Welke nieuwe Naked-bike voor beginneling?

Street triple....106 pk op nog geen 180kg.
En investeer dan in een R uitvoering, aangezien hier betere vering en remmen opzitten dan bij de gewone. Als je bij de gewone je (voor)vering beter wilt hebben heb je de meerprijs van de R er al weer uit.

Verder....een drie cilinder, altijd power! En een lekker geluidje natuurlijk. En je rijdt nog vrij exclusief.

Jij bent bevooroordeeld! :)

@TS: Eerlijk, de 3 cylinder is geweldig. Laatst op een Tiger 800 gereden (ja, macferdi, bij Motorado) en helemaal blown away door het soepele en toch fun rijgedrag!

Maar ehm, ik denk dat een Street buiten het budget valt, gezien 6~8K voor een nieuwe. Overigens, waarom moet het nieuw zijn? Er zijn hele beste 2de handjes waar de kop al af is.

Heb zelf een GSR600 gekocht, tweedehands, en geniet elke keer, omdat het een beetje een kwajongens fiets is. Althans, dat vind ik... :P
Een GSR750 (ook een naakte fiets) is een optie. Volgens mij net wat boven je budget. De 750 voelt erg braaf en doet alles eigenlijk wel goed, maar ik mis er het speelse in. Ook dat laatste is puur mijn beleving.

Kortom: zoek motor dealers op als je je papier hebt en leg uit dat je niet weet wat je precies wilt. Meeste, beetje zelfrespecterende, dealer bieden je dan vanzelf wel een proefrit aan. Kan je gelijk polsen bij welke dealer je je het prettigste voelt.
 
Street triple....106 pk op nog geen 180kg.
En investeer dan in een R uitvoering, aangezien hier betere vering en remmen opzitten dan bij de gewone. Als je bij de gewone je (voor)vering beter wilt hebben heb je de meerprijs van de R er al weer uit.

Verder....een drie cilinder, altijd power! En een lekker geluidje natuurlijk. En je rijdt nog vrij exclusief.

mwa zal wel meevallen
street R is 1500 euro duurder ofzo, voordat geld kan je je vering aanpassen en heel wat leuke opties monteren
Maar idd, de R versie heeft betere vering en remmen maar de normale street is voor normaal gebruik ook goed.

En een street triple exclusief _O-
 
Een Yamaha XJ6N is een goede beginnersfiets.
Mijn vrouw heeft er een en ik rijd er ook graag mee, ook met 29 jaar rijervaring, ook terwijl ik in het bezit ben van een dikke driepitter.
 
Hallo allen,

Ik zit met een zelfde luxeprobleem. Binnenkort hoop ik de A bij te kunnen schrijven op m'n rijbewijs. Ik heb de 21 kW beperking niet.

Ik heb me al iets verder geörienteerd. Ik ben op zoek naar óf een Ducati Monster (S2R) of een Buell XB9SX. Nu was ik benieuwd naar de eerstehands verhalen van mede-Motorforummers over de betrouwbaarheid van bovenstaande motoren.

Ik wil de motor gaan gebruiken voor woon-werkverkeer (20 km. 80 km/h-weg en 15 km. snelweg). Mogelijk wijzigt mijn situatie dusdanig dat het aandeel snelwegkilometers toeneemt. Wetende dat de naked bike zich niet uitstekend leent voor hogere snelheden vanwege zijn windgevoeligheid ben ik toch benieuwd welke van de fietsen beter stuurt.

En wat ook van belang is - hoe verhouden de twee bovengenoemde motoren zich ten opzichte van de XJ6 , de Tuono of de Hornet? Zijn ze onderhoudsgevoeliger (zeker bij een groot aantal kilometers per maand)? Bij welke van de motoren is de kans op rugklachten met mijn lengte (1.89m) het gringst?

Alvast bedankt voor jullie hulp en wijsheid!
 
Laatst bewerkt:
Kawasaki ER6N

meer budget;
Ducati 696/796 :)
Kawa Z750
Triumph Street Triple

Gewoon proefrijden ;)

EDIT; dit was voor ts

Voor Bacon;
Die DUC is echt een schitterende motor, maar de zit is denk het sportiefst van allemaal, dus denk dat je daar het eerst rugklachten op krijgt. Verder zijn deze ducs erg duur qua onderhoud, zeker als je veel kilometers maakt wordt dat zeker een grote kostenpost.

Ik maak op dat je (net als mij) van dikke Twin nakeds houd, die Buell schijnt een erg goede fiets te zijn, maar buell is niet meer en dat lijkt me toch een lastig verhaal ivm onderdelen. Verder zou ik kijken naar KTM Superduke, Aprilia Tuono, ga vooral proefrijden en laat je goed informeren (misschien is het handig om naar een zaak te gaan die niet merkgebonden zijn of meerder merken dealen). Uiteraard zijn dit niet de beste bikes voor snelweggebruik, maar met een klein windschermpje moet het goed te doen zijn...
 
Laatst bewerkt:
Aprilia :

Type -

Ducati :

Type -

Honda :

Type -

Kawasaki :

Type - ER-6N (2010)
2-cylinder 650 CC, geen enorm aantal pk's maar heeft voldoende trekkracht om vanuit onderuit lekker mee te komen. Hiermee ook wat meer karakter / fun bij lage snelheden dan bijv de Z750 (die minder trekt van onderuit, maar wel veel harder loopt bovenin de toeren) Lichte, wendbare motor. Door deze combi is het een prima beginnersfiets en heb ik in 2,5 maand al 4.500 km gereden! Als je een echte speedfreak bent zou ik deze overslaan, maar hij loopt hard zat :)

Type - Z750
De Z is een allemansvriend. Gewicht is droog 203kg en het soepele blok heeft 106 pk.
De Z is officieel een tourfiets maar door het aan laten passen van de (zeer slechte) originele vering wordt
het een prima stuurfiets voor op de weg. Firma hyperpro past de voor en achtervering aan voor
385,- incl. de montage. In mijn ogen is dit het enige minpunt van de Z.

KTM :

Type - Superduke
Berijders worden hooligans genoemd, zegt iets over wat hij losmaakt in de rijder. voor mij gaat alles hard, klein beetje gas is snel, heel klein beetje remmen is keihard stoppen. boven de 3.000 RPM altijd kracht. bochtenvreter!
bokt als een dolle stier, niet leuk op klinkerwegen (afhangkelijk van model) na modificaties erg fijne gasreacties. niet erg zuinig (1:14 houd het op)
in het kort, veel beleving, geen beginners motor (al zijn er die het wel hebben gedaan)

Suzuki :

Type - GSR 600
(jazzuki) een beste topsnelheid, 235 kmpu, 98 pk, 64 nm. Stuurt erg fijn. Fijne fiets als je het niet erg vind wat te hard te rijden als je alleen rijd. Tis een lastige fiets als je 1 snelheid wil rijden. Zeker tijdens een toerritje. Op bepaalde snelheden wil hij gaan bokken omdat hij gewoon niet steady die ene snelheid kan aanhouden. Verders is het een motor die rond de 8000 toeren pas echt al zijn kracht bezit. Mak onderin, snel bovenin.

Triumph :

Type -

Yamaha :

Type - TDM 850 (4TX)
Vriendelijke motor, erg comfortabel en zuinig. geen gebreken als je de olie in de gaten houd. vond ik een goede reismotor en heb hem 2 jaar gehad ondanks dat ik hem best lelijk vind (zegt iets over rijeigenschappen)
 
Aprilia :

Type -

Ducati :

Type -

Honda :

Type -

Kawasaki :

Type - ER-6N (2010)
2-cylinder 650 CC, geen enorm aantal pk's maar heeft voldoende trekkracht om vanuit onderuit lekker mee te komen. Hiermee ook wat meer karakter / fun bij lage snelheden dan bijv de Z750 (die minder trekt van onderuit, maar wel veel harder loopt bovenin de toeren) Lichte, wendbare motor. Door deze combi is het een prima beginnersfiets en heb ik in 2,5 maand al 4.500 km gereden! Als je een echte speedfreak bent zou ik deze overslaan, maar hij loopt hard zat

Type - Z750
De Z is een allemansvriend. Gewicht is droog 203kg en het soepele blok heeft 106 pk.
De Z is officieel een tourfiets maar door het aan laten passen van de (zeer slechte) originele vering wordt
het een prima stuurfiets voor op de weg. Firma hyperpro past de voor en achtervering aan voor
385,- incl. de montage. In mijn ogen is dit het enige minpunt van de Z.

KTM :

Type - Superduke
Berijders worden hooligans genoemd, zegt iets over wat hij losmaakt in de rijder. voor mij gaat alles hard, klein beetje gas is snel, heel klein beetje remmen is keihard stoppen. boven de 3.000 RPM altijd kracht. bochtenvreter!
bokt als een dolle stier, niet leuk op klinkerwegen (afhangkelijk van model) na modificaties erg fijne gasreacties. niet erg zuinig (1:14 houd het op)
in het kort, veel beleving, geen beginners motor (al zijn er die het wel hebben gedaan)

Suzuki :

Type - GSR 600
(jazzuki) een beste topsnelheid, 235 kmpu, 98 pk, 64 nm. Stuurt erg fijn. Fijne fiets als je het niet erg vind wat te hard te rijden als je alleen rijd. Tis een lastige fiets als je 1 snelheid wil rijden. Zeker tijdens een toerritje. Op bepaalde snelheden wil hij gaan bokken omdat hij gewoon niet steady die ene snelheid kan aanhouden. Verders is het een motor die rond de 8000 toeren pas echt al zijn kracht bezit. Mak onderin, snel bovenin.

Triumph :

Type - Street Triple R
Superlichte naked met een zeer soepel, maar ook (voor 675cc relatief) sterk en koppelrijk blok.
Vering en remmen zijn van topkwaliteit, in de korte tijd dat ik er mee mocht rijden (half uurtje) voelde ik me er al gelijk thuis op, opstappen en wegrijden.
Mooi sportief geluid uit de 3-cilinder krachtbron.
Het blok is tot tegen de 1000 toeren nog zeer soepel af te knijpen, om daarna van onderuit de kelder in een streep door te trekken naar de toerenbegrenzer zonder ergens raar te hikken of te stoten, iets wat je met een 2 cilinder niet gaat lukken :9 :N

Stuureigenschappen zijn gewoonweg fenomenaal, zeer licht en nauwkeurig een bocht in te mikken zonder raar in te vallen of te dweilen.

aanradertje, iig om te proefrijden!

Type -

Yamaha :

Type - TDM 850 (4TX)
Vriendelijke motor, erg comfortabel en zuinig. geen gebreken als je de olie in de gaten houd. vond ik een goede reismotor en heb hem 2 jaar gehad ondanks dat ik hem best lelijk vind (zegt iets over rijeigenschappen)
 
Ik ben ook fan van nakeds, heb sinds mijn rijlessen eigenlijk alleen maar naar nakeds gekeken. Proefrijden blijft een must. Tijdens het lessen had ik al op een ER6N gereden, gave motor. Heb een weekend een Gladius gehuurd, schijnt een vrouwenmotor te zijn, maar het rijdt toch echt wel stevig door en de 2 cilinder is erg leuk. Heb ook op de oudere SV 650N gereden, ook een leuke motor, maar voelde wel wat minder soepel aan.

Uiteindelijk toch een Hornet gekocht, had hier vanaf het begin al een lichte voorkeur voor, en ze zijn vrij goedkoop te krijgen, goedkoop in onderhoud, betrouwbaar, en vermogen genoeg. Je moet wel redelijk in de toeren rijden om echt hard te gaan, maar op de snelweg rond de 130 accelereer je in de 6 nog steeds snel genoeg om auto's te passeren. Kan weinig zeggen over de stuurkwaliteiten, want ik kan amper rijden laat staan zeggen hoe goed/slecht het stuurt, maar tot nu toe vind ik het een hele prettige motor.

Zo zie je maar, er is keus genoeg en alleen proefritten kunnen je echt helpen. Of huur een keer een motor, dat kan ook heel erg schelen. Voor mij was het bijvoorbeeld duidelijk dat de motor niet per se heul veul pk nodig had, zelfs de schamele 66pk van de Gladius zorgen voor 0-100 tijden van 3,6 seconden en een top van 200km/h.
 
Aprilia :

Type -

Ducati :

Type -

Honda :

Type -

Kawasaki :

Type - ER-6N (2010)
2-cylinder 650 CC, geen enorm aantal pk's maar heeft voldoende trekkracht om vanuit onderuit lekker mee te komen. Hiermee ook wat meer karakter / fun bij lage snelheden dan bijv de Z750 (die minder trekt van onderuit, maar wel veel harder loopt bovenin de toeren) Lichte, wendbare motor. Door deze combi is het een prima beginnersfiets en heb ik in 2,5 maand al 4.500 km gereden! Als je een echte speedfreak bent zou ik deze overslaan, maar hij loopt hard zat

Type - Z750
De Z is een allemansvriend. Gewicht is droog 203kg en het soepele blok heeft 106 pk.
De Z is officieel een tourfiets maar door het aan laten passen van de (zeer slechte) originele vering wordt
het een prima stuurfiets voor op de weg. Firma hyperpro past de voor en achtervering aan voor
385,- incl. de montage. In mijn ogen is dit het enige minpunt van de Z.

KTM :

Type - Superduke
Berijders worden hooligans genoemd, zegt iets over wat hij losmaakt in de rijder. voor mij gaat alles hard, klein beetje gas is snel, heel klein beetje remmen is keihard stoppen. boven de 3.000 RPM altijd kracht. bochtenvreter!
bokt als een dolle stier, niet leuk op klinkerwegen (afhangkelijk van model) na modificaties erg fijne gasreacties. niet erg zuinig (1:14 houd het op)
in het kort, veel beleving, geen beginners motor (al zijn er die het wel hebben gedaan)

Suzuki :

Type - GSR 600
(jazzuki) een beste topsnelheid, 235 kmpu, 98 pk, 64 nm. Stuurt erg fijn. Fijne fiets als je het niet erg vind wat te hard te rijden als je alleen rijd. Tis een lastige fiets als je 1 snelheid wil rijden. Zeker tijdens een toerritje. Op bepaalde snelheden wil hij gaan bokken omdat hij gewoon niet steady die ene snelheid kan aanhouden. Verders is het een motor die rond de 8000 toeren pas echt al zijn kracht bezit. Mak onderin, snel bovenin.

Triumph :

Type - Street Triple R
Superlichte naked met een zeer soepel, maar ook (voor 675cc relatief) sterk en koppelrijk blok.
Vering en remmen zijn van topkwaliteit, in de korte tijd dat ik er mee mocht rijden (half uurtje) voelde ik me er al gelijk thuis op, opstappen en wegrijden.
Mooi sportief geluid uit de 3-cilinder krachtbron.
Het blok is tot tegen de 1000 toeren nog zeer soepel af te knijpen, om daarna van onderuit de kelder in een streep door te trekken naar de toerenbegrenzer zonder ergens raar te hikken of te stoten, iets wat je met een 2 cilinder niet gaat lukken :9 :N

Stuureigenschappen zijn gewoonweg fenomenaal, zeer licht en nauwkeurig een bocht in te mikken zonder raar in te vallen of te dweilen.

aanradertje, iig om te proefrijden!

Type -

Yamaha :

Type - TDM 850 (4TX)
Vriendelijke motor, erg comfortabel en zuinig. geen gebreken als je de olie in de gaten houd. vond ik een goede reismotor en heb hem 2 jaar gehad ondanks dat ik hem best lelijk vind (zegt iets over rijeigenschappen)


wtf, waarom staat er een tdm in dit lijstje?
Is toch geen naked
 
Reactie op bericht Marc_86,

De Gladius heeft geen 66 PK maar 72PK. Ikzelf rij een rode en moet i.d.d. zeggen dat ie uitstekend bevalt. Voordat ik voor deze koos heb ik gereden op een Honda CBF 600 N omdat ik ook een voorkeur heb/had voor dit merk. De rijeigenschappen waren goed maar de trekkracht onderin was belabberd en naast het feit dat ie niet al te modern uitziet maar eens gaan rijden op een Yamaha XJ6. De XJ6 wilde niet echt soepel schakelen en je moest nogal snel door de versnellingen gaan dit betekende dat je bij 60 al in de zes reed wilde je hem niet laten janken.
Tussen de 70 en 80 had je de neiging om op te schakelen dus mooi rond liep hij niet bij deze snelheid. Boven de 100 liep ie geweldig met een goede wegligging. Toen eens gaan rijden op een Gladius en was meteen verkocht. De Gladius is schakellui te rijden en heeft veel koppel onderin. Verder een lekkere V2 roffel en het schakelt lekker soepel. Nadeel zijn vlgs. mij de niet al te snel pakkende remmen bij hoge snelheden. Tsja en het feit dat het door sommige een vrouwenmotor (net als de Duc Monster 696) wordt gevonden heeft te maken met de kleurstelling maar op een zwarte of rode kan je als man prima rijden. Ik heb voor een rode gekozen en tot op heden nog geen seconde spijt gehad. Hij verveelt gewoon niet.
 
Ik vroeg mij wel nog af of een Triumph : Type - Street Triple R
of dit wel een beginnersmotor is?

Ik heb hier al bijna alle merken gehoord, behalve BMW.
Wat vinden jullie van de BMW F 800 R, of is die pas nieuw?
En is dit een beginners motor?
 
wtf, waarom staat er een tdm in dit lijstje?
Is toch geen naked

ach, die is toch eigenlijk een beetje van alles wat ofnie? :P
beter te veel info dan tw weinig.

en laten we eerlijk zijn, klein beetje windbescherming, stuurt goed, geen kappen om het blok... tot zo ver klinkt het als een naked
 
ach, die is toch eigenlijk een beetje van alles wat ofnie? :P
beter te veel info dan tw weinig.

en laten we eerlijk zijn, klein beetje windbescherming, stuurt goed, geen kappen om het blok... tot zo ver klinkt het als een naked


een all road is helemaal niet te vergelijken met een naked
rijd compleet anders
(heb zelf een xtz750 en een street triple R)
 
Ben als beginneling begonnen met een Suzuki GSX1400 en kan je deze aanbevelen.Je kan dit model mooi pimpen je bent snel en veel power onderin.Een powercommander erop hoppa een monster na een juiste afstelling op de testbank.

Je moet wel je verstand gebruiken en in het begin leren rijden maar daarna is het een geweldige machine.

Zo'n KTM 990 superduke is ook een heel mooi ding.
 
Laatst bewerkt:
GSX1400 vind ik nou niet bepaald een beginnersmotor :N enorme bak koppel in dat ding :Y leer je niet knap van rijden iig, beter beginnen met sturen op een lichtere fiets (ze zijn ook nogal looiiig)
 
GSX1400 vind ik nou niet bepaald een beginnersmotor :N enorme bak koppel in dat ding :Y leer je niet knap van rijden iig, beter beginnen met sturen op een lichtere fiets (ze zijn ook nogal looiiig)


Klopt dat is ook zo er zit zelfs een powercommander op :z In slaap vallen doe je ook niet zo 1-2-3 haha.Toen ik aan het lessen was heb ik ook 30 uur extra gelest want zag al snel in dat een 600 cc naked niks voor me zou zijn.Het examen was voor mij een klusje wat even gedaan moest worden. *O*

Mijn lesmotor was de snelste 600 CC die ze er hadden erg zenuwachtig op het gas.Moet dus toegeven dat ik mijn lestijd al best veel ervaring had opgedaan.Ben ook niet meer een v/d jongste wellicht helpt dit ook en had ook geen zin om te vaak te wisselen van motor ?Elk keer als je overstapt naar steeds zwaarder of sneller moet je toch maanden eraan wennen.Dus dan maar beter 1 x goed en nogmaals dit alles opbouwend.

Toen ik op die 1400 stapte realiseerde ik me 1 ding wel,dit ding maakt me zo dood.De eigenaar wilde hem in eerste instantie zelfs niet meer aan mij verkopen?Als je dit beseft en begint rustig aan beetje voor beetje steeds verder komt alles goed.Ben nu 10.000 km verder in 1 jr en kan al lekker plat sturen.Veel oefenen en je verstand gebruiken.

Hopelijk heeft de vraagsteller iets aan mijn opgedane ervaring ?
 
Klopt dat is ook zo er zit zelfs een powercommander op :z In slaap vallen doe je ook niet zo 1-2-3 haha.Toen ik aan het lessen was heb ik ook 30 uur extra gelest want zag al snel in dat een 600 cc naked niks voor me zou zijn.Het examen was voor mij een klusje wat even gedaan moest worden. *O*

Mijn lesmotor was de snelste 600 CC die ze er hadden erg zenuwachtig op het gas.Moet dus toegeven dat ik mijn lestijd al best veel ervaring had opgedaan.Ben ook niet meer een v/d jongste wellicht helpt dit ook en had ook geen zin om te vaak te wisselen van motor ?Elk keer als je overstapt naar steeds zwaarder of sneller moet je toch maanden eraan wennen.Dus dan maar beter 1 x goed en nogmaals dit alles opbouwend.

Toen ik op die 1400 stapte realiseerde ik me 1 ding wel,dit ding maakt me zo dood.De eigenaar wilde hem in eerste instantie zelfs niet meer aan mij verkopen?Als je dit beseft en begint rustig aan beetje voor beetje steeds verder komt alles goed.Ben nu 10.000 km verder in 1 jr en kan al lekker plat sturen.Veel oefenen en je verstand gebruiken.

Hopelijk heeft de vraagsteller iets aan mijn opgedane ervaring ?


ik hoop het eigenlijk niet :X
 
chrispfeiffer.jpg
 
Besten,

Ik heb helaas vorig jaar mijn praktische lessen niet kunnen uitvoeren, maar deze staan voor eind deze maand in de planning !

Maar ik heb nogmaals jullie advies nodig, want ik raak er maar niet uit !

Mijn voorkeur gaat uit naar de Triumph Street Triple R of naar de Agusta Brutale 675.

Maar mijn vraag is nu, OK dit zijn prima motors voor beginnelingen, maar ga ik deze na 1 a 2jaar niet willen ruilen voor "zwaardere" motors ???

Vinden jullie bijvoorbeeld "Ducati Streetfitgher 848" of de nieuwe "Kawasaki Z800" motoren voor een beginneling ?

En is het wel een goed idee om een "nieuwe" motor te kopen als beginneling ?

Mijn motor is bedoeld om naar mijn werk te gaan, zo'n 40km heen en terug, géén autosnelweg en is bedoeld om rustig te rijden !
En als ik een nieuwe motor koop dan wil ik graag een heel tijd houden, althans dat is de bedoeling.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Grtz dimi
 
Besten,

Ik heb helaas vorig jaar mijn praktische lessen niet kunnen uitvoeren, maar deze staan voor eind deze maand in de planning !

Maar ik heb nogmaals jullie advies nodig, want ik raak er maar niet uit !

Mijn voorkeur gaat uit naar de Triumph Street Triple R of naar de Agusta Brutale 675.

Maar mijn vraag is nu, OK dit zijn prima motors voor beginnelingen, maar ga ik deze na 1 a 2jaar niet willen ruilen voor "zwaardere" motors ???

Vinden jullie bijvoorbeeld "Ducati Streetfitgher 848" of de nieuwe "Kawasaki Z800" motoren voor een beginneling ?

En is het wel een goed idee om een "nieuwe" motor te kopen als beginneling ?

Mijn motor is bedoeld om naar mijn werk te gaan, zo'n 40km heen en terug, géén autosnelweg en is bedoeld om rustig te rijden !
En als ik een nieuwe motor koop dan wil ik graag een heel tijd houden, althans dat is de bedoeling.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Grtz dimi

Spoor jij wel genoeg om motor te rijden???
 
Besten,

Ik heb helaas vorig jaar mijn praktische lessen niet kunnen uitvoeren, maar deze staan voor eind deze maand in de planning !

Maar ik heb nogmaals jullie advies nodig, want ik raak er maar niet uit !

Mijn voorkeur gaat uit naar de Triumph Street Triple R of naar de Agusta Brutale 675.

Maar mijn vraag is nu, OK dit zijn prima motors voor beginnelingen, maar ga ik deze na 1 a 2jaar niet willen ruilen voor "zwaardere" motors ???

Vinden jullie bijvoorbeeld "Ducati Streetfitgher 848" of de nieuwe "Kawasaki Z800" motoren voor een beginneling ?

En is het wel een goed idee om een "nieuwe" motor te kopen als beginneling ?

Mijn motor is bedoeld om naar mijn werk te gaan, zo'n 40km heen en terug, géén autosnelweg en is bedoeld om rustig te rijden !
En als ik een nieuwe motor koop dan wil ik graag een heel tijd houden, althans dat is de bedoeling.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Grtz dimi

alleen rechtuit ridders raken uitgekeken op vermogen.
en die raken zelfs uitgekeken op een 1000cc 4inlijn, of een Busa.
 
Terug
Bovenaan Onderaan