Welke naked bike voor lange mensen?

Welke moet het worden?

  • XJR1200 / 1300

    Stemmen: 6 22,2%
  • ZRX1100 / 1200

    Stemmen: 2 7,4%
  • Bandit 1200

    Stemmen: 4 14,8%
  • Hornet 900

    Stemmen: 0 0,0%
  • CB1000 / 1300

    Stemmen: 8 29,6%
  • Iets anders

    Stemmen: 3 11,1%
  • Hou die ZXR maar

    Stemmen: 0 0,0%
  • Weet ik veel

    Stemmen: 4 14,8%

  • Totaal aantal stemmers
    27

CrowbaR

Die hard MF'er
26 sep 2003
582
1
Ik wil in het voorjaar mijn ZXR inruilen voor een dikke naked bike.

Ik ben al even rond wezen kijken en wezen "passen" omdat ik zelf 1.99mtr groot ben en behoorlijk lange benen heb, Ik wil dan ook graag vanuit jullie ervaringen horen wat de beste opties zijn voor mijn lengte.

Ik ga hem gebruiken voor woon werk-verkeer (lees: gooi- en smijt verkeer) en een keer een vakantie enz.


Edit: Polletje derbij :P
 
Laatst bewerkt:
xjr1300, maar ben wel bevooroordeeld,..

ben zelf 1.86,.. dus wel een stukkie kleiner,..
 
Cb 1300, is niet de goedkoopste, wel de beste.


Ik rij zelf CB 1000 Big-One, de voorloper van deze superfiets.
veel sucses met je keuze.

Senks,

Is idd ook een goede optie.

Vanaf waneer is de CB1300 in productie?

Ik moet natuurlijk ook rekening houden met mijn budget ;)
 
Ben 1.98 en rij op een Aprilia Tuono. Fiets is groter dan je van een italiaan zou verwachten. Heb wel de voetsteunen iets naar achteren en naar onderen verplaatst. Rijdt super. Had hiervoor een TDM. Dat is helemaal een ideale langemannenmotor.
 
Neeee, Bandit 1200 (N) rules!
Sportief uiterlijk en met wat (simpele)aanpassingen ook lekker sportief te berijden. Is natuurlijk geen Z1000 qua handling maar die mist dan ook wel ff de trekkracht die XJR/Bandit/ZRX wel hebben vanaf belachelijk lage toerentallen. En als je vanaf een ZXR komt, en een echte dikke wil, dan kies je alleen uit 1200 of meer he })

full


Kijk, bovenstaande heb ik. Gewoon nieuw te koop. Is da sportief of wat?

Ik ben een absolute fan van Honda hoor maar als je dan in de test van Motorfreaks leest:
"Juist dat karakter is wat de CB1300 lijkt te missen. We zouden bijna zeggen: een gebrek aan ziel. Hoe goed de CB1300 ook is, hij leeft niet echt. Je bent de bestuurder van een partij emotieloze onderdelen die zijn samengesmeed tot een totaalpakket. Een zeer goed totaalpakket weliswaar, maar een wel een beetje bloedeloos. Wel eens op een CB500 gereden? De CB1300 voelt hetzelfde aan, maar dan in het kwadraat."
 
Laatst bewerkt:
Je hebt nakeds en nakeds die wat meer hebben, (kwa looks bedoel ik)en dat is de Triumph speed triple,is toch een aparte fiets, stuurt en remt als de beste,gaat als de brandweer en heeft die geile driecilindersound.
Met dat heerlijke koppel kan je lekker toeren, en als je wilt ragge met de knietjes aan de grond staat hij ook zijn mannetje,voor MIJ de ideale naked.
 
Ik wil in het voorjaar mijn ZXR inruilen voor een dikke naked bike.

Ik ben al even rond wezen kijken en wezen "passen" omdat ik zelf 1.99mtr groot ben en behoorlijk lange benen heb, Ik wil dan ook graag vanuit jullie ervaringen horen wat de beste opties zijn voor mijn lengte.

Ik ga hem gebruiken voor woon werk-verkeer (lees: gooi- en smijt verkeer) en een keer een vakantie enz.


Edit: Polletje derbij :P
Je kunt toch met elke dikke naked datgene doen wat jij wilt doen :9 .
Iedereen heeft een andere mening over een bepaalde fiets dussssssss...lekker een beetje zelf gaan uitproberen lijkt me wel het slimste toch.
Benzine verbruik is qua woon/werk verkeer misschien wel interessant dus kijk daar ook eens naar in div.testen.
Ikzelf heb zowel een xjr 1200 sp als een Fazer 1000 en allebei fijne fietsen echter totaal anders.M,n schoonzoon rijdt een gsx 1400 en dat bevalt hem weer prima.De Suus 1400/Kawa zrx/XJR 12/1300 zijn aardig grote fietsen dus qua lengte voor jou wel interesant denk ik. Maar een Triple ook wel misschien .
Kortom: zoveel mensen ,zoveel wensen en veel plezier met rijden/testen :] en zoeken.
gr Driver.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt nakeds en nakeds die wat meer hebben, (kwa looks bedoel ik)en dat is de Triumph speed triple,is toch een aparte fiets, stuurt en remt als de beste,gaat als de brandweer en heeft die geile driecilindersound.
Met dat heerlijke koppel kan je lekker toeren, en als je wilt ragge met de knietjes aan de grond staat hij ook zijn mannetje,voor MIJ de ideale naked.
Kan ik heeeeel ver in meegaan.Speed Triple vinnik ook echt een mooie fiets :9 .
gr.Driver
 
natuurlijk de cb1300.

full


hij is wel wat duurder maar dan heb je ook wat.
ik ben 1,90m en ik gebruik hem voor woon/werk verkeer.
en dat bevalt prima.
op vakantie ben ik met deze motor nog niet geweest.

groetjes,
 
De CB1300 en Z1000 zijn inderdaad errug mooi ja... :9~


Maak het me maar weer moeilijk :P
 
Ik mis de Z1000 ;(

je wilt een gooi en smijtfiets...toch?


De z1000 en lange mensen... |(
De zit is wel goed,maar het ziet er niet uit, als je op zo'n motor zit, dan is het net of een reus op een babypotje zit te schijten... :X

Komt volgens mij door de lage kuippartij aan de voorzijde.

:)

Mooie motor,maar een lange mens erop is geen gezicht
 
De z1000 en lange mensen... |(
De zit is wel goed,maar het ziet er niet uit, als je op zo'n motor zit, dan is het net of een reus op een babypotje zit te schijten... :X

Komt volgens mij door de lage kuippartij aan de voorzijde.

:)

Mooie motor,maar een lange mens erop is geen gezicht
Ik ben zelf ook maar een klein k#t kereltje :+

Enne vind die Honda 1300 het vetst. :9 :P
 
Ik vind ze allebij tof , Tuono is natuurlijk nog net iets toffer :D
 
De Z1000 is idd errug klein..net als bv. een Buel... ik ben zelf 1.90 en rijdt..XJR.. een vriend van mij is 2mtr en heeft ook een XJR... die zit er prima op.. Duz...

Er lijkt mij maar 1 ding mogelijk: proefritten maken ! :]
 
De Z1000 is idd errug klein..net als bv. een Buel... ik ben zelf 1.90 en rijdt..XJR.. een vriend van mij is 2mtr en heeft ook een XJR... die zit er prima op.. Duz...

Er lijkt mij maar 1 ding mogelijk: proefritten maken ! :]

Ik heb al op een paar modellen "proefgezeten", maar ik heb nog geen tijd gehad voor wat proefritjes.

Ik vond de Bandit 1200 het beste zitten met de maten van mijn uhm landingsgestel.

Maar qua looks vind ik de XJR toch wel :9~

Als ik binnenkort wat meer tijd heb ga ik eens een paar proefritjes maken.
 
Ik zou toch ook de ZRX eens proberen. Ik ben 2.01 en heb ook serieus de bandit 1200 overwogen, maar vond de ZRX toch net een stukkie ruimer.
Bij de CB1300 (gave motor!!!) kwam ik met m'n knieën gewoon tegen het (dikke) blok aan te zitten. Ik had het idee dat dat wel eens wat heet kom worden onder het rijden... :P

Gewoon nog ff proefzitten op een ZRX. Succes :)
 
Yep, de ZRX1200 moet het worden!
He, da's toevallig, die heb ik net te koop staan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan