Welke olie (en waarom) gebruik jij voor je offroad

welke type olie?

  • minerale

    Stemmen: 5 18,5%
  • half-synthetisch

    Stemmen: 15 55,6%
  • vol-synthetisch

    Stemmen: 7 25,9%

  • Totaal aantal stemmers
    27
Volsyntheet.

Ik heb een luchtgekoeld blokkie dat aanmerkelijk zwaarder op zijn flikker krijgt dan bij alleen weggebruik. Wordt bij geklooi in de prut (of op een of andere berghelling) soms erg warm. Dan wil ik zeker weten dat alles ok blijft.

Jij en berghellingen? })

(hij is goed hè, die DR van jou, beter als die van mij nu.... '( )
 
Mijn husqvarna rijdt op Castrol R4 superbike olie, 5W40 volsyntheet. 5W40 is ook voorgeschreven voor mijn motor :) Hij rijdt hier echt prima mee!!
 
Valvoline DuraBlend 10W40.
Halfsyntheet... Volsyntheet schijnt de koppeling van te gaan slippen...zelf nooit geprobeerd maar met mn halfsyntheet gaat het goed dus waarom zou ik er iets anders ingooien :) .
 
Mag je stellen dat volsyntheet beter is dan half, alstie serieus op z'n flikker krijgt in de prut?

Als je regelmatig olieververst maakt het niet zozeer uit.
Hoe je koppeling op de olie reageert is belangrijker.

5w40 en 0w40 zijn VOL synthetische motorolie's....10w40 is HALF. Altijd.
Dat zeggen de mensen van Castrol in elk geval.
 
Er bestaat ook 20w60 VOL syntheet, misschien is dat zo bij castrol, bij veel andere merken is er gewoon 10w40/50 vol te krijgen hoor.
heb nog een 10w50 vol syntheet ester olie staan ook.
 
Er bestaat ook 20w60 VOL syntheet, misschien is dat zo bij castrol, bij veel andere merken is er gewoon 10w40/50 vol te krijgen hoor.
heb nog een 10w50 vol syntheet ester olie staan ook.

Ook bij Castrol staat er op dat 10w40 volsynthetisch is.
Maar als je de mensen van Castrol en Motorex vraagt, zeggen zij dat een 100% volsynthetische olie met die viscositeit niet bestaat. Er zit dan een miniem percentage van iets anders door.

Een 10w40 olie kàn volgens die mensen niet volsynthetisch zijn, ondanks dat het op de verpakking staat. Er is iets met de viscositeit van 10w40 waardoor er iets anders doorheen moet.
 
10w40 is HALF. Altijd.
Dat zeggen de mensen van Castrol in elk geval.
:? Ik denk dat die mensen van Castrol dat alleen zullen zeggen als ze zelf een beetje in de olie zijn :+

Viscositeit heeft op zich niets met het type olie te maken, of het nu mineraal, half-syntheet, vol-syntheet of oorsmeer is. Als je een olie wilt produceren met een breed inzetgebied dan loop je met minerale olie eerder tegen beperkingen aan en moeten er meer viscositeits-verbeteraars worden toegevoegd die zelf niet bijdragen aan de smering. Maar dat neemt niet weg dat een mineraal erg goed kan zijn en niet per definitie "slechter" is dan een vol-synthetische olie.
 
Sla olie van de Aldi.

Zelfs zo kreeg ik m'n DRZ niet kapot :?

Het schijnt dat je bij een Honda zelfs stenen ipv olie in je carter kunt flikkeren, zelfs dan blijven ze nog lopen :?

En als luchtfilterolie gebruik ik zand icm duo-penotti.

Werkt errug goed, nooit problemen gehad. :)
 
Ik gebruik Castrol GPS 10W40
full

Hier loopt mijn XR650R het beste op
 
Hier loopt mijn XR650R het beste op

Ik kom dit soort statements vaker tegen... vraag me dan altijd af hoeveel verschillende soorten olie hij/zij al heeft getest.
En hoe meet je de kwaliteit van een olie?

Zelf zou ik geneigd zijn bij 1 merk te blijven hangen, zolang dat bevalt :)
 
kan me niet voorstellen dat je dat verschil merkt.

ben zelf ook over gestapt van lidl olie van 7 euro voor 5 liter na 4 keer zo dure motor olie dit keer ook echt voor MOTOREN en niet voor auto's :P

en denk je dat je dat merkt?

afgezien bij sommige de koppeling, maa in het algemeen merk je het niet hoor _O-
 
Ik kom dit soort statements vaker tegen... vraag me dan altijd af hoeveel verschillende soorten olie hij/zij al heeft getest.
En hoe meet je de kwaliteit van een olie?

Zelf zou ik geneigd zijn bij 1 merk te blijven hangen, zolang dat bevalt :)

Heb eenkeer Valvoline gebruikt en toen kreeg ik en slippende koppeling
een keer Bo sport en bij het kleppen stellen mayonaise tegen de klep deksels
en bij mijn XR250R gebruikte ik altijd Quakerstate 10w40 minerale olie (die was ook erg goed) maar hier in Veenendaal nergens meer te krijgen
 
Ik heb een Honda XL600R uit 86 en vanwege lekke voorvorkkering ga ik de keringen en voorvorkolie vervangen. Weet iemand welke viscositeit er orgineel in gaat en is het raadzaam om er iets dikkere in te doen (ik gebruik de XL voornamelijk op de weg).

Thanks
 
Terug
Bovenaan Onderaan