wat jij op het oog hebt.


Edit; ik had je post nog niet gelezen toen ik dit typte...

Doen !, zou ik zeggen.

Ik veronderstel ook dat jij het nodige bewijs en dito staving hebt om je beweringen van onbetrouwbaarheid bij de Royal Enfields te onderbouwen ?
 
Doen !, zou ik zeggen.

Ik veronderstel ook dat jij het nodige bewijs en dito staving hebt om je beweringen van onbetrouwbaarheid bij de Royal Enfields te onderbouwen ?

Die heb ik niet, japanse merken als het op motoren aankomt hebben zich al lang bewezen.
Ik/we proberen tot hulp te zijn. Als ik hier enkel kwam om gal te spuwen had ik al lang afgehaakt.
 
Die heb ik niet, japanse merken als het op motoren aankomt hebben zich al lang bewezen.
Ik/we proberen tot hulp te zijn. Als ik hier enkel kwam om gal te spuwen had ik al lang afgehaakt.

Geen probleem, hoor. Ik begrijp dat wel. Ieder zijn meug, zeggen we in Vlaanderen, valt niet over te twisten.
Heb begin vorig jaar een nieuwe Nissan X-Trail gekocht, en ik had eigenlijk ook liever een Porsche Cayenne gehad, maar mijn budget liet dat jammer genoeg niet toe...
 
Geen probleem, hoor. Ik begrijp dat wel. Ieder zijn meug, zeggen we in Vlaanderen, valt niet over te twisten.
Heb begin vorig jaar een nieuwe Nissan X-Trail gekocht, en ik had eigenlijk ook liever een Porsche Cayenne gehad, maar mijn budget liet dat jammer genoeg niet toe...
Nissan :t
 

Vorige auto was een Hyundai i30N, dijk van een auto maar bleek uiteindelijk niet voor mij te zijn, te veel snelheidsboetes ;)
Daarvoor, niets anders dan Opel gehad. Daar ook al veel bagger over mijn hoofd voor gekregen : rommel, fake Duitser, enz. Maar ik heb er talloze gehad, van mijn 18 jaar tot mijn 48 en nooit problemen mee gehad.
Alles is relatief...
 
Filmpjes en persberichten geven je alleen maar een idee.
Soms valt het echt tegen eens je er op zit.

Als ik jou was zou ik ook even een paar lessen nemen voor je een motor koopt.
Wie weet denk je daarna wel dat alleen gekken op een motor kruipen.

Er is ook al een recall voor RE, de remmen roesten of zoiets. Nu hebben alle merken wel eens een recall. Meestal preventief.
 
De prijs van Royal Enfield is ook wel laag omdat het 'basic' motorfietsen zijn, geen snufjes. Het enige elektronische snufje dat er voor zover ik weet opzit, is ABS. En meer hoeft ook niet.
 
Oude looks in een nieuw jasje
De Royal Enfield Continental GT is de lichtste, snelste en krachtigste Royal Enfield in de productie.
Het is een machine met een verhaal, een knipoog naar motorrijden's in zijn beste jaren
Gewoon nieuw....geen krasje te bekennen !!
Slechts 6000 km op de klok
Injectie en E- start om het leven nog aangenamer te maken.
Paioli vering en Brembo remmen maken de motor meer dan af!
A2 motor café racer die past bij mensen met gevoel voor style.

1591101282149.png


 
Deze avond eens langsgeweest bij een dealer.
Plaatsgenomen op een Interceptor, en dan een Continental GT, en dan weer terug, en weer terug... :P

Vind 'm wel leuk, die Continental, maar de zithouding is niet mijn ding. Zit helemaal niet slecht, ik 'kan ermee leven', maar die Interceptor voelde meteen perfect natuurlijk aan voor mij persoonlijk. Het wordt dus sowieso een Interceptor in Baker Express afwerking.
Volgende week eens met een demo rijden...
 
Om eerlijk te zijn, vind ik de Continental GT wel iets mooier dan de Interceptor. Denk dat ik toch aan de dealer ga vragen om eens met allebei te mogen rijden. Misschien voelt de GT tijdens het rijden anders aan (iets wat ik op verschillende Youtube filmpjes al gehoord heb).
Mocht ik dan tóch de GT nemen, dan wordt het zeker Ice Queen White. Voor de Interceptor Baker Express dus, hoewel, de dealer had een Ravishing Red staan, toch ook wel mooi, hoor...
Luxeprobleem, toch ? Keuzes, keuzes :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan