Welke notendop beschermer is nu eigenlijk de beste

Heb een zwarte HJC ZF7. Was de enige helm van de 25+ die ik heb geprobeerd die goed zat.

zf7black.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik heb een zwarte shoei rx-r

bevalt me prima (wel ff pinlock monteren)

aangezien shoei voor dit type helm geen zwart vizier heeft (alleen smoked)
is een zwarte pinlock de oplossing om toch een "bijna" zwart vizier te hebben (geen gekloot met zonnebril enz.)
 
Nu we het toch over helmen hebben, weet iemand hoe je het verschil kan zien tussen een brommer- en een motorhelm? Ik weet dat je het aan de code zou kunnen zien, maar ik weet niet waar die codes voor staan.
 
Maar wat heb jij er voor betaald?
Ik geloof dat ik er 900 ballen voor neergelegd heb, weet het ook niet helemaal meer zeker..

Op woensdag 13 maart 2002 11:34 schreef Sabelhout het volgende:
Nu we het toch over helmen hebben, weet iemand hoe je het verschil kan zien tussen een brommer- en een motorhelm? Ik weet dat je het aan de code zou kunnen zien, maar ik weet niet waar die codes voor staan.
Daar zat verschil tussen, tegenwoordig moeten ze op een brommer gewoon een motorhelm op hebben.. Ook wel zo veilig..
 
Ik zit ook te denken om een Bayard te kopen maar twijfel nog. :? Door de relatief goedkope prijs verhoudingen met bijvoorbeeld Arai. Maar Bayard zit mij wel heel goed en dat is natuurlijk wel heel belangrijk. Wie heeft goede of slechte ervaringen met dit merk? Ik hoor het graag van jullie?
Mijn vorige (de nieuwe trouwens ook) Bayard beviel mij uitstekend. Zat erg lekker, goede binnenvoering (niet uitneembaar) en goede luchtgaten.
 
Ik heb/had een Shark RS2 argon.

Ik heb heel wat helmen opgehad, maar deze zat
meteen als gegoten. Mooi stevig dik vizier,
degelijke binnenvoering (bij sommige helmen voelt het alsof je kop direct tegen de schaal van de helm geplakt zit, zo'n dunne voering)en hij bleek ook nog erg
stil vergeleken met andere helmen die ik op heb
gehad.

Alleen voor die prijs (500EUR) had ik graag nog
een uitneembare binnenvoering gehad. Heeft alleen
het duurste model van Shark.

Ik ga me weer precies dezelfde kopen!
 
Laatst bewerkt:
Heb nu nog een Shoei XR800. De volgende wordt ongetwijfeld de nieuwe AGV X-vent Rossi replica (is er nog niet :( ). Met goede ventilatie, uitneembaar interieur en double-d sluiting ofcourse.
 
Terug
Bovenaan Onderaan