Welke motorfiets?!

robinjoo

MF veteraan
18 apr 2004
1.373
0
Ik ben een beetje aan het kijken voor een andere motorfiets maar kom er niet uit welke..
Ben op zoek naar een fiets tot iets van 4500 euro en moet geschikt zijn voor woon werk en de nodige fun ritjes en vakanties. Het moet het liefst een motor zijn waarbij je ook op de wat legalere snelheden ook een beetje plezier in het rijden hebt. Ik kom er niet uit, meot eerst een lijstje hebben alvorens te gaan proef rijden :)
 
ja.........
Model? (naked/SS/chopper/allroad/etc.)
4/3/2/1 cilinders?

Toch alvast een voor in je lijstje:
SV650 nieuwe model ;)
 
Laatst bewerkt:
ja.........
Model? (naked/SS/chopper/allroad/etc.)
4/3/2/1 cilinders?

Toch alvast een voor in je lijstje:
SV650 nieuwe model ;)

Naked of (super)sport..

2/3/4 cilinders.. Heb nu een CBR 600F en vind het nadeel met deze motor dat je hem ontzettend in toeren moet pushen voordat het vermogen eruit komt.
 
Ja oke
Zie dat je al langer hier zit, dus kan je ook wel voor SV1000 gaan, die zit ook wel rond de 4500e
 
Laatst bewerkt:
Naked of (super)sport..

2/3/4 cilinders.. Heb nu een CBR 600F en vind het nadeel met deze motor dat je hem ontzettend in toeren moet pushen voordat het vermogen eruit komt.

Koop een dikke Bandit en pas hem een beetje aan.
 
VFR800 Moet wel in jouw budget zijn te vinden :)


Zat power, comfortabel voor woonwerk en lange afstanden en je kan er lekker mee scheuren :)
 
Naked of (super)sport..

2/3/4 cilinders.. Heb nu een CBR 600F en vind het nadeel met deze motor dat je hem ontzettend in toeren moet pushen voordat het vermogen eruit komt.

Weleens op een suzuki gsx1250 gereden? Man, 108nm bij 3700rpm.
 
Naked of (super)sport..

2/3/4 cilinders.. Heb nu een CBR 600F en vind het nadeel met deze motor dat je hem ontzettend in toeren moet pushen voordat het vermogen eruit komt.


Hmmmm, mijn Cbr600f kan toch goed mee met de naked bikes van mijn maten. Is te zien hoe je ermee rijd! (lees lage versnelling en al in hoge toeren!)

Maar goed, denk dat je meer moet gaan voor een zwaardere motor waar je niet echt sportief moet rijden om een goed koppel onderin te hebben.
In de Honda familie zou ik dan gaan voor de 1000cc / 2cilinder. of een blackbird.
 
Een Speed Triple :) Lekkere 3 pitter zodat je ook niet hoog in de toeren hoeft te rijden, vanaf 3500 toeren ofzo trekt hij al lekker door :)
 
Een Speed Triple :) Lekkere 3 pitter zodat je ook niet hoog in de toeren hoeft te rijden, vanaf 3500 toeren ofzo trekt hij al lekker door :)

Dat zijn zeker ideale fietsen, mijn vader heeft er namelijk ook eentje die ik zo nu en dan wel eens leen. Trekt echt als een lier, ook van onderuit. Maar die zijn er niet in mijn budget, behalve t509 of eentje met een hoge km-stand.

Edit:

Misschien maar eens kijken voor een Daytona T595/955i
 
Laatst bewerkt:
Zet ik nog een Honda op je lijstje.

Honda Hornet 900

Beetje een vergeten motorfiets, licht en sterk genoeg om met de sportmotortjes mee te komen, 90% koppel vanaf een 3000 tpm, meer dan prima voor de vakantiekilometers of woon/werk verkeer mee af te leggen, en kost je geen reet aan onderhoud.

full
 
Bandit 1200, koppel zat bij lage toeren. Boven de 220km/h zal je niet komen maar persoonlijk vind ik daar ook geen zak aan op topsnelheid rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan