welke off-road heeft elec starter?

Een KLX 650 C hat ein startmotor.
Maar om echt offroad te rijden kan je beter een R hebben zonder startmotor. De vering is niet goed genoeg voor een offroad.

Je kan de swingarm van een R omzetten naar een C.

Op ebay.de zoekbegrip worden vele onderdelen aangeboden en hele motorfietsen.

Dit geld ook voor andere motoren op de duitse ebay site is vaker spullen te koop.

Als je motorfiets invoerd betaal je altijd minsten nog 10 % van de totale BPM voor dat model in NL.
Keuring RDW en kenteken en plaat nog een 100 euro daarbij.

Je kan ook een blok omzetten.
 
Het aantrappen van mijn DR350 gaat net zo makkelijk als het indrukken van een startknopje :)

En hij is te koop :)

Als ie echt goedkoop moet en je wil veel plezier, dan is een startmotor alleen overtollige ballast. Een NX250 is geen speelfiets bv. Das een suffe allroad.

Waarom MOET ie e-starter hebben?
 
Dat formuleer je onjuist. Het is geen suffe allroad, jij vind het een suffe allroad. Voor mij was het een betrouwbare, goedkope en vooral lichte en leuke 1 cilinder waar ik veel plezier van heb gehad en die me weinig heeft gekost.
Spannend, nee, misschien niet echt, maar als je net van een brommer stapt erg leuk.
 
Spannend, nee, misschien niet echt, maar als je net van een brommer stapt erg leuk.

:^

En de topic starter heeft een Honda Hawk 650 zo te zien, dus zal het voor hem een suffe allroad zijn.
 
Als je een leuke lichte goedkope offroad zoekt denk ik niet gelijk aan een NX250. Maar eerder aan een TT350/XR250/DR350. Bij mijn weten is alleen de DR350 er met electrische start, maar vind die maar eens, en kijk dan eens wat je meer betaald voor die extra balast. Waarschijnlijk bijna het dubbele van mijn DR350 O-)

Ik zou ook wel willen weten waarom die perse een e-start wilt.
 
:^

En de topic starter heeft een Honda Hawk 650 zo te zien, dus zal het voor hem een suffe allroad zijn.
Tja, nou moet ik zeggen dat ik er misschien zelfs nog wel een keer eentje bij koop.
Heb nu een Husq, dat is leuk, gaat hard, maar is in mijn ogen uiterst onbetrouwbaar en aantrappen is loeizwaar.
Ik mis toch een beetje het brommer idee, wat voor mij inhoud: opstappen en wegrijden en eens per jaar eens een nieuwe olie ofzo. Verder rijd 't leuk door, 't kost allemaal niks, weegt allemaal niks en je rijd nog eens lekker rustig op een motor die toch niet te zwaar is!
 
Tja, nou moet ik zeggen dat ik er misschien zelfs nog wel een keer eentje bij koop.
Heb nu een Husq, dat is leuk, gaat hard, maar is in mijn ogen uiterst onbetrouwbaar en aantrappen is loeizwaar.
Ik mis toch een beetje het brommer idee, wat voor mij inhoud: opstappen en wegrijden en eens per jaar eens een nieuwe olie ofzo. Verder rijd 't leuk door, 't kost allemaal niks, weegt allemaal niks en je rijd nog eens lekker rustig op een motor die toch niet te zwaar is!

DR 350 kopen?
 
ik wil een elec starter omdat de motor buiten staat en soms maar gebruikt wordt en ik dus niet 60x wil trappen op dat ding. ik wil er wel echte off road banden onder want ik heb al een wegmotor
 
ik wil een elec starter omdat de motor buiten staat en soms maar gebruikt wordt en ik dus niet 60x wil trappen op dat ding. ik wil er wel echte off road banden onder want ik heb al een wegmotor

Off road banden onder een NX gaat niet lukken. De banden maten zuigen.

Bij een motor die lang stilstaat is het simpel even de carb. aftappen en een trap geven. Met een accu heb je meer problemen.
 
bij soms bedoel ik dat ie soms 2 weken niet gebruikt word. hij staat buiten onder een afdak

Waarom dan een e-starter?

Laatst een XT500 gestart die 5 jaar had stilgestaan. Liep in 3 schoppen.
 
Weet je wat het lekkere is van een e-starter? Je gaat er niet van zweten !!! Behalve dan als ie niet wil ;)

Heb je een goede motor,dan start ie vrij snel, mijn XT heb ik echt verrot getrapt... en een keer heb ik 5 min staan trappen, kwam ik erachter dat m'n killswitch uit zichzelf ingeschakeld stond (zeker erin getrild :? ).
Dan voel je je behoorlijk lullig en moe ;)

Denk dat de topicstarter moet gaan voor een XT600E, die vind je overal, de andere motoren een stuk minder (Kawa, Suzuki enz.) Suz DR350SE (elektrische start) vind je dus ECHT bijna nergens... grijze import only denk ik...
 
bij soms bedoel ik dat ie soms 2 weken niet gebruikt word. hij staat buiten onder een afdak

Dan moet je juist een kickstarter hebben! DR had een paar maanden niet gelopen, met 3 kicken deed die het weer. En als je hem nog langer laat staan idd ff met een schroevendraaier de aftapkraan van de carb openzetten zodat er weer verse benzine in kan.

En als je echt offroad wilt moet je echt geen XT600 hebben hoor, dat gaat maar zeer matig...

Maaruh, het is geen verkooppraat hoor, want de DR is in waarschijnlijk verkocht. :)
 
oke ik heb nu voor het eerst van me leven een motor aangekickt en het viel wel mee,starte in 3x. dus kan ik verder kijken naar andere moddermotoren. weet misschien een honda XL500 uit het stenentijdperk maar is ook wel goedkoop.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan