Welke naked bike ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Péétje Brik

MF veteraan
3 jun 2002
13.465
1
Gistel Belgie
Velen weten dat ik op zoek ben naar een andere motor, een naked bike waar ik een klein kopkuipje op wil.
Vereisten: 10 jaar oud, min.750cc max. 1200cc, blok moet zijn betrouwbaarheid al in die 10 jaar bewezen hebben.
Ik staar me niet blind op één merk, en ik moet ook geen rekening meer houden met het vrouwtje. ;) (gewicht en zadelhoogte) Wel rekening houden met de zithouding, beetje rechtop. (geen ligfiets)
Dan kan ik en lijstje maken met de verschillende types en meegeven met iemand die ik heb leren kennen die de baan doet om motoren op te kopen.

Deze ken ik al van zien, maar tips over betrouwbaarheid en pos.of neg. rijeigenschappen zijn welkom.

Honda Seven Fifty
Honda Big One
Kawazaki Zephyr 750
Kawazaki Zephyr 1100
Suzuki Bandit 1200? verschillende types :?
Yamaha :?
Andere types naked bikes welkom.
Triumph, BMW is te duur.
 
Vereisten: 10 jaar oud, min.750cc max. 1200cc, blok moet zijn betrouwbaarheid al in die 10 jaar bewezen hebben.

Deze ken ik al van zien, maar tips over betrouwbaarheid en pos.of neg. rijeigenschappen zijn welkom.

Honda Seven Fifty
Honda Big One
Kawazaki Zephyr 750
Kawazaki Zephyr 1100
Suzuki Bandit 1200? verschillende types :?
Yamaha :?
Andere types naked bikes welkom.
Triumph, BMW is te duur.
Met jou eisen ingevuld bij 'uitgebreid zoeken' op 'motor.2ehands.nl', komen er maar 2 motoren naar voren. Maar wel 2 die jij nog niet had staan.

Suzuki vx800 (bj'91)
Yamaha vmax (bj'91)

allebei V-blokken :)

Technische betrouwbaarheid schijnt bij de cb 'sevenfifty' zeer goed te zijn. Helaas dat de 2ehands prijzen daardoor wel wat hoog liggen. Maar dat wil ook wel zeggen dat ze waardevast zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf heb les gehad op een bandit (maar dat was natuurlijk geen 1200) trouwens, een lesmotor is niet de manier om iets te kunnen vergelijken.

ik heb een middagje proefgereden op een CB750 (maar was wel uit 97), vond ik zeker geen verkeerde fiets.

Maar ik ben toch uitgekomen op mn huidige Suzuki GSX 750 naked, ook uit zelfde bouwjaar. Misschien is het persoonlijk, maar ik vind deze toch net ietsjes feller rijden en ik vind hem gewoon mooier.(ook persoonlijk natuurlijk.)
Daar komt bij dat je deze bijna nooit tegenkomt, hij is nl niet zolang op de nederlandse markt geweest.
Motorblok e.d. is hetzelfde als een Bandit, maar ziet er verder uit als een bike uit de jaren 70.

Misschien dat je dit aanspreekt, het bevalt mij na de eerste maandjes nog zeer goed!
 
Motorblok e.d. is hetzelfde als een Bandit, maar ziet er verder uit als een bike uit de jaren 70.
Errug mooi, maai zijn die er van 10 jaar oud?

zoek_resultaat_foto.asp
 
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij waren ze van 96 tot 99 leverbaar. Je kan ze nu gewoon nog nieuw kopen in bijv. Frankrijk (check die site maar)

Trouwens, hoe kom je aan dat plaatje? of is deze van jou?
Ik kan op internet bijna niks vinden van dit model, geen clubs ofzo. Wil nl. weten wat er te veranderen valt aan deze fiets en zoek wat inspiratie.

effe kijken of ik er een plaatje van de mijne bij krijg

Zo was ie op de dag dat ik 'm kocht. Heb als eerste dat windschermpje erafgehaald :r

Zit een Laser uitlaat op. En ik ga nog het spatbord inkorten zoal te zien is op de foto hierboven, staat veel beter.

5640
 
Laatst bewerkt:
BMW te duur? Voor 3000 euro heb je een leuke ouwe R75, R80 of R100. Precies wat je zoekt! Oerbetrouwbaar, goeie zit voor langere afstanden, zuinig (die van mij rijdt 1:20, niet gek voor een 800cc dacht ik zo), doet het altijd!

Onderhoud valt hard mee, onderdelenprijzen ook (Honda is bv. beduidend duurder weet ik uit eigen ervaring :P ). Makkelijke knutselmotor als er eens iets moet gebeuren.
 
Op woensdag 09 oktober 2002 07:43 schreef roestendoenze het volgende:Met jou eisen ingevuld bij 'uitgebreid zoeken' op 'motor.2ehands.nl', komen er maar 2 motoren naar voren. Maar wel 2 die jij nog niet had staan.

Suzuki vx800 (bj'91)
Yamaha vmax (bj'91)

allebei V-blokken :)

Daarom stond hij niet in het lijstje, met mijn 65kg :? :9
full

 
Trouwens, hoe kom je aan dat plaatje? of is deze van jou?
Ik kan op internet bijna niks vinden van dit model, geen clubs ofzo. Wil nl. weten wat er te veranderen valt aan deze fiets en zoek wat inspiratie.
I wish... :9

Klik maar eens op de banner onderaan dit topic. Dees staat te koop bij eoa motorzaak. ;)
 
Is er nog een type van Kawasaki die de term naked bike kan krijgen, buiten de Zephyr dan. (bj 1990-1993) :?
En nog andere die ik over het hoofd zie?
 
yamaha fzx750 bwj 89 kleur grijs-zwart enkel voorband is versleten.er zit
een nieuwe achterband op en twee sportdempers (géén lawaaimakers)
snelle cruiser voor 1750 euro,gratis thuisgebracht!!

Dit is een aanbod dat ik pas ontvangen heb.
Ik wacht nog op nieuws over de km stand.
Maar is die prijs op het eerste zicht ok. :?

full
 
Dit heb ik zopas ontvangen.

hallo
de kilometerstand van de fzx: 44000km (loopt als een klok)
er zullen er mischien wel zijn met minder (onlogische km,s)die dan
teruggedraaid zijn!!!
als je 44000 deelt door 13 kom je uit op 3400 km per jaar!!!
groeten,hilaire
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$


Ik heb een beetje moeite met het ontleden van dit antwoord, op mijn vraag naar de km stand. :?
 
Dit heb ik zopas ontvangen.

hallo
de kilometerstand van de fzx: 44000km (loopt als een klok)
er zullen er mischien wel zijn met minder (onlogische km,s)die dan
teruggedraaid zijn!!!
als je 44000 deelt door 13 kom je uit op 3400 km per jaar!!!
groeten,hilaire
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$


Ik heb een beetje moeite met het ontleden van dit antwoord, op mijn vraag naar de km stand. :?

bedoelt dat hij 44.000km heeft int totaal

de rest die erbij staat is: dat er meschien ook wel fzx zijn met minder aantal kilometers die eigenlijk onmogelijk lijken (en meestal zo is omdat ze dan de kilometerteller hebber achterruit hebben gedraaid) :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan