Welke motorgear heb ik nodig helluppp!!

11 mrt 2019
184
193
Schiedam
Halloooo iedereen!!

Ik heb bijna mijn rijbewijs en dit betekent motorgearrrr kopen*O* nou wil ik super graag wat tips van jullie omdat ik super erg twijfel om een shoei neotec 2 splicer te kopen.. samen met de ingebouwde sena. Dit omdat het erg prijzig is en omdat je de sena niet op een andere helm kan plaatsen. Ook vind ik het lastig omdat als je een keer valt je gelijk een nieuwe helm nodig hebt.. verder vind ik alle heel fijn van shoei

Heeft iemand tips qua helmen??? Ik weet er geen raad mee. Ik wil mijn motor fulltime gebruiken.

alvast dankjewel!!!:}
 
Oke dus ik kan beter niet voor een dure helm gaan?
Ligt eraan, ik bedoelde meer; het is zonde als je nu een top segment helm koopt die straks niet jou ideale helm blijkt te zijn. Tevens heb je goede helmen van een kleine 200 euro tot ver daarboven. Ik zou wel wegblijven bij de lidl helmen en van die budget dingen van 80 euro. Die zijn zo goedkoop omdat ze besparen op de shell en de foam. Wat iemand hierboven al zei, een helm moet je passen. Er zijn verschillende soorten hoofden, dus je kunt nu een merk online uitkiezen, maar misschien passen die je allemaal niet lekker. Gewoon een motorzaak binnenstappen en passen maar.
 
In mijn eerste jaar als motorrijdster heb ik drie helmen gekocht omdat ik niet wist wat "goed passen" echt was. Na drie helmen weet je wel wat je zoekt en hoe het moet voelen tijdens het passen. Een helm past zich nog een beetje aan aan je hoofd dus goed passen tijdens het passen wordt vaak te ruim na een tijdje gebruiken.
Probeer, als dat kan, een helm uit in een windtunnel om een idee te hebben van het geluid. Ja, er zijn winkels die dat hebben!
Bedenk ook van tevoren of de helm een ingebouwde zonnevizier moet hebben, of zelfs ingebouwde spiegels, want een zonnevizier in combinatie met een fotochromatische bril is geen fijne combinatie.
En ja, om te beginnen zijn er zeker wel helmen van rond de 90€ te vinden. Goed om te leren wat je zoekt in een helm
 
Ik heb zelf wel een lijstje gemaakt met wat ik zoek, maar ik heb idd niet gedacht dat ik een beginnend motorrijder ben haha..
 

Bijlagen

  • 73416548-9808-4685-8EC8-659BB19D8622.png
    73416548-9808-4685-8EC8-659BB19D8622.png
    61,8 KB · Weergaven: 14
Muziek tijdens het rijden? Nee, dat is afleiding en dat wil je niet. Net zoals een slap lullende passagier of je moeder die belt of je op de koffie komt!
TomTom kun je ook bekijken ipv beluisteren en verloren rijden is overigens ook heel leuk want dan kom overal waar je niet wilt zijn.
Hoera, veel euri's bespaart op een communicatiesysteem zodat je je eerste verkeerd gekochte helm kunt vervangen! :Y
 
Is ,als beginnend motorrijder , de Sena dan zo belangrijk?

en dit is geen kritiek dit is een vraag :Y
 
Muziek tijdens het rijden? Nee, dat is afleiding en dat wil je niet. Net zoals een slap lullende passagier of je moeder die belt of je op de koffie komt!
TomTom kun je ook bekijken ipv beluisteren en verloren rijden is overigens ook heel leuk want dan kom overal waar je niet wilt zijn.
Hoera, veel euri's bespaart op een communicatiesysteem zodat je je eerste verkeerd gekochte helm kunt vervangen! :Y
Dat vindt ik een wat minder goed advies , ik vond t eerst ook onzin om een headset te nemen bij m n tomtom , maar ben er nu wel achter dat de headset veel meer rust geeft onder t rijden , je hoort op tijd dat er wat gaat gebeuren e.d.
Mijn mening ,hoeft u niets mee te doen , voor de rest ;tel ,muziek en andere onzin heb je gelijk
 
Dat vindt ik een wat minder goed advies , ik vond t eerst ook onzin om een headset te nemen bij m n tomtom , maar ben er nu wel achter dat de headset veel meer rust geeft onder t rijden , je hoort op tijd dat er wat gaat gebeuren e.d.
Mijn mening ,hoeft u niets mee te doen , voor de rest ;tel ,muziek en andere onzin heb je gelijk

ja het is ook het meeste voor de tomtom want die ga ik veel gebruiken, maar als de rest er meteen ook bij kan is dat mooi meegenomen dan hoef ik het niet 2x te kopen
 
In mijn eerste jaar als motorrijdster heb ik drie helmen gekocht omdat ik niet wist wat "goed passen" echt was. Na drie helmen weet je wel wat je zoekt en hoe het moet voelen tijdens het passen. Een helm past zich nog een beetje aan aan je hoofd dus goed passen tijdens het passen wordt vaak te ruim na een tijdje gebruiken.
Probeer, als dat kan, een helm uit in een windtunnel om een idee te hebben van het geluid. Ja, er zijn winkels die dat hebben!
Bedenk ook van tevoren of de helm een ingebouwde zonnevizier moet hebben, of zelfs ingebouwde spiegels, want een zonnevizier in combinatie met een fotochromatische bril is geen fijne combinatie.
En ja, om te beginnen zijn er zeker wel helmen van rond de 90€ te vinden. Goed om te leren wat je zoekt in een helm

weet je misschien welke motorzaak een windtunnel heeft?? (Nog nooit van gehoord)
 
Oke dus ik kan beter niet voor een dure helm gaan?
Zeker niet, goed passen etc is een betere keuze.

Bovendien heb jij je geld nog nodig voor motorgerelateerde zaken. Eenmaal rijden dan kom je vanzelf achter wat je mist. Ik heb onderhand al een beste rij in mijn kast gedeelte met kleding/helmen etc in de jaren verzamelt.....
 
Zeker niet, goed passen etc is een betere keuze.

Bovendien heb jij je geld nog nodig voor motorgerelateerde zaken. Eenmaal rijden dan kom je vanzelf achter wat je mist. Ik heb onderhand al een beste rij in mijn kast gedeelte met kleding/helmen etc in de jaren verzamelt.....

:) Ja.. ik ga dat wel doen dan inderdaad. Achteraf klinkt het ook wel logischer , alleen ik vind het lastig omdat er zoveel merken zijn en soorten
 
:) Ja.. ik ga dat wel doen dan inderdaad. Achteraf klinkt het ook wel logischer , alleen ik vind het lastig omdat er zoveel merken zijn en soorten
Dan internet uitschakelen en op naar een motorzaak, laat je voorlichten, passen en rijden in een tunnel bij Rotterdam en kopen.

KIS( Keep It Simple) want de huidige jeugd komt er niet uit, teveel keuze.

En ja, ik ben oud, maar het wordt tegenwoordig te ingewikkeld gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan