Welke nieuwe Naked-bike voor beginneling?

millitry

Rookie
5 aug 2011
6
0
Zwevegem
Besten,

Ik heb jullie advies, raadpleging nodig, kunnen jullie mij helpen !?

Ik zit er al een tijdje mee in mijn hoofd en heb nu toch besloten mij een motor te kopen (een naked-bike).

Ik heb juist mij theoretisch examen gedaan en ben nu aan het kijken voor praktijklessen.
Ik ben dus helemaal nieuw in motor-circuit.

Ben nu aan het uitkijken welke motor te kopen.
Weet al een klein beetje welke richting dat ik ga denk ik.

Twijfel tussen Yamaha XJ6 of Honda CB600F Hornet, zijn er nog andere motoren die interessant zijn voor "beginnelingen" of die jullie aanraden ???

Grtz
 
kawasaki z750 rijd ook heerlijk :)

en vind ik persoonlijk mooier dan de honda of yamaha
 
nou die z750 is al oud model man en vind ik helemaal niet mooier dan de honda of de yamaha. En daarbij zijn die niet zo gebruiks vriendelijk als de honda of de yamaha. Maar als echte beginneling zou ik eerder voor de xj6 gaan doordat deze wat minder pks heeft. Maar de met de honda kan je langer mee door rijden doordat er juist meer pk's in zitten.

je ziet het. Niemand die het voor je kan zeggen dus als je je rijbewijs heb gewoon gaan proberen.
 
ja, street vind ik ook erg mooi!

en uhm, er is en groot verschil tussen de jappanse nakeds en de europese nakeds (superduke, touno, triple enz)
die euro nakeds zijn een stuk leuker om te rijden, meer high end spullen zoals vering.

maar helaas zijn ze ook duurder en behalve de triple is geen van de 3 genoemde een beginnersmotor....
ik zou me niet vasthouden aan een merk en eens langs grote motorzaken gaan om alles te bekijken en eens te gaan zitten

en het aloude advies: PROEFRIJDEN!!!!!!
 
Idd, gewoon proef gaan rijden... Er zit zoveel verschil in de naked die er zijn.

Verschillende hoeveelheid aan cilinders.
Verschil in PK's
Verschil in Koppel and ook in welke toerental je beschikking hebt tot je koppel.

Tevens moet je even kijken of je nog 25kw moet rijden of niet. Over het algemeen ben je dan wel beperkt tot aan de 600cc geloof ik.

Maar ik zou je in elk geval willen aanraden. Rij eerst eens op verschillende cilinder motoren. Dan weet je een beetje wat je ligt. Dan kijken naar waar je je lekker op voelt, dan kijken wat er in je budget valt, en dan kijken wat mooi is.

Succes met je zoektocht.
 
Suzuki B King :Y .

Die motor kan toch niet lelijker worden moest je ermee op je plaat gaan :X
 
en ook nog, staar je absoluut niet blind op de PK's
van alle motoren die ik gehad heb is de laatste maar 8 pk meer dan de sterkste die ik daarvoor had
nou, hij trekt er echt veel harder aan!!!

wie had ook al weer zoiets in zjin onderschrift over pk en koppel
pk's bepalen hoe hard je de muur raakt, het koppel hoe veel stenen je mee neemt

PK is niet alles, ik ga liever voor meer koppel door het hele bereik, dus voor mij een V-twin
 
en ook nog, staar je absoluut niet blind op de PK's
van alle motoren die ik gehad heb is de laatste maar 8 pk meer dan de sterkste die ik daarvoor had
nou, hij trekt er echt veel harder aan!!!

wie had ook al weer zoiets in zjin onderschrift over pk en koppel
pk's bepalen hoe hard je de muur raakt, het koppel hoe veel stenen je mee neemt

PK is niet alles, ik ga liever voor meer koppel door het hele bereik, dus voor mij een V-twin
L- twin ook goed ? :P
 
proefrijden, dat is het beste

maar je noemt een aantal japanse 4 cilinders

kijk ook naar de lichte twee cilinders SV650/gladius, kawa ER6, monster

twins rijdt anders als 4 cilinders
beide hebben voor- en nadelen
 
Laatst bewerkt:
Besten,

Ik heb jullie advies, raadpleging nodig, kunnen jullie mij helpen !?

Ik zit er al een tijdje mee in mijn hoofd en heb nu toch besloten mij een motor te kopen (een naked-bike).

Ik heb juist mij theoretisch examen gedaan en ben nu aan het kijken voor praktijklessen.
Ik ben dus helemaal nieuw in motor-circuit.

Ben nu aan het uitkijken welke motor te kopen.
Weet al een klein beetje welke richting dat ik ga denk ik.

Twijfel tussen Yamaha XJ6 of Honda CB600F Hornet, zijn er nog andere motoren die interessant zijn voor "beginnelingen" of die jullie aanraden ???

Grtz

Ducati Monster 696/796
 
wat is je budget
wil je 1, 2 3, of 4 cilinders

iedereen hier zal toch z'n eigen motor promoten dus daar heb je niet veel aan

maar elke 600cc motor is goed om mee te beginnen
bandit, sv, hornet, xj6, street triple, street triple R, mt-03, monster, noem ze maar op

ik rij zelf op een street triple en dat rijd super, 3 cilinder rijd echt het beste van wat ik nu heb gereden.
Maar heb ook 2 jaar een hornet gehad en dat rijd ook goed.
Sv en bandit rijd ook prima.
 
Laatst bewerkt:
genoeg sugesties nu, wat vind je van al de genoemde motoren?
hebben wij ook een beetje een idee van wat je wel en niet wilt :)
 
Euhm, veel wijzer ben ik eigenlijk nog niet gekomen hoor, mijn keuze mogelijkheden zijn nog vergroot!

Ik hoor toch ook veel positieve reacties van de Street tripel R alsook Ducati 696
Wat ik het minst hoor van merken is de kawasaki, heeft dit een reden?

Nu ga ik misschien een domme vraag stellen:
Wat is het verschil tussen 1 - 2 - 3 - 4 cillinder? Wat rijd het best of is dat ook volgens gevoel?

Is er zo'n groot verschil tussen de Japans & Europese motoren? en wat?

Ik zal moeten gaan proefrijden zekers
 
Euhm, veel wijzer ben ik eigenlijk nog niet gekomen hoor, mijn keuze mogelijkheden zijn nog vergroot!

Ik hoor toch ook veel positieve reacties van de Street tripel R alsook Ducati 696
Wat ik het minst hoor van merken is de kawasaki, heeft dit een reden?

Nu ga ik misschien een domme vraag stellen:
Wat is het verschil tussen 1 - 2 - 3 - 4 cillinder? Wat rijd het best of is dat ook volgens gevoel?

Is er zo'n groot verschil tussen de Japans & Europese motoren? en wat?

Ik zal moeten gaan proefrijden zekers

Nee zo gaat dat hier op het forum, over het algemaan schiet je er niet veel mee op.
De vragen aan jou zijn, wat wil je ermee gaan doen?
Toeren? Woon/werk? Sportief rijden? Af en toe een circuitdag in de toekomst???
En wat is het budget???
 
Laatst bewerkt:
1 cilinder - rauwe loop, veel vermogen onderin
nadeel, vaak wat meer onderhoud, eerder de beurten

2 cilinder - veel koppel over de hele RPM lijn meer trilling dan meer cilinders (3 of 4)
nadeel, voor mij geen :) compacter dus de motor kan smaller (ducati)

3 cilinder - zou het beste van 4 en 2 moeten zijn, vermogen onderin en topvermogen, geen ervaring mee

4 cilinder - rustige loop, beetje tam vaak (afhankelijk van model) en lange onderhoudsintervallen, vaak een piekerig vermogen

ik weet er niet alles van, meer mensen kunnen hierop aanvullen

ik heb 4 en een 2 cilinder gehad en heb nu weer een 2 cilinder, het geluid van de 2 pitters vind ik het mooist! ook de 3 cilinders maken leuke geluidjes
de loop van de 4 cilinder is rustiger dan de 2 cilinder, ik noem dat tam, de 2 cilinders hebben voor mij karakter...

rijd op elk type blok en vergeet niet dat zelfs bij dezelfde cilinder hoeveelheid nog steeds een groot verschil kan zijn
een guzzi heeft een ander karakter dan de mijne, een superduke
een ducatie rijd weer anders, allemaal een V twin
 
Laatst bewerkt:
CB600F is een lekkere en makkelijk te rijden motor, daar zal je zeker geen spijt van krijgen.
Maar waarom een nieuwe kopen als je net begint. Koop een mooie van een paar jaar oud.
Ziet er vaak bijna als nieuw uit, maar een stuk goedkoper. Hoef je zelf niet in te rijden, en na b.v. 2 jaartjes kan je alsnog een nieuwe kopen een stapje zwaaarder.

bigscale
 
CB600F is een lekkere en makkelijk te rijden motor, daar zal je zeker geen spijt van krijgen.
Maar waarom een nieuwe kopen als je net begint. Koop een mooie van een paar jaar oud.
Ziet er vaak bijna als nieuw uit, maar een stuk goedkoper. Hoef je zelf niet in te rijden, en na b.v. 2 jaartjes kan je alsnog een nieuwe kopen een stapje zwaaarder.

bigscale

Precies
 
Laatst bewerkt:
Ik zou hem gebruiken voor woon/werk, gewoon dagje toeren, sportief maar toch ook gewoon rustig kunnen rijden.

Jah, het moet idd géén nieuwe zijn, maar toch moet ik een bepaalde richting van type weten hé
 
Ik zou hem gebruiken voor woon/werk, gewoon dagje toeren, sportief maar toch ook gewoon rustig kunnen rijden.

Jah, het moet idd géén nieuwe zijn, maar toch moet ik een bepaalde richting van type weten hé

Hoeveel geld heb je? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan