welke olie in mijn er-5

Blowerr

Rookie
28 apr 2008
4
0
Bergschenhoek
hey,
wie van jullie weet welke olie er in een kawasaki er-5 moeten?
ik heb Castrol Power RS 4T 10W/40 gekocht is deze goed???
moet ik vol synthetisch of half synthetisch hebben???

Ik wil mijn olie + oliefilter vervangen dus ik ga nets mengen...

Alvast bedankt
 
In een blok wat al veel kilometers heeft gemaakt op minerale, of halfsynthetische olie, is het niet aan te raden om ineens volsyntheet in te gaan gooien: Reden daarachter is dat de kleine deukjes en pitjes die opgevuld zijn door de minerale olie weggespoeld worden door de volsyntheet, waardoor het geheel dus sneller zal gaan slijten.

Bij een nieuw blok of gereviseerd blok kun je na de inrijperiode (wel inrijden met halfsyntheet anders duurt het 3X zo lang) het beste volyntheet gebruiken, kost je een tientje meer per wissel, maar met het bonnetje erbij zal het wel veel uitmaken bij de verkoop.
 
Kleine aanpassing: M'n opperhoofd heeft het er vandaag nog over gehad en je mag niet van halfsyntheet naar volsyntheet overschakelen omdat het olieverbruik anders veel hoger kan worden doordat de opgevulde onzuiverheden in je cillinder worden weggespoeld.
 
Kleine aanpassing: M'n opperhoofd heeft het er vandaag nog over gehad en je mag niet van halfsyntheet naar volsyntheet overschakelen omdat het olieverbruik anders veel hoger kan worden doordat de opgevulde onzuiverheden in je cillinder worden weggespoeld.

Ja maar niet als er slechts 10k op klok staat hoor
 
Terug
Bovenaan Onderaan