welke muziek oordopjes voor onder helm

Lees het topic nog eens. Dan zul je zien dat deze doppen je oren net zo afsluiten als die gele schuimrubber dingen. LEES... JE ZULT NOG MINDER HOREN DAN MET JE FILTER DOPPIES! Wat dus weer resulteert in het feit dat je de muziek niet hard hoeft te zetten als je aan het rijden bent, omdat de oordopjes zo goed afsluiten.
 
Gebruik zelf de bose in ear dopjes, en die zijn perfect, heb er zelf 100 dollar voor betaald maar zijn in NL 100 euro, wel prijzig, maar goed geluid
 
Ok, ik kijk even niet verder dan mijn neus lang is: ik heb die philips, en anders een ander model die er 100% gelijk uit ziet, maar vind hem niet praktisch voor op de motor.
Ik heb wel 'moeilijke oren' als het oordoppen betreft, maar bij mij zit hij niet goed meer zodra ik mijn helm op doe...
 
Ok, ik kijk even niet verder dan mijn neus lang is: ik heb die philips, en anders een ander model die er 100% gelijk uit ziet, maar vind hem niet praktisch voor op de motor.
Ik heb wel 'moeilijke oren' als het oordoppen betreft, maar bij mij zit hij niet goed meer zodra ik mijn helm op doe...

Probeer de "stokjes" eens omhoog te laten wijzen. Bij mij zitten ze dan een stuk beter. Nog steeds niet ideaal trouwens, daarom heb ik nu ook de Koss Spark Plugs besteld. Die hebben namelijk niet die "stokjes" die in je oorschelp gedrukt worden onder je helm.
 
Ik heb in mijn helm 2 speakertjes gezet. (2 platte)
1 links en 1 rechts. In de voering van mijn helm zit ten hoogte van mijn oren een uitsparing.
De draadjes van die speakers lopen onder mijn voering door naar de achterkant van mijn helm. Daar heb ik ze afgeknipt en er een stekkertje aangezet. Dat heb ik ook aan de andere kant van die kabels gedaan.
Als ik muziek of navigatie wil horen, dan plug ik het snoertje in mijn telefoon of mp3 speler of noem maar wat op en plug de stekkertjes in elkaar in.
Ten eerste heb ik dan geen last van die kut oordopjes. Want ik reed daar eerst mee rond. En dat of zat klote of viel uit mijn oren.
En ten tweede kan ik oordoppen in doen. Want die oordoppen dempen dus bijna niet.

Enige nadeel is dat ik kwalitatief slechte speakertjes gebruikt heb. Moet ik nog eens andere voor gebruiken.
 
ik heb een systeem helm een caberg, dus zal wel niet veel last hebben met indoen.

overigens is mijn helm ook geschikt voor een bluetooth systeem, dus er kunnen ook passende speakers in, alleen voor een caberg is dat nogal duur.
 
Lees het topic nog eens. Dan zul je zien dat deze doppen je oren net zo afsluiten als die gele schuimrubber dingen. LEES... JE ZULT NOG MINDER HOREN DAN MET JE FILTER DOPPIES! Wat dus weer resulteert in het feit dat je de muziek niet hard hoeft te zetten als je aan het rijden bent, omdat de oordopjes zo goed afsluiten.

Niet zo schreeuwen, of ben je al doof })

Die gele schuimrubber proppen zijn waardeloos, die dempen alles.
Kijk hier maar eens voor wat meer info over gehoorbescherming en dempingsfilters:
Oordopjes Voor Op De Motor: Weg Met De Windruis
 
misschien dit ook nog een optie.

412MX098ACL._SL160_AA160_.jpg


http://www.amazon.com/Motorcycle-He...27?ie=UTF8&s=automotive&qid=1217959589&sr=1-7

of deze

41LzAU1WfnL._SL500_AA280_.jpg


http://www.amazon.com/Motorcycle-He...1?ie=UTF8&s=automotive&qid=1217960719&sr=1-30
 
Laatst bewerkt:
ik had deze

pp-10.jpg


zitten 2 verschillende soorten "rubbers" bij, kosten wel €50 maar zijn heel goed en redelijk comfortabel.

nu is 1 kant gesneuveld bij mijn laatste trip, oortjes gewoon over mijn stuur gehangen bij het tanken, nadien moto verzet en 1 oortje heeft gekneld gezeten :(

gr Tom
 
Ik ga het gewoon proberen.

Ik heb op maat gemaakte plastieken, met zwaarste filter. Deze gebruik ik ook op een schietbaan.

Soms gebruik ik de schuimdoppen (Praxis ed), die heb ik altijd als reserve in de motorjassen zitten (soms zitten de aangemeten dopjes nog in een andere jas :) ).

Deze week verwacht ik die Koss dingen, en dan ga ik het vershicl eens proven.

Ik ben benieuwd, en zal zeker mijn bevindingen laten horen.
 
die hierboven van stardust tommy zien er wel comfortabel uit moet ik zeggen, dat soort dopjes zitten vaak het lekkerst en passen bijna altijd.

ik heb alweer voor 2de keer verkeerd besteld op de site van inkclub, is mijn eigen schuld, hopelijk heb ik het nu goed gedaan.

misschien bestel ik die speakers op afbeedling hierboven ook wel ( helmspeakers van amazon )
dan gebruik ik die koss voor gewoon thuis en die speakers voor in de helm, maar ik probeer uiteraard eerst die koss ook op de motor.
 
Ik heb zelf deze

Nadeel is, ze sluiten de buitenwereld héél goed af. Als ik op de fiets zit hoor ik gewoon helemaal niets meer. Dus altijd goed uitkijken! Op motor nog niet geprobeerd. Systeem werkt het zelfde als die gele schuimrubberen oordoppen, ff dichtrollen en ze zetten zicht uit in je oor. Pasvorm perfect dus, bij mij tenminste. Heb ze nu al een jaar of 4, ga alleen wel nieuwe bestellen. Nu last van kabelbreuk en 2e setje dopjes zijn een beetje uitgelubbert in de loop der jaren. Maar voor 15 euro hoor je mij niet klagen.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Bestellen kan hier

Ik heb ze besteld, ik ben benieuwd! :)
 
Ook leuk, maar ik vraag me af of die stokjes niet in de weg zitten.

Deze gehoorbescherming van Alpine heb ik ook en bevalt prima! Vooral de windruis wordt onderdrukt. Je hoort daardoor het motorgeluid beter en kan ook nog gesprekken voeren (als je bijvoorbeeld naast elkaar voor het stoplicht staat).
De filters steken (in mijn geval) niet uit buiten de oorschelp en ik heb er dan ook totaal geen last van onder mijn helm. (Dat zou ook erg raar zijn voor oordopjes die bedoeld zijn voor motorrijders...)
 
Deze gehoorbescherming van Alpine heb ik ook en bevalt prima! Vooral de windruis wordt onderdrukt. Je hoort daardoor het motorgeluid beter en kan ook nog gesprekken voeren (als je bijvoorbeeld naast elkaar voor het stoplicht staat).
De filters steken (in mijn geval) niet uit buiten de oorschelp en ik heb er dan ook totaal geen last van onder mijn helm. (Dat zou ook erg raar zijn voor oordopjes die bedoeld zijn voor motorrijders...)

Die motosafe doppen zijn een zegen voor de motorrijder. En ja het geluid van de Scala-rider FM set (helm-luidsprekers) wordt gewoon doorgelaten.

Het voordeel van de Scala Helmset is de snelheidsafhankelijke volumeregeling.

Wel jammer dat de Scala-set niet A2DP (stereo geluid via Bluetooth streamen) is, wellicht gaat dat nog komen in toekomstige versies.

De radio (stereo-FM) aan kunnen zetten onderweg is sowieso lekker.
 
ik heb ze per ongeluk tot 3 keer toe verkeerd besteld die koss pluggen via de inkclub

vandaag heb ik een mail ontvangen, dat iemand van inkclub zelf nu handmatig mijn bestelling gemaakt heeft en een nieuw klantnummer met wachtwoord voor mij heeft gemaakt, ik logde namelijk steeds via belgische site in, of via verkeerde ( oude belgische klantnummer ) in.

ik kreeg na elke verkeerde bestelling wel keurig bericht.

man van inkclub zei dat ze vandaag werden opgestuurd.

goede service tot nu toe dus.

dus ik denk dat ze vrijdag of zaterdag binnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Deze gehoorbescherming van Alpine heb ik ook en bevalt prima! Vooral de windruis wordt onderdrukt. Je hoort daardoor het motorgeluid beter en kan ook nog gesprekken voeren (als je bijvoorbeeld naast elkaar voor het stoplicht staat).
De filters steken (in mijn geval) niet uit buiten de oorschelp en ik heb er dan ook totaal geen last van onder mijn helm. (Dat zou ook erg raar zijn voor oordopjes die bedoeld zijn voor motorrijders...)

Zonder gehoorbescherming heb ik last van mijn uitlaat (had ik ook bij de orginele),heb ik dat dan niet bij de alpine?
 
Ik heb nog niks:

Beste klant!

Uw bestelling is verstuurd op 4 augustus.

Normaal gesproken komt een bestelling binnen 3 werkdagen aan. Mocht u na 7 werkdagen uw bestelling nog niet hebben ontvangen, verzoeken we u ons te mailen.
 
Zonder gehoorbescherming heb ik last van mijn uitlaat (had ik ook bij de orginele),heb ik dat dan niet bij de alpine?

De Alpine filters dempen over het gehele geluidsspectrum, maar niet elke frequentie wordt evenveel gedempt. Dus het je zal zeker minder last hebben van je uitlaatgeluid bij lage snelheden. Bij hogere snelheden wordt dat geluid zonder bescherming overstemd door windruis. Met bescherming wordt die windruis sterk gefilterd, dus zal je meer motorgeluid horen.
Het zou dus zo kunnen zijn dat je in jouw beleving op hoge snelheden meer last hebt van je uitlaat, ondanks dat het werkelijke geluidsniveau een stuk lager ligt.
Hoe dan ook, gehoorbescherming is zeker een aanrader! Als je daar niet van overtuigd bent, lees dan dit topic eens door!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan