Welke motorfiets voor een beginner ?

Nee hoor, de links die ik heb gepost, dienden enkel als voorbeeld, ik sta open voor alle merken.



Beheerst... zoals een motorrijder moet zijn, toch ? 😉

Alvast bedankt voor de feedback.
Ik ga deze namiddag proefrijden... En nu zijn de hemelsluizen helemaal open gegaan 😟
Ritje al gedaan?
Zoals hier voor al aangegeven, bij de eerste motor kun je eigenlijk bijna overal wel op springen en het leuk vinden. Of het echt wat voor je is kom je pas na een half jaartje oid achter... Als de eerste indruk in ieder geval maar goed is.

Over het jappen vs bami-motoren verhaal zal ik m'n mond houden dit keer. Als je maar lol hebt op je brommert straks :t
 
is de rode busa al genoemd ?


@ Ts koop / rij wat je graag wil en als je er veel geld aan het uit gaat geven, ga hem dan ook goed verzekeren.
 
Terug van weggeweest 😋
En was Tika Massala, geen bami 😁
Triumph Bonneville wordt in Thailand gebouwd, so what's the difference...

Nu, back on topic.
Eerst gereden met de Interceptor, eventjes op de parking naast de winkel, maar een paar minuten later voelde het al prima aan. Dan eventjes de weg op en eventjes in de buurt rondgereden. Rijdt prima, meer dan vermogen genoeg voor mij, is net wat ik zocht.
Dacht dus dat ik mijn beslissing gemaakt had, tot ik daarna met de Continental GT ging rijden. De zithouding tijdens het rijden voelde veel natuurlijker aan dan wanneer ik er een paar dagen terug gewoon 'op zat'. Voelde totaal geen druk op mijn polsen, ellebogen of schouders, en was leuker om te rijden dan de Interceptor. Schakelen ging met de GT ook vlotter en ik had ook het gevoel dat ik hem meer onder controle had, vooral in de bochten en op een rotonde.

Is echt wel wat ik zocht, en ik ga dus voor de Continental GT in Ice Queen White. Ik had nog een afspraak deze namiddag dus niet veel tijd meer over maar morgenvoormiddag ga ik de bestelbon tekenen. In principe twee weken leveringstermijn. Can't wait !
 
is de rode busa al genoemd ?


@ Ts koop / rij wat je graag wil en als je er veel geld aan het uit gaat geven, ga hem dan ook goed verzekeren.
Die was al genoemd, nja de blauwe dan want die is meer voor beginners. Moest alleen nog begrepen worden ;)
 
Terug van weggeweest 😋
En was Tika Massala, geen bami 😁
Triumph Bonneville wordt in Thailand gebouwd, so what's the difference...

Nu, back on topic.
Eerst gereden met de Interceptor, eventjes op de parking naast de winkel, maar een paar minuten later voelde het al prima aan. Dan eventjes de weg op en eventjes in de buurt rondgereden. Rijdt prima, meer dan vermogen genoeg voor mij, is net wat ik zocht.
Dacht dus dat ik mijn beslissing gemaakt had, tot ik daarna met de Continental GT ging rijden. De zithouding tijdens het rijden voelde veel natuurlijker aan dan wanneer ik er een paar dagen terug gewoon 'op zat'. Voelde totaal geen druk op mijn polsen, ellebogen of schouders, en was leuker om te rijden dan de Interceptor. Schakelen ging met de GT ook vlotter en ik had ook het gevoel dat ik hem meer onder controle had, vooral in de bochten en op een rotonde.

Is echt wel wat ik zocht, en ik ga dus voor de Continental GT in Ice Queen White. Ik had nog een afspraak deze namiddag dus niet veel tijd meer over maar morgenvoormiddag ga ik de bestelbon tekenen. In principe twee weken leveringstermijn. Can't wait !
Leuke motor! Veel plezier er mee!

Owja en in welk land het gemaakt word bepaald nog steeds de kwaliteit niet. De ene fabriek is de andere niet. Just saying:+
 
Heb dit ook gezien op het Youtube kanaal gezien van Stuart Fillingham, een welkomstpakket van Royal Enfield dat je normaal gezien krijgt bij aankoop van een Interceptor of Continental GT.

Volgens hem zijn er dealers die het spontaan aanbieden, bij anderen moet je het zelf online aanvragen. Gaat natuurlijk over de UK, weet niet of dit geldt voor alle landen, en dan meer bepaald de Benelux...
Heb er nog niet aan gedacht om het aan mijn dealer te vragen, doe ik morgen eens.
 
Nog een vraagje over helmen : ik ben een brildrager dus ik vroeg me af welke helmen jullie mij zouden aanraden.
Ik zou sowieso iets in deze stijl willen :
https://www.nexx-helmets.com/en/helmets/sx-60/of dit
https://www.nexx-helmets.com/en/helmets/x-70/core/black-mtAlvast bedankt !

Nog ff een tip, nadat je in de winkel gekeken hebt of hij lekker zit, is het altijd handig om ook online te kijken hoe het zit met windruis volgens de reviewers.
Daar had ik na aankoop van mijn helm spijt van, en leen nu een van mijn pa.

Verder is het met of zonder windruis aan te raden om oordopjes te kopen als je uiteindelijk de snelwegen op gaat! Ik merk dat je boven de 80 km/u snel last krijgt van gepiep in de oren, erger dan menig heavy metalconcert.
 
Oordoppen moeten altijd. Tinitus is een gemene sluipmoordenaar. Windruis is ook boven de 50 km p/u al gevaarlijk bij een ritje van meer dan 15 minuten.
Het is niet alleen het volume, maar ook de tijdsduur van die geluidsdruk. Met een (half)open helm al helemaal noodzakelijk.
 
Oordoppen moeten altijd. Tinitus is een gemene sluipmoordenaar. Windruis is ook boven de 50 km p/u al gevaarlijk bij een ritje van meer dan 15 minuten.
Het is niet alleen het volume, maar ook de tijdsduur van die geluidsdruk. Met een (half)open helm al helemaal noodzakelijk.
Ik heb het na een half jaar al te pakken, terwijl ik zelden geen doppen draag...
Behoorlijk irritant!
 
Oordoppen moeten altijd. Tinitus is een gemene sluipmoordenaar. Windruis is ook boven de 50 km p/u al gevaarlijk bij een ritje van meer dan 15 minuten.
Het is niet alleen het volume, maar ook de tijdsduur van die geluidsdruk. Met een (half)open helm al helemaal noodzakelijk.

Bedankt voor de heads up... Ik ben net na 5 jaar geen alarmsysteem installatiemonteur meer te zijn van mijn tinnitus af, geen zin om dat opnieuw te riskeren met mijn ritjes op provinciale wegen.
 
Terug van weggeweest 😋
En was Tika Massala, geen bami 😁
Triumph Bonneville wordt in Thailand gebouwd, so what's the difference...
[...]
Yup... klopt en ze gaan waarschijnlijk de gehele productie, dus ook van andere modellen outsourcen naar Thailand als ze dat nog niet hebben gedaan...

Zou nu het ideale moment zijn... mooi aan het bier-virus koppelen.

Het outsourcen van de Bonneville heeft heel erg veel klanten gekost, want ja zeg nu zelf... Triumph oud Engels merk en dan ineens laten produceren in Thailand...

Maar kom op, het huidige Triumph heeft niets met de oude heritage te maken waar ze zich altijd commercial op beroepen. Triumph heeft jaren lang niet bestaan totdat de merknaam opgekocht werd... zo ook bij Indian Motorcycle dacht ik...

Het maakt mij niets uit waar ze geproduceerd worden... ik vind hem mooi en fijn rijden... net als jij je Royal Enfield ;)

Back on topic...

Fijn om te horen dat je zo enthousiast bent geworden. En dat ook nog eens op de fiets die je het mooiste vond.
Zo zie je maar weer dat gewoon even zitten heel anders is dan rijden.


Qua helm ga passen inderdaad... niet iedere helm is geschikt voor ieders vorm hoofd.

Zelf draag ik altijd Shark helmen. Zitten mij erg comfortabel. Maar een collega krijgt er binnen een minuut koppijn van.

Afhankelijk van van je wensen zou je zoals gezegd ook naar systeem helmen kunnen kijken.
Daarbij kun je het kinstuk openklappen. Ik draag zelf een Evo-One 2 van Shark. Gesloten is het een integraalhelm, en open is het een jet helm als je voorbeelden.

Op de snelweg vind ik het fijner om een integraal helm te dragen. Wind, maar ook qua veiligheid. Maar ik zie ook genoeg jethelmen op de snelweg voorbij komen hoor.

Koop zeker ook oordopjes. Al denk je, mijn motor maakt geen kabaal, het gaat om de windruis die het meest schadelijk is.
 
Het is inderdaad echt allerlei merken gaan passen. Want ik wou ook heel graag een Shark helm, maar ben uitgekomen op een HJC. Paste gewoon beter bij mijn vorm hoofd
 
Vreemd dat niemand hier de Honda CBR1100EX en CBR1100RS heeft voorgesteld. Is boven mijn budget, rond de 12 à 13k euro, dat wel, maar andere suggesties zoals die van Triumph, Kawasaki etc. waren toch ook rond de 10k of nog meer.
Die twee modellen van Honda tonen qua looks enorm veel gelijkenissen met de Interceptor en Continental GT en ik vind ze stukken mooier dan de modellen van Triumph, Suzuki, Kawasaki of Moto Guzzi.

De CBR1100RS zou de grote broer kunnen zijn van de Continental GT650 en zo zie ik hem ook een beetje. Is wel een 4-cylinder met 1100cc, dus niet echt te vergelijken, maar had ik het budget ervoor gehad, dan was ik wel voor die RS gegaan. Is een stuk zwaarder dan de Continental GT, en heeft bijna het dubbele aantal pk's maar volgens reviews is het toch geen snelheidsmonster en nodigt hij niet uit om door de geluidsmuur te breken.
In elk geval, prachtige machine.

Ik betrap mezelf erop dat ik bijna 100% van mijn vrije tijd bezig ben met info op te zoeken en reviews te lezen en te bekijken van motorfietsen, en ik vraag me dan ook af waarom ik er zo lang mee gewacht heb. 😁
 
Vreemd dat niemand hier de Honda CBR1100EX en CBR1100RS heeft voorgesteld. Is boven mijn budget, rond de 12 à 13k euro, dat wel, maar andere suggesties zoals die van Triumph, Kawasaki etc. waren toch ook rond de 10k of nog meer.
Die twee modellen van Honda tonen qua looks enorm veel gelijkenissen met de Interceptor en Continental GT en ik vind ze stukken mooier dan de modellen van Triumph, Suzuki, Kawasaki of Moto Guzzi.

De CBR1100RS zou de grote broer kunnen zijn van de Continental GT650 en zo zie ik hem ook een beetje. Is wel een 4-cylinder met 1100cc, dus niet echt te vergelijken, maar had ik het budget ervoor gehad, dan was ik wel voor die RS gegaan. Is een stuk zwaarder dan de Continental GT, en heeft bijna het dubbele aantal pk's maar volgens reviews is het toch geen snelheidsmonster en nodigt hij niet uit om door de geluidsmuur te breken.
In elk geval, prachtige machine.

Ik betrap mezelf erop dat ik bijna 100% van mijn vrije tijd bezig ben met info op te zoeken en reviews te lezen en te bekijken van motorfietsen, en ik vraag me dan ook af waarom ik er zo lang mee gewacht heb. 😁

Da's gelijk het gevaar, teveel machines, teveel keuze, teveel informatie = hele moeilijke keuze. Ik ben toch benieuwd wat het straks gaat worden :t
 
Da's gelijk het gevaar, teveel machines, teveel keuze, teveel informatie = hele moeilijke keuze. Ik ben toch benieuwd wat het straks gaat worden :t

Al gekocht, hoor, de Continental GT. Nog een weekje wachten 😋
Prachtig, die CBR1100RS, maar een flink stuk boven budget. Wie weet, over enkele jaren 😉
 
  • Geweldig
Waarderingen: JuH
Vreemd dat niemand hier de Honda CBR1100EX en CBR1100RS heeft voorgesteld. Is boven mijn budget, rond de 12 à 13k euro, dat wel, maar andere suggesties zoals die van Triumph, Kawasaki etc. waren toch ook rond de 10k of nog meer.
Die twee modellen van Honda tonen qua looks enorm veel gelijkenissen met de Interceptor en Continental GT en ik vind ze stukken mooier dan de modellen van Triumph, Suzuki, Kawasaki of Moto Guzzi.

De CBR1100RS zou de grote broer kunnen zijn van de Continental GT650 en zo zie ik hem ook een beetje. Is wel een 4-cylinder met 1100cc, dus niet echt te vergelijken, maar had ik het budget ervoor gehad, dan was ik wel voor die RS gegaan. Is een stuk zwaarder dan de Continental GT, en heeft bijna het dubbele aantal pk's maar volgens reviews is het toch geen snelheidsmonster en nodigt hij niet uit om door de geluidsmuur te breken.
In elk geval, prachtige machine.

Ik betrap mezelf erop dat ik bijna 100% van mijn vrije tijd bezig ben met info op te zoeken en reviews te lezen en te bekijken van motorfietsen, en ik vraag me dan ook af waarom ik er zo lang mee gewacht heb. 😁
Niet zo vreemd als je zelf al een max van 8000,- aangeeft in je eerste bericht ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
Terug
Bovenaan Onderaan