welke motorkleding op een supersport ?

kleck

MF veteraan
22 mei 2004
1.701
111
Melissant
Ben sinds een aantal weken eigenaar van een GSX-R 600 en zit nog in de periode van het inrijden. Heb bij mijn motor een jas en broek aangeschaft van DIFI van Motoport. Ik was al in het bezit van een MQP race overall, vandaar mijn aanschaf van een zomer/winter pak. Zijn er meer MFers op een supersport die geen leer dragen maar iets anders ?
 
Jah, ik draag een Evolution Textiel pak op m'n 2 wieler. Heb geen geld voor leer(als zou je het wel kunnen kopen voor de prijs van dit textiel pak) Maar ik heb het ook graag warm in de winter.
 
Ik ben en zal geen voorlopig geen winterrijder worden. Heb het pak aangeschaft omdat ik al leder had en graag alleen een jas los wilde hebben voor korte ritten. En ook ter bescherming voor regen uiteraard.
 
Ik heb het gewoon allebei, zodra het kan dan trek ik mijn leer aan maar als het koud is of regent dan heb ik het toch ook liever droog en warm, dus dan trek ik textiel aan... :]
 
Ik heb ook beide.... Realiseer je wel dat leren kleding je qua schuif en glij verwondingen beter beschermt. En dat ga je als supersporter toch absoluut wel een keertje meemaken.... Of je het nou wil of niet. O-)
 
Ik heb ook beide, zomer lekker koel :+ en 's winters lekker warm, maar ik voel me op ëen of andere manier tog een stuk veiliger plezieriger op de bike zitten met m'n leren combi.
En het leer geeft ook niet zoveel weerstand als m'n tex. pak, maar ja kijk zelf maar :9

grtzz daniel :P
 
De reden dat ik dit topic start is dus inderdaad de reden die Daniel noemt. Ik heb om eerlijk te zijn best last van mijn achterwerk tijdens het rijden. Na 100 km rijden begint het al vervelend aan te voelen. Nu kan het komen omdat ik gewoon nog niet veel gereden heb maar ik vind dit een minder leuke ervaring uiteraard. Nu heeft een goede vriend van mij hetzelfde DIFI pak en een GSX-R 750 als fiets. Hij heeft ook een lederen combi en beweert hiermee veel lekkerder te zitten als met het normale DIFI pak.
 
Ik heb ook beide en heb mijn textiel vest al twee jaar niet meer gedragen en rij winter en zomer door...liever beetje kou maar beter beschermd.
 
De reden dat ik dit topic start is dus inderdaad de reden die Daniel noemt. Ik heb om eerlijk te zijn best last van mijn achterwerk tijdens het rijden. Na 100 km rijden begint het al vervelend aan te voelen. Nu kan het komen omdat ik gewoon nog niet veel gereden heb maar ik vind dit een minder leuke ervaring uiteraard. Nu heeft een goede vriend van mij hetzelfde DIFI pak en een GSX-R 750 als fiets. Hij heeft ook een lederen combi en beweert hiermee veel lekkerder te zitten als met het normale DIFI pak.

Ik draag altijd een hele dunne broek onder mijn leren broek (vroeger een trainingsbroek). Hier door schuurt het leer niet over de huid heen en zit in principe iedere broek goed.
 
Ik denk inderdaad dat "schuren" en gewenning op mijn GSX nu het probleem is.
Maar ik moet nog gaan rijden met mijn lederen MQP. Ben benieuwd hoe dit aan gaat voelen op de ritten boven de 100 km.
 
Ik denk inderdaad dat "schuren" en gewenning op mijn GSX nu het probleem is.
Maar ik moet nog gaan rijden met mijn lederen MQP. Ben benieuwd hoe dit aan gaat voelen op de ritten boven de 100 km.


Ik heb ook een MQP en geloof me de eerste tijd zit het niet echt lekker, maar naarmate je pak soepeler wordt gaat het steeds beter en lekkerder zitten.
Maar het mooiste is als het iets van 25 graden is om met je pak onder de douche te gaan staan en je helemaal zeiknat bent, om vervolgens op je bike te stappen en je pak weer droog te rijden.
Doordat je pak nat is gaat het helemaal naar je lichaam vormen en het drrogt dan weer op!

suc6 met je MQP ( geweldig pak) wat voor heb je trouwens,

Grtzz daniel
 
MQP heb ik nog geen motor mee gereden maar wel al een jaar mee gereden in het NK 50cc. Mijn huidige probleem is dus mijn DIFI pak van textiel. Hier krijg ik vrij snel last mee. Maar eerst nog maar is wat km's maken denk voordat ik problemen meld.
 
Heb nu een Textiel pak van Bering ,voor op mijn GSX-R 750M.
Maar begin volgende week krijg ik eindelijk mijn lederen pakje(naast mijn weekend leer).
De overal is van IXS ,type Jarama.
Geeft toch iets meer bescherming en ziet er ook nog beter uit.
 
Heb voor het natte / koude weer gewoon een textiele pakkie erbij. Maar als het kan rij ik in leer.
 
Maar jullie supersporters hebben ook ervaren dat leer een beter zitcomfort geeft ?
 
Maar jullie supersporters hebben ook ervaren dat leer een beter zitcomfort geeft ?
Yep, textiel glijdt ook makkelijker over je zadel heen...is irritant steeds naar voren glijden als je remt
 
ik heb ook textiel pak en een combi van büse.
tevens heb ik een gewone leren motor broek met bescherming
heb 2 jaar gereden met textiel + leren broek
dat glijd niet en schuurt ook niet.
alleen had toen nog een soes gs500e en nu een GSX-R 1100 W
en met die textiel jas voel ik me net een vlieger :)
maar goed ik hou het nu toch maar bij men büse combi

Gixxer Superbike
 
Ik denk dat het nadeel inderdaad ook komt omdat je toch een beetje zit te glijden op het textiel met optrekken en remmen. Maar zal binnenkort mijn ervaringen met leer is uitten.
 
In ieder geval geen spijkerbroek onder je pak doen! Dat gaat broeien en dan krijg je zeker zadelpijn. Ik heb t liefst nix (op een onderbroek na dan he :+ ) onder een motorbroek. Kan t ook niet gaan schuren enzo
 
Ik heb ook allebei.
Lekker weer/weekend rijden -> Leer
Vies weer/Woon werkverkeer -> Textiel
;)
 
Ben aan het uitkijken voor goretex jas van Alpinestars en waterbestendige broek.

Ik vind het eigenlijk een beetje dom onzin dat je per sé in raceoutfit moet zitten als je op een SS stapt.

Edit. Als je ook onder de mensen wil komen (lees: school lopen, werken, uitgaan) dan doe je toch geen racekombi aan :? Allez ikke ni...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan