welke motorzaak in (de buurt van) Arnhem is op zondag open?

Susanna

MF veteraan
28 jan 2011
1.532
740
Heerhugowaard
Waar zou ik eventueel zondagochtend of begin van de middag terecht kunnen voor een accu?
We halen morgen een motor op in Arnhem, maar de accu blijkt defect te zijn.
 
Nergens.


Maar op een aanhanger heb je geen accu nodig.

Als het de bedoeling is om hem rijdend mee te gaan nemen.... als de accu leeg/defect is, dan ben ik benieuwd of een nieuwe accu genoeg is om ermee te gaan rijden. Ik zou dan verwachten dat er meer aan de motor is dat inmiddels een beetje TLC nodig heeft om weer fatsoenlijk te rijden.
 
Laatst bewerkt:
De bedoeling is om hem rijdend naar huis te krijgen. Een auto, aanhanger of bus hebben wij namelijk niet.
De motor is rijdend weg gezet en daarna is er een aantal maanden niet mee gereden en de accu niet geladen. Vandaag is de accu geladen, maar helaas....
 
Overstarten met de auto en startkabels?
Zolang de dynamo werkt zal die waarschijnlijk wel genoeg leveren om de motor te laten functioneren.
Anders een willekeurige 12V accu op de buddyseat knopen en met een paar alternatieve verlengkabels aansluiten.
 
Motozoom is op zondag open, maar alleen die in Utrecht en Amsterdam, Apeldoorn dus niet. Verder verwacht ik weinig zaken die open zijn op zondag.
 
Is het ook een "moetje" dat ie morgen opgehaald moet worden?

Hij is rijdend weggezet, maar hoe lang staat ie al stil (aantal maanden is best een ruim begrip)? Gaat die motor het überhaupt wel doen met die nieuwe accu? Ik ken de rest van het verhaal niet, maar zou je niet evt gewoon later een afspraak maken, de verkoper een accu kunnen laten regelen zodat je ook weet dat ie het doet voordat je 'm op gaat halen?

Het is maar een idee hoor, om eventueel nog meer tegenvallers te voorkomen...
 
Laatst bewerkt:
Overstarten met de auto en startkabels?
Zolang de dynamo werkt zal die waarschijnlijk wel genoeg leveren om de motor te laten functioneren.

Is een optie :Y


Motozoom is op zondag open, maar alleen die in Utrecht en Amsterdam, Apeldoorn dus niet. Verder verwacht ik weinig zaken die open zijn op zondag.

Utrecht zou ze toch langs moeten ? :)




Het enige waar ik me dan 'zorgen' over zou maken is dat de motor "maanden" heeft stilgestaan.
De gemiddelde verkoper schets de situatie nu eenmaal vaak iets rooskleuriger dan hij in werkelijkheid is.
Als je aankomt en de remmen zitten vast, carburateurs vergomd enof enzovoort.... dan is de accu niet meer het grootste probleem de motor rijdend mee te nemen ?

Zeker weten dat die accu het enige is dat je zou moeten doen om er rijdend mee weg te gaan ?
 
We hebben ' s middags een andere afspraak, dus wachten tot 12 uur om in amsterdam een accu te kopen wordt wat laat.
We halen er nu een in ' t Zand, bij Robs acc. Die is om 10 uur open.
Dan rijden we door naar Arnhem.

De motor is een uitlener, we kopen hem niet. En ja, het is wel een beetje een moetje want we zijn in een maand tijd van 4 motoren naar 1 gegaan. ( Eigenlijk 2, maar die tweede staat nu in reparatie).
 
We hebben ' s middags een andere afspraak, dus wachten tot 12 uur om in amsterdam een accu te kopen wordt wat laat.
We halen er nu een in ' t Zand, bij Robs acc. Die is om 10 uur open.
Dan rijden we door naar Arnhem.

De motor is een uitlener, we kopen hem niet. En ja, het is wel een beetje een moetje want we zijn in een maand tijd van 4 motoren naar 1 gegaan. ( Eigenlijk 2, maar die tweede staat nu in reparatie).
Had je toch Fief moeten houden O-)
 
Het is gelukt. We zijn op de VFR heen gereden, nieuwe accu in de tas.
In Arnhem wilde de scooter niet starten met de nieuwe accu dus hebben we de accu van de VFR erin geplaatst. Dat ging goed.

De nieuwe accu hebben we in de VFR geplaatst en iedere keer dat we stopten, hebben we de VFR aangeduwd.

Thuis hebben we de nieuwe accu geladen en vanmorgen wilden ze allebei starten op hun eigen accu :)

@Ray: Ik vond het heel jammer om Fief weg te doen, maar het is niet voor niks geweest. Want nu mijn scooter in reparatie is, moet ik noodgedwongen op de VFR van mijn vriend. En gek genoeg rijdt die veel beter dan mijn eigen Fief. (gevoelsmatig dan). Dus ik heb nu veel minder moeite met het rijden dan de laatste tijd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan