Welke olie en accu voor hayabusa?

TheGeneral

Die hard MF'er
3 jan 2006
357
0
Amsterdam
Mijn accu doet een beetje raar en moet wat olie bij mijn busa. Maar welke olie en accu raden jullie mij aan?

Kom op google veel verschillende dingen tegen dus ben benieuwd wat jullie er hier van denken.
 
Mijn accu doet een beetje raar en moet wat olie bij mijn busa. Maar welke olie en accu raden jullie mij aan?

Kom op google veel verschillende dingen tegen dus ben benieuwd wat jullie er hier van denken.
accu dezlfde als eruit gekomen is, weet niet of die nog orgineel was.
Maar vaak zit er std Yuasa in, staat ook wel een type in je handleiding

Olie, ik pak zelf vol-syntheet maar daar zijn de meningen over verschillend.
Half syntheet van een bekender merk meestal 10W40 zal wel goed zijn.
Wel motorfiets olie, niet voor een auto :)
 
accu dezlfde als eruit gekomen is, weet niet of die nog orgineel was.
Maar vaak zit er std Yuasa in, staat ook wel een type in je handleiding

Olie, ik pak zelf vol-syntheet maar daar zijn de meningen over verschillend.
Half syntheet van een bekender merk meestal 10W40 zal wel goed zijn.
Wel motorfiets olie, niet voor een auto :)

Okee jij neemt vol-syntheet omdat het beter is maar veel gaan voor half omdat dit weer goedkoper is? En of de originele er nu in zit weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Okee jij neemt vol-syntheet omdat het beter is maar veel gaan voor half omdat dit weer goedkoper is? En of de originele er nu in zit weet ik niet.
Ja ik rij 18000km per jaar, en wissel de olie om de 12000.
De ervaring van mijn dealer leert dat vol syntheet na 4 maanden/6000km wisselen weggegooid geld is.
Hij zegt als je 6000 per jaar rijdt zou ik half syntheet pakken en elk jaar wisselen.
Maar bij minimaal 12000 km per jaar vol syntheet en dan om de 12000 wisselen.

Vandaar dat ik vol-syntheet pak, mijn keus zou dus van het aantal km's per jaar afhangen :)
 
Ja ik rij 18000km per jaar, en wissel de olie om de 12000.
De ervaring van mijn dealer leert dat vol syntheet na 4 maanden/6000km wisselen weggegooid geld is.
Hij zegt als je 6000 per jaar rijdt zou ik half syntheet pakken en elk jaar wisselen.
Maar bij minimaal 12000 km per jaar vol syntheet en dan om de 12000 wisselen.

Vandaar dat ik vol-syntheet pak, mijn keus zou dus van het aantal km's per jaar afhangen :)

Ah okee, nou ik rijd denk ik 5000/6000 per jaar dus dan gewoon half van een goed merk. Wat is dan bijvoorbeeld een goed merk? En 10W40 moest ik hebben toch? Olie bijvullen als de motor koud is toch? Dan zit al de olie in het reservoir en niet verspreid door de motor toch?
 
Laatst bewerkt:
Ah okee, nou ik rijd denk ik 5000/6000 per jaar dus dan gewoon half van een goed merk. Wat is dan bijvoorbeeld een goed merk? En 10W40 moest ik hebben toch? Olie bijvullen als de motor koud is toch? Dan zit al de olie in het reservoir en niet verspreid door de motor toch?
Ik heb bij deze nog niks moeten bijvullen.
Somiggen geven op koud peilen, dus daarna evt bijvullen, anderen 5 min warmdraaien en dan peilen. Maakt naar mijn weten weinig uit. Ik peil altijd koud idd. En de motor het liefst op een middenbok. Enkel een paddockstand achter beinvloedt de meting zeker.
Bij gebruik paddockstands ook voor een gebruiken om de motor goed horizontaal te krijgen.

Castrol, Belray, Motul, Shell je hebt er wel meer, maar vaak word er Castrol gebruikt.
Minder bekende olie is misschien 5€ goedkoper maar daar zou ik niet op besparen.
Nogmaals wel olie geschikt voor motorfietsen gebruiken, pak je auto olie dan kan de koppeling gaan slippen door dat die bij een motor in dezelfde olie meedraait.
Gewoon eens binnenlopen bij een motordealer, of grotere motorketen zoals motoport :)

10W40 zal wel aangeraden worden denk ik, dit is meestal de juiste olie voor de meeste motoren. Ik zelf heb 5W40 vol syntheet die is dunner bij dezelfde temperatuur.
Maar 10W40 zal zeker goed zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan