Welke motorkleding kan ik kopen?

Menvra

Rookie
27 aug 2011
1
0
Hallo allemaal,

Ik ben volledig nieuw hier en heb deze week mijn eerste motor gekocht. Ik ben nu aan het kijken voor de motorkleding. Ook tweede hands lijkt me prima. Maar wanneer is kleding 'geschikt' (en dus veilig) voor op een motor te dragen. Ik heb namelijk het idee dat men al snel een leren jas een 'bikerjas' noemen. En zelf vind ik leer er mooier uitzien dan andere materialen, maar wat is jullie ervaring?

Groetjes
 
Ik zelf heb ook gekozen voor een leren pak.
Zelf vind ik het prettiger als ik iets koop dat niet al eerder gedragen is, maar zo ben ik.
Ik ben naar motozoom Amsterdam gegaan om te kijken. Heb zelf voor een re'vit combo gekozen.
Textiel vind ik er niet zo stoer uitzien op een supersport.
Hangt er ook vanaf wat voor motor je wilt enzo.

Grtz, A.
 
je kan idd van alles kopen, ik heb zelf rondgekeken op de site van termaat, en vervolgens met een idee van wat ik uit wilde geven ben ik er langs gegaan. Heel goed geholpen en met een mooi combi-suit en helm e.d. vandaan gekomen...Dus ik zou zeggen, kijk beetje rond, doe een idee op van wat het moet kosten en ga gewoon langs een goede winkel.
 
Let vooral op goede stevige naden en ritsen. Rondom vast kunnen ritsen en leer moet je vooral niet te ruim kopen.
 
Zou me ,zeker de eerste keer, goed laten helpen door het aanwezige personeel. Als je valt wil je toch dat de bescherming op de juiste plaats zit.
 
kijk op marktplaats in de rubriek motorkleding of op deze site in het 'te koop' gedeelte. Leren kleding is geschikt voor de motor als er beschermstukken inzitten en stevig (dubbel) gestikte naden
 
Tweedehands is prima (op de helm na natuurlijk). Goedkopere manier om er achter te komen dat je volgende keer toch wat anders wilt.
Leer rekt vaak nogal op dus moet je het strak kopen maar dat geldt niet voor tweedehands. Waar op letten? Uiteraard dat de ritssluitingen etc nog goed zijn, het leer niet uitgedroogd is en dat de protectoren op de goede plek zitten. Niet te hoog of te laag dus. Probeer met de gewenste kleding even proef te zitten op je motor; anders blijkt ineens dat je jas knelt, knieprotectoren te hoog zitten, je broek of je mouwen te kort zijn of dat je een bouwvakkersgleuf hebt.

Leer is het veiligst, wat schuren betreft, mits het dik genoeg is (1,2 mm minimaal) en er veiligheidsstiksels zijn gebruikt. Bij 'echte' motorkleding mag je daarvan uitgaan.
Textiel is warmer en vaak waterdicht maar gaat klapperen bij hogere snelheden, omdat het wat ruimer zit.
Reis je naar je werk, dan is textiel handig omdat je daar je gewone broek onder kunt doen.
Ben je een hele-jaar-doorrijder kies dan voor textiel, ben je een zomerzondagrijder, kies dan voor leer.

Wil je luxe, dan koop je allebei.
Je kunt bijv. nu een 2ehands textielpak kopen via Marktplaats en een mooie leren combi voor een bescheiden prijs als je wacht tot de motorbeurzen. Daar zijn vaak oudere modellen/kleuren goedkoop te scoren. Overigens hoef je de broek en de jas echt niet van hetzelfde merk te kopen; belangrijkste is dat alles goed past en lekker zit.
 
Laatst bewerkt:
Heb mijn broek (leer) bijna nieuw 3x gedragen voor 50 euries en laarzen 2x gedragen zien als nieuw eruit en zijn nog stijf van nieuwigheid voor 60 euries gekocht.
Moest wel een leren jasje die zelfde merk had bij broek zoeken en kon aanritsen, gevonden in opruiming bij een outlet motorzaak.
Helm nieuw gekocht maar omdat ik een klein koppie heb werd het de grootste kindermaat en die was goedkoper dan een helm voor dames.

Heb een textieljas bij motoroutlet gekocht en een broek bij de lydel.
Dus veel rondsnuffelen en als je wat ziet er meteen op afgaan.
Zo heb ik het bij elkaar gekregen voor weinig geld en goed spul.
Zelfs vrienden die zelf rijden stonden verbaasd dat het me lukte voor weinig geld.
succes!!

Enigste probleem is dat ik nog niet op mijn nieuwe lief mag rijden want ben bezig met mijn rijbewijs!
Maar doe mijn best om nog zeker te gaan rijden in september!
 
Waar is de tijd gebleven dat men bij een vrouwelijke poster de vraag volkomen negeerde en direct om een foto ging lopen bedelen?

Dus bij deze })


2 jaar niet actief op m-f en het verslonst direct '(
 
gelijk spammen

TK Lederen Dames Motorjack Dainese

verharde beschermstukken op de schouders en ellebogen. een backprotector de standaard jas backprotectors zijn van zacht schuimig spul... wil je een hardere moet je een externe kopen of een andere voor er in.
binnen voering is uitritsbaar. voor de hete zomer dagen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan