Welke motorolie natte koppeling?

Marve

MF veteraan
21 aug 2007
2.782
2
Bergen op Zoom
Even een vraagje, ik rij woensdag naar zuid-frankrijk op de diversion. Nu heb ik nog een bus olie achterin de koffer liggen (5w40 volledig syntetisch).

Nu zegt mijn pa dat er alleen MA olie in mag, vanwege de natte koppeling? Op wikipedia vond ik dit:

Motorrijders moeten letten op de aanduiding JASO MA en JASO MB. Een MA-olie mag worden gebruikt bij motorfietsen met een natte koppeling. Motorfietsen met een droge koppeling mogen zowel een MA- als een MB-aanduiding gebruiken.

Er staat dus 'mag' worden gebruikt. Welke is nu het beste of maakt het niks uit?

Thanks! :}
 
Ik zou als ik jouw was naar een motorzaak in de buurt gaan. Daar is olie vaak goedkoper. Welke merk en type je koopt moet je zelf weten. Ik weet niet of het zo is maar denk dat het beter is altijd dezelfde olie te gebruiken. Ik koop altijd Castrol RS maar denk niet dat het veel uitmaakt.
 
Sommige mensen hebben geen problemen ondervonden met de olie, maar zou je die gok wagen als je op vakantie gaat ( in het slechtste geval moeten er nieuwe platen in).

Niet alle tankstations hebben motorfietsolie op vorraad, maar je kan morgen toch nog wel even bij een motorzaak langsrijden?
 
Ja probleem is dat we gisterenavond besloten hebben om woensdagavond te gaan rijden, en ik heb nog 2 dagen full time dagdienst te gaan nu dus kan niet langs de motorzaak :)

Maar idd, ik ga de gok zeker niet wagen. Ik regel wel iemand om ff een bus te halen bij de motorzaak. JASO MA it is, dank! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan