brian
MF veteraan
- 29 mrt 2005
- 3.533
- 4
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Street Triple dan. Erg betrouwbare motor met een heerlijk geluidje er bovenopIk zou hem gebruiken voor woon/werk, gewoon dagje toeren, sportief maar toch ook gewoon rustig kunnen rijden.
Jah, het moet idd géén nieuwe zijn, maar toch moet ik een bepaalde richting van type weten hé
Euhm, veel wijzer ben ik eigenlijk nog niet gekomen hoor, mijn keuze mogelijkheden zijn nog vergroot!
Ik hoor toch ook veel positieve reacties van de Street tripel R alsook Ducati 696
Wat ik het minst hoor van merken is de kawasaki, heeft dit een reden?
Nu ga ik misschien een domme vraag stellen:
Wat is het verschil tussen 1 - 2 - 3 - 4 cillinder? Wat rijd het best of is dat ook volgens gevoel?
Is er zo'n groot verschil tussen de Japans & Europese motoren? en wat?
Ik zal moeten gaan proefrijden zekers
1 cilinder - rauwe loop, veel vermogen onderin
nadeel, vaak wat meer onderhoud, eerder de beurten
2 cilinder - veel koppel over de hele RPM lijn meer trilling dan meer cilinders (3 of 4)
nadeel, voor mij geen compacter dus de motor kan smaller (ducati)
3 cilinder - zou het beste van 4 en 2 moeten zijn, vermogen onderin en topvermogen, geen ervaring mee
4 cilinder - rustige loop, beetje tam vaak (afhankelijk van model) en lange onderhoudsintervallen, vaak een piekerig vermogen
ik weet er niet alles van, meer mensen kunnen hierop aanvullen
ik heb 4 en een 2 cilinder gehad en heb nu weer een 2 cilinder, het geluid van de 2 pitters vind ik het mooist! ook de 3 cilinders maken leuke geluidjes
de loop van de 4 cilinder is rustiger dan de 2 cilinder, ik noem dat tam, de 2 cilinders hebben voor mij karakter...
rijd op elk type blok en vergeet niet dat zelfs bij dezelfde cilinder hoeveelheid nog steeds een groot verschil kan zijn
een guzzi heeft een ander karakter dan de mijne, een superduke
een ducatie rijd weer anders, allemaal een V twin
er-6n
Die heeft mijn stem. En wat vermogen betreft, ik ben in 85 op een GSX400E gestapt en dat was tot 2001 vanwege diverse redenen m'n enige motor. Inmiddels ben ik wat andere types verder, maar inmiddels heb ik die gsx nog steeds, heb ik een tweede gekocht en ik vermaak me er nog steeds uitstekend mee
Volgens mij vergeet je V4 altijd powerrrrrrrrrrrrrrrr.Bij een 4 cilinder heb je de power vaak pas vanaf de 9000 toeren waardoor je vaak harder rijd dan is toegestaan
http/link.marktplaats.nl/470626847
Een viercilinder 600cc bedoel je dan. En dat heeft meer met het aantal cc's dan met het aantal cilinders te maken.Bij een 1 cilinder valt er het onderhoud ook wel mee als je een motor als een mt-03 hebt
2 cilinder heeft minder top vermogen en bokt wat meer, hangt ook van de opstelling van de cilinders af, v-twin, L-twin, staande twin.
3 cilinder koppel onderin en toch hoog in de toeren nog vermogen.
Bij een 4 cilinder heb je de power vaak pas vanaf de 9000 toeren waardoor je vaak harder rijd dan is toegestaan
Onderhoudsinterval bij een street triple is trouwens ook 10000km
voor de rest
Volgens mij vergeet je V4 altijd powerrrrrrrrrrrrrrrr.
Niemand nog de Yamaha XJ6 (staande twin) en Suzuki Gladius (v twin) genoemd?
Ook goede opstappers en nieuw binnen budget van de TS.
Budget is tussen de 6000-8000€ voor een nieuwe.