Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Half syntheet kan je gewoon mengen met volsyntheet, alleen kan je volsyntheet niet mengen met minerale olie en andersom. Das ook de reden dat ik bij oudere motoren gewoon half syntheet gebruik die kan met allebei gemengd worden.
@RSV Is het mogelijk om monograde (sae 40) te mengen met multigrade ?
Ik heb het niet over merken onder elkaar, maar ik heb begrepen dat je geen half en vol synthetische moet mengen. Daarbij zijn natte koppelingen wat kieskeuriger met olie. Maarja, dat is inderdaad hear-say....want ik gebruik altijd dezelfde
Ik ga er van uit dat het hier om motorolie gaat. In dat geval is de olie een minerale olie, een poly-alfa-oline, ester of een combinatie hier van en deze zijn in iedere willekeurige verhouding mengbaar. Het feit dat het een single,- of multigrade olie is doet er niet toe.
De viscositeit wordt wel een spannend verhaal
Ja....de eerste bekeuring! Is niet waar wat je schrijft....
Vol, half en mineraal kunnen in iedere willekeurige verhouding gemengd worden.
Is dat zo? Een motorblok met veel km's op de teller vertoont slijtage en daarom is het in bepaalde gevallen verstandig om een hoger visceuze olie te nemen zodat er ook bij koude motor voldoende smering is. Bijvoorbeeld in plaats van 10W40 overstappen tot 20W50.Viscositeit heeft niets met het aantal km's te maken
laat me raden, je motoman verkoopt ook olie?Ik heb anders al verschillende katastrofes gezien bij mijne motoman (mechanieker) van mensen die van die goedkope supermarkt-olie in hun scooters en brommers smijten en even later stil staan omdat de nest vast zit..
Ikke doe het niet, ik bespaar liever door er zelf aan te proberen sleutelen
hoe zit het dan met die verhalen dat je na 1 keer vol niet meer terugkan naar halfsyntheet?
En als je het mengt, dan wordt het volgens toch niet beter dan de slechtste van de 2 olieën?
hoe zit het dan met die verhalen dat je na 1 keer vol niet meer terugkan naar halfsyntheet?
En als je het mengt, dan wordt het volgens toch niet beter dan de slechtste van de 2 olieën?
Heb toch andere dingen gelezen en ik ben niet iemand die zomaar ergens vanuit gaat omdat iemand het zegtJe schrijft het zelf al, ken je btw dat verhaal van het monster van loch ness? Ook een verhaal
Kan me niet voorstellen waarom het niet zou kunnen en RSV31 kennende lult die geen onzin
Is dat zo? Een motorblok met veel km's op de teller vertoont slijtage en daarom is het in bepaalde gevallen verstandig om een hoger visceuze olie te nemen zodat er ook bij koude motor voldoende smering is. Bijvoorbeeld in plaats van 10W40 overstappen tot 20W50.
Ben je dit met me eens? Zo niet, verbeter me alstjblieft!
Wat is er in hemelsnaam met MF aan de hand, als ik gewoon type ben ik te snel en slaat hij gewoon letters over die ik intik. Hééé'l irritant elke keer backspace en aanpassen......
sterker nog, een collega van mij heeft laatst zijn olie ververst met action auto olie, 10w40. hij rijdt een bmw 1200r uit 2005. nergens last van, rijdt super zegtie. wat is dan de zin van echte motorolie, vraag ik mij aflaat me raden, je motoman verkoopt ook olie?
ik heb in al mijn motorfietsen LIDL olie zitten, ook in de Honda CB250 met natte koppeling.
en ik rijd niet voorzichtig. prima olie!
Een BMW R1200r heeft een droge koppeling, net als bij een auto.sterker nog, een collega van mij heeft laatst zijn olie ververst met action auto olie, 10w40. hij rijdt een bmw 1200r uit 2005. nergens last van, rijdt super zegtie. wat is dan de zin van echte motorolie, vraag ik mij af
Hallo allemaal,
Ben nieuw hier op het forum en heb sinds kort weer een motor gekocht. Honda Deauville. Ben vooral geintresseerd in de techniek. Toevallig vandaag olie ververst met Valvoline Durablend motorfietsolie 10w40. Bij de automatrialenzaak gekocht, Lasaulec, voor 5,50 euro per liter. Nu vroeg ik me af of dat wel een goed merk is?
Bedankt, en groeten van Peter
hij heeft een k1200r, en die heeft een natte, hydraulisch.Een BMW R1200r heeft een droge koppeling, net als bij een auto.
Bij de meeste motoren draait de koppeling mee in de motorolie dus is het redelijke belangrijk dat deze geschikt is voor een "natte"koppeling.
Anders kunnen je platen gaan slippen.. maar dat hoeft niet altijd..
Beter het zekere voor onzekere dus
Welke olie kan ik het beste in me kawasaki zx6r 99 gooien?
Is dit goeie olie:[afbeelding]