Welke off/Allroad...?

sub4sec

MF veteraan
22 jan 2004
3.547
0
Even een vraagje voor de offroad fanaten...

Ik ben op zoek naar een degelijke offroad voor stadgebruik en af en toe een beetje snelweg. Mijn vraag is eigenlijk; wat is de sterkste (als in blijft-altijd-lopen-geen-gezeik) offroad? (maw welke fiets staat om z`n degelijkheid bekend)

Ik wil de fiets gewoon buiten op straat stallen dus het moet geen dure fiets zijn, eigenlijk liefst zo goedkoop mogelijk.

Ik ben niet thuis in dit soort fietsen dus wie helpt me even?

samengevat zoek ik dus een goedkope degelijke offroad, die wel de 120 moet halen ;)
 
en dan tevens meteen ook een vraag van mijn kant wat voor u misschien ook wel belangrijk is, als u het niet wilt haal ik hem weer weg.

maar wat zijn tevens goede sites (veel aanbod) op marktplaats en 2dehands na?
 
en dan tevens meteen ook een vraag van mijn kant wat voor u misschien ook wel belangrijk is, als u het niet wilt haal ik hem weer weg.

maar wat zijn tevens goede sites (veel aanbod) op marktplaats en 2dehands na?

speurders.nl
 
haha, okee weer ff on-topic, wie is er thuis in deze fietsen?
 
xt dus? wat loopt dat nog? ( en met z`n 2`en erop ?)

ok thx! nog belangrijke verschillen ertussen? xt en xr?
 
Als je echt een bullitproof fiets wil hebben kun je best een Yammie XT 600 of TT600 oid nemen. Ikzelf rij op een Suzuki DR 650. Ding is echt oersimpel en gaat gewoon (nog steeds) niet kapot. Er zit gewoon niets overbodigs aan. Ding start goed, loopt prima (max 150-160 km/h), schuwt een stukje snelweg ook niet. Staat nu 43000 km op en loopt als een trein. Gebruikt wel iets olie, maar bijlangena niet verontrustend.

XR 600 is ook wel goed, maar zijn vaak erg gaar. Daarnaast ook nog eens duur. Op Marktplaats zag ik een nette DR 650 ("Enduro", elec start) voor dik 1000 Euro. De RS versie heeft evt ok een soort kuip ala Transalp.
 
XT350 loopt al 140km/u, en graag ook, en is echt een hele toffe fiets met schijfrem voor, heeft geen zwakke versnellingsbak of peperkoeken carterdelen (itt XT/TT 600) voor de 27pk die die herbergt. Kunt er mee tuffen en ook gemeen knallen, ideaal voor stad en binnendoor, maar ook langere stukken snelweg boeit niet. En met 2 sets wielen ben je helemaal happy
http://www.westerbaen.cistron.nl/xt350/17/akront.html
 
xt dus? wat loopt dat nog? ( en met z`n 2`en erop ?)

ok thx! nog belangrijke verschillen ertussen? xt en xr?

XT600 moet de 160 wel halen op lange rechte stukken met wind mee, met zn 2-en 130 wel, alleen zou ik m niet gebruiken voor regelmatig met zn 2-en, kun je niet beter allebei een motor kopen?
XT is straat/stads/enduro, XR is veel meer cross al.
 
Ik sluit me aan bij het XT evangelie hoor, maar de Kawa KLR650 (of KLX) loopt toch ook al aardig wat jaartjes mee? Die heeft m.i. een iets moderner blok dan de XT600.
 
ohja, ik heb laatst een paar honderd kilometer met 120 over de autobahn gereden zonder problemen, maar met iemand achterop is de XT550 toch minder dan de 600 lijkt me.
 
ohja, ik heb laatst een paar honderd kilometer met 120 over de autobahn gereden zonder problemen, maar met iemand achterop is de XT550 toch minder dan de 600 lijkt me.

Neem je een andere achtershock, of stelt m iig anders in
 
iemand achterop is zowieso zwaar knudde,is het niet voor de prestaties dan is het wel voor het zicht,lijkt net of je een mt5 voorbij ziet tuffen :r ,daarom heb ik geen opzittende verzekering hahahahahaaa :Y
 
Neem je een andere achtershock, of stelt m iig anders in
Nee, het is gewoon kl*te, heb vorig jaar een rondje como meer gedaan met me broer achterop :N als ik de vering aanpas is dat meer voor mezelf :P
 
Met duostepjes! :X


59008.jpg


8-)
 
DR: Staat in Duitsland en Amerika als zeer degelijk bekend...duosteppies zijn nu gedemonteerd, maar zitten met 4 bouten vast, en zijn in 5 minuten gemonteerd..


full


(en als Worldbeater nu toch met plaatjes gaat smijten doe ik ff mee...)
 
(en als Worldbeater nu toch met plaatjes gaat smijten doe ik ff mee...)
Smijten met foto's? :+

73%20sneeuwballen%20gooien%2003.jpg


Sneeuwballengevecht. :]

Maar ff serieus voor de topicstarter: is een Kawa KLE500 niets.
Hij blijft toch alleen op asfalt, en 2 cylinder is fijner met duo en/of/en snelweg.

KLE500-95KLEIN.jpg
 
Mijn zus heeft vroeger (jaar of 4 geleden of zo) zo'n XT 600 gehad:

full


Is een uitstekende betrouwbare allroad, rijdt voldoende snel op de snelweg (ook met duo), perfect voor in de stad, en een zandpad weet 'ie ook wel raad mee :} :} :}

Jammer dat mijn zus 'm niet meer heeft.
Ik leende de XT maar wat al te graag. O-) O-) O-)
 
de topicstarter heeft (nog) niet gezegt of (en hoeveel) zand hij wil happen.

anders zou ik ook een twee-cilinder aanraden
één-cilinders zijn lichter, wendbaarder, goedkoper
maar zijn minder comfortabel op snelwegen, en vergen meer onderhoud, en zijn minder geschikt voor duo en lange afstanden

Ik zeg niet dat het niet kan! 't is maar net hoe graag je het wil..
Ik heb mensen gezien die de zandpit induiken met een GS1150, en echt off-roaden/ crossen;
en ik ken iemand die op een XL500S naar Marocco is gereden en terug. (ik ben jaloers)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan