welke motorkleding op een supersport ?

Ben aan het uitkijken voor goretex jas van Alpinestars en waterbestendige broek.

Ik vind het eigenlijk een beetje dom onzin dat je per sé in raceoutfit moet zitten als je op een SS stapt.

Edit. Als je ook onder de mensen wil komen (lees: school lopen, werken, uitgaan) dan doe je toch geen racekombi aan :? Allez ikke ni...

Je hebt gelijk, maar ga eens een eind rijden met een overall en als het warm is met een geperforeerde net of je in je t-shirt rijdt.

Maar als je gaat werken ofzo dan neem ook jij neem ik aan je andere kleren mee?

Waarom een overall die is gemaakt om op een motor te zitten, sommige overall's krijg je niet eens dicht als je staat de voorkant is namelijk korter dan de achterkant. Ander pakken zoals combi's zijn ruimer je hebt een hang kont en als je op de motor zit heb je leer over aan de voorkant anders kan je niet lopen.

Een overall zit gewoon strakker kortom rijdt beter geen geflapper, en je protectoren zitten beter op hun plaats. Bij textiel kan je deze meestal verplaatsen als je de kleding aan hebt.

Kortom een overall is veiliger en zit beter. Verder trekt het moeilijk aan en uit en loopt het voor geen meter. Maar als je er eenmaal 1 hebt geprobeert wil je niet ander meer.
 
Ja maar ik heb er het geld niet voor en ik moet ook des winter rijden naar school.

Dus geen optie ;)
 
Voor in de winter (doe ik nu niet meer) had ik een soort tuinbroek, deze sluiten goed af rond je middel dan heb je geen last van tocht. Verder zou ik een leren jas nemen dan kan je daar evt waterdicht textiel overheen doen deze hoeft dan geen protectoren te hebben. En winter jas is namelijk te groot voor in de zomer als je de voering eruit haalt. Dan kan je later altijd een passende leren broek erbij komen welke weer op je jack past.

P.s. op beurzen heb je altijd wel aanbiedingen.
 
Heb zelf een leren combi en kunstof pak van MQP. Leer heb ik vooral nu het meeste aan. Heb d'r meestal een thermoshirt (lange mouwen) van Craft onder. Als het wat koeler wordt doe ik d'r nog wel eens een dunne thermobroek onder.

De leren combi zit aardig strak en laat behalve een racehouding niet bar veel beweging toe. Prettig wandelen kan ik alleen als ik de rits tussen de broek en de jas los maak. Dus dat een combi losser zit als een een overall is volgens mij onzin. Dat ligt gewoon aan de pasvorm van het pak.

Heb verder eigenlijk nog nooit echt problemen gehad bij het zitten. Tenminste, geen problemen die door het pak kwamen ('t zitje is gewoon kanonhard).
 
Ik heb ook een MQP en geloof me de eerste tijd zit het niet echt lekker, maar naarmate je pak soepeler wordt gaat het steeds beter en lekkerder zitten.
Maar het mooiste is als het iets van 25 graden is om met je pak onder de douche te gaan staan en je helemaal zeiknat bent, om vervolgens op je bike te stappen en je pak weer droog te rijden.
Doordat je pak nat is gaat het helemaal naar je lichaam vormen en het drrogt dan weer op!

suc6 met je MQP ( geweldig pak) wat voor heb je trouwens,

Grtzz daniel

Dat zou ik niet doen. dat is hooguit een noodmiddel voor racers die hun pak wat later krijgen dan verwacht, om dan nog te zorgen dat het pak al tijdens de race goed zit. Maar als je de tijd hebt, zou ik t niet zo doen hoor.
 
Ik heb vanavond de eerste 100 km's gereden in mijn MQP Overall. Moet zeggen, gelijk minder last van mijn achterwerk als met mijn DIFI combi van textiel. Op 1 of andere manier toch minder last van "schuiven" dus. Een probleem bij mij ook is dat ik niet echt iemand met "spek" ben om het zo maar te zeggen. Dat is ook best lastig op een wat harder zadel. Heb wel vernomen dat er ook andere zadels verkrijgbaar zijn wat goed helpt.
 
Vrijwel altijd volledig in leer!! Net een nieuwe combi van MQP en die bevalt werelds, samengestelde pak van Dainese was eigenlijk wat te groot. Na het maken van een schuivertje was ik errug blij dat ik leer aanhad!!


(zie onderschrift)
 
Nou mensen, ik heb vandaag ongeveer 150 km's rond gereden en moet zeggen dat het zitten op mijn fiets me al wat beter vergaat. Nu met mijn MQP pak al wat minder last dan de eerste kilometers. Het houten-kont probleem is nog niet verdwenen maar het word al wat beter :)
 
T probleem zit em in t zweet dat niet weg kan, als je een katoenen onderbroek draagt wordt ie (kont en onderbroek) lekker nat en gaat ie 'vouwen' krijgen. Daar wordt je r**t niet echt vrolijk van. In de stad rij k ook met een DIFI jas, maar m'n broek doe k voor korte stukjes nooit aan. Met een spijkerbroek en katoenen onderbroek kun je mij na 5 km al weggooien. De oplossing is heel simpel. Koop bij de Zeeman van die ranzige polyester onderbroeken van 2,95 of zo, die meerekken en GEEN naden hebben op je zitvlak. Werkt als een thermobroekje, wedden dat je er geen enkele last meer van hebt. Na honderd km heb je misschien last van je polsen maar niet meer van je k**t. mijn leren pak zit als n condoom, dus om te lopen niet echt lekker, maar daar is ie ook niet voor. Bij circuitdagen heb k ook altijd een 'zeeman'onderbroek aan :} . Dus hierbij txs Jo, je heb echt wonderspullen, die in de motorzaak al snel een euritje of 25 kosten en bij jou 2,95
 
Bedankt voor je advies. Zal dit is gaan proberen. Had inderdaad al gedacht om is ander ondergoed te gaan proberen. Alleen je laatste opmerking is vast niet voor mij bedoeld ?
 
Nu ondertussen 1700 km verder maar het probleem blijft aanwezig met een zere kont. Ga deze week informeren bij Corbin voor een evt vervanger van mijn huidige zadel. Mezelf vet eten is niet echt een oplossing :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan