Welke navigatie is beter: TomTom of Garmin?

Ja, maar die heeft een snelle HD/sd, meer geheugen en een betere cpu. Ga maar na, de storage van de TT moet worden gebruikt om te lezen en schrijven tijdens de update via WiFi. Het geheugen is beperkt en de cpu (om dat allemaal te regelen) ook. Die klapjap heeft daar geen last van. Het is niet zozeer de WiFi snelheid als het gebruik van WiFi om direct de TT te updaten 😉.
Deze klapjap niet hoor.
Is al acht jaar oud en de DomDom drie jaar. :?
Maar ik begrijp wat je bedoelt.

WiFi is verder wel erg makkelijk.
Anders zou ik niet bij elk gebruik (die hele 3-4x per jaar :+ ) updaten.
Vanochtend ook nog een omleiding meegepikt.
Erg netjes. :]
 
Ja, mooi. :9
Ik had een oude Garmin Nüvi, ik denk van 2006.
Zelfs de accu is nog goed. 8-)
Maar via een hack konden we daar tien jaar geleden een Zümo van maken.
Stom dat ik die vijf jaar later een auto update gaf.
Toen is die gebrickt en letterlijk de weg kwijtgeraakt.
Anders gebruikte ik die nog.
Kaartmateriaal is steeds origineel 2022 te downloaden en in dezelfde mappenstructuur.
Maar Open Street Maps kan ook.
Er zijn er idd een paar geweest waarbij ze dezelfde hardware gebruikten bij auto en motor gebruik (Nuvi en Zumo). Ik heb mijn Nuvi destijds softwarematig omgezet naar een Zumo 210. Het belangrijkste was natuurlijk de beschikbaarheid van een accu en een bluetooth headset profiel.

Ik heb dat zelfde trucje later nog eens geprobeerd met een andere Nuvi die over accu en headset profiel beschikte (Maar geen Zumo equivalent had). Dat ging goed totdat ik hem aansloot op de USB kabel op de motor. Toen dacht de Nuvi, 'hey, ik lig op de keukentafel aan de lader of aan de PC voor bestandsoverdracht, laat ik mijn backlight maar dimmen'. Niet handig in daglicht op de motor O-)
 
Deze klapjap niet hoor.
Is al acht jaar oud en de DomDom drie jaar. :?
Maar ik begrijp wat je bedoelt.

WiFi is verder wel erg makkelijk.
Anders zou ik niet bij elk gebruik (die hele 3-4x per jaar :+ ) updaten.
Vanochtend ook nog een omleiding meegepikt.
Erg netjes. :]
Ook een 8 jaar oude klapjap is nog sneller dan een TT. En WiFi is zeker makkelijk als je onderweg wilt updaten (als de update niet te groot is). Ik moet dan de telefoon met de TT pairen. Maar grotere updates die ik zeker niet met de telefoon 😉.

Edit: is het mogelijk om de TT met wifi via de USB aansluiting te updaten?
 
Laatst bewerkt:
Ook een 8 jaar oude klapjap is nog sneller dan een TT. En WiFi is zeker makkelijk als je onderweg wilt updaten (als de update niet te groot is). Ik moet dan de telefoon met de TT pairen. Maar grotere updates die ik zeker niet met de telefoon 😉.
Ach ja, ik ging de kaart updaten vlak voor een rit en dat moet je dus niet doen. :+
Klein aanpassingen gaan natuurlijk wel snel.
Je krijgt een lijstje, dus kan grote updates uitvinken. :Y

Ik had de snelheid van een nieuwe OS op de telefoon zetten verwacht.
Maar 8 Gb is niet niks.
Is ook het formaat en systeem waar TT voor heeft gekozen. :)
Edit: is het mogelijk om de TT met wifi via de USB aansluiting te updaten?
Vast wel. Maar ik heb het nog niet geprobeerd.
Op de klapjap gaat de tijd nog sneller dan op de telefoon; nog even dit, nog even dat. :+
En je bent zelf langer bezig dan op update drukken en wegleggen. :+.
Die start ik alleen nog maar op om etiketten voor mijn vriendin uit te printen of ze wil weer dat ik een paar boeken / muziek download. O-)
Heb er een SSD voor klaarliggen, al meer dan een jaar.
Het ding wordt ook alleen maar trager. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan