Welke nieuwe Naked-bike voor beginneling?

persoonlijk vind ik een CB500 al mooi om te beginnen. De moderne 600's hebben al best een hoop vermogen en zeker een street triple of brutale zijn best rappe fietsen met een (mijns inziens) agressieve gasreactie en remmen. Hartstikke leuk natuurlijk maar of het nou de beste fietsen zijn om lekker op te leren sturen....

De discussie of je er snel op uitgekeken raakt is ook wat flauw, na een jaar of twee wil je vaak toch wel wat anders. Dan kan je daarna beter bepalen wat je echt leuk vind. Zie tegenwoordig zoveel dikke fietsen rondrijden als omaatjes, je hoort niet bang te zijn van je eigen fiets.
 
persoonlijk vind ik een CB500 al mooi om te beginnen. De moderne 600's hebben al best een hoop vermogen en zeker een street triple of brutale zijn best rappe fietsen met een (mijns inziens) agressieve gasreactie en remmen. Hartstikke leuk natuurlijk maar of het nou de beste fietsen zijn om lekker op te leren sturen....

De discussie of je er snel op uitgekeken raakt is ook wat flauw, na een jaar of twee wil je vaak toch wel wat anders. Dan kan je daarna beter bepalen wat je echt leuk vind. Zie tegenwoordig zoveel dikke fietsen rondrijden als omaatjes, je hoort niet bang te zijn van je eigen fiets.

ooit eens op een Street 675 gereden? ding heeft geen aggressieve gasreactie :N zeer soepel, wel kraakhelder, maar nooit onvoorspelbaar

MV Agusta 675 zou ik als eerste motor nog ff lekker laten voor wat ie is, nog teveel kinderziektes/mappingproblemen

remmen zijn ook gewoon goed, en ja, ze remmen hard, maar niet zo bijterig als een 1198 bv met monoblocks
 
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar denk eens aan een Street Triple :-)

Heb zelf half juni mijn A gehaald en ben sinds eind juni de zeeeeer gelukkige eigenaar van een Street Triple.
 
vond de street triple juist erg agressief op het gas... misschien ligt het aan mij? Verders wel lekker compact en goed te sturen maar mijn punt was meer dat die dingen erg hard lopen wat niet echt nodig is voor een eerste fiets. Ook de remmen waren best happerig, niet heel handig in een panieksituatie. Maargoed, iedereen heeft daar zijn eigen ideeën over :)
 
Ik zie er geen BMW tussen staan, maar de F800R is echt een fijne motor, nieuw tegenwoordig standaard met ABS.
 
Terug
Bovenaan Onderaan