Welke oordoppen ??

Welke Oordoppen ??

  • Audisafe Hard

    Stemmen: 1 2,0%
  • Audisafe Zacht

    Stemmen: 3 5,9%
  • Alpine Hard

    Stemmen: 2 3,9%
  • Alpine Zacht

    Stemmen: 26 51,0%
  • Comfoor Hard

    Stemmen: 5 9,8%
  • Comfoor Zacht

    Stemmen: 5 9,8%
  • Earmo Hard

    Stemmen: 8 15,7%
  • Earmo Zacht

    Stemmen: 1 2,0%

  • Totaal aantal stemmers
    51
Heb op de beurs in Utrecht doppen laten aanmeten door Hans Anders.
U krijgt ze met een week of 2 a 3.
Na 5 weken eindelijk mijn oordoppen.

Maar wat??? ik hoor nog veel teveel takkeherrie, terug met die dingen.
Oh geen probleem meneer, we sturen ze weer even op en dan heeft u ze binnen 2 weken terug met de zwaarste filters (dat is zowiezo beter).

Nu bijna 4 weken later nog niks en dat wijf van Hans Anders de tXXXXs gescholden omdat ik nog steeds niks heb, maar wel al betaald, ze wist niet waar ze zijn hoelang het nog gaat duren, en of ze wel al aangepast zijn.

Advies: geen oordoppen van Hans Anders kopen, iets Anders is veel beter en de service waarschijnlijk ook.
 
Heb zelf harde op maat gemaakte doppen (voor mijn werk).
Deze zijn kleiner als normaal...dan kun je ze ook op de motor dragen werd me verteld. Nou vergeet het maar, ze zijn net iets te lang waardoor ze snel lekken > geluid doorlaten.

Geef mij maar die zachte oranje doppen van M3 type 1100 :} .

die zijn pas super. Bij nat weer (natte vingers bij inbrengen) kun je ze meteen weggooien want dan zetten ze niet goed meer uit.
 
Iemand enig idee waar je van die gele schuimpluggen (EAR) in grootverpakking-voor-weinig kan kopen? Bevallen mij prima, maar per twee bij de Gamma kopen wordt toch wel prijzig!
 
ik heb ze van groeneveld opticiens, daar doen ze ook otoplastiken. kosten 120 pleuro... maar lekker gedeclareerd op mijn werk.
en ze werken goed... en gaan ongeveer 5 jaar mee.
dat gesuis in die helm... ik wordt er gek van.
 
Ik heb ze heb ze nu ook eindelijk: ALPINE ZACHT.
Besteld/aanmeten : 10 Mei 2003
Door de brievenbus: 07 Juni 2003

Over het resultaat ben ik erg tevreden. :}
Heerlijk die rust, natuurlijk neemt het lawaai nog toe naarmate je harder gaat rijden niet meer die irritante piep en moe gevoel na een lange rid.
En je geniet veel meer van de omgeving, je hebt gewoon tijd over :)

Dus als je het mij vraagt gaan we allemaal aan autoplastieken.
 
Die gele oorfrutjes zijn idd :}

Zelf heb ik ook van die universele dingen van alpine gehad, maar sinds ik die gele
schuimpjes heb geprobeerd gebruik ik die dingen van alpine niet meer. Ga die dingen trouwens niet bij het kruidvat ofzo kopen, daar betaal je echt veel teveel. Voor 50 paar mag je zo'n 10 euro kwijt zijn.

Waar koop je 50 paar voor 10 Euro???? :?
 
Wel ik heb al een jaartje AudiSafe harde op maat gemaakte doppen. Die zijn perfect. MAAR wat ik denk dat probleem bij die harde is dat ze die niet te lang moeten maken. Aanvankelijk waren die te lang en door de druk van de helm gaan die dan drukken op je gehoorgang. Na half uur pijnlijke oren :(
Teruggegaan en laten bijslijpen. Zitten nu perfect en geen pijn meer in de oren.
Ik denk dat als je ze voor dubbelgebruik hebt je dus een probleem hebt. In eene geval heb je geen druk op oor en moeten ze dus iets langer zijn om geen lek te hebben. Maar dan zijn ze waarschijnlijk te lang voor onder helm te gebruiken wegens drukken van de helm.
 
Ik heb vandaag zachte Alpine oordoppen aan laten meten, ze maken er ook een touwtje aan met een kledingklem, maar nu vroeg ik me af of dat dat wel zo fijn werkt een touwtje onder je helm, iemand ervaring mee?????
 
Ik heb 2 weken geleden ook zachte doppen besteld van Alpine. Ik heb dit laten doen op het hoofdkantoor van Alpine in soesterberg en daar raadde ze me de touwtjes af omdat je daar alleen maar last van hebt. Ik kan ze volgende week verwachten :)
 
Ik heb intussen al weer een tijdje de zachte doppen van Exinore.
Ze zijn duur ( 125 euro ), maar naar mijn beleving ook wel perfect. :]
Deze zijn speciaal ontwikkeld voor onze vrienden :? :? in die witte lederen jassen met van die blauwe lampen op hun brommer.
Ik zou zeggen: als je de centen kunt missen, zeker een echte aanrader :}
 
Ik doe al jaren met van die knal-oranje-wegwerp-tepels.
Die zijn voor 80 cent te koop bij motorzaken en zijn langer als die gele herriestoppers.
Bij mij sluiten ze goed af.

Maar elk oor is weer anders he.
 
Hoi, ik hoop dat ik je kan helpen met je vraag. Ik ben ton en maak de Alpine gehoorbeschermers zelf.
Als ik je mag aanraden zou ik zeker kiezen voor de zachte otoplastieken van Alpine. En om je wat zekerder te laten zijn....je krijgt 5 jaar garantie van me erbij en ik zal dan zorgen dat ze echt perfect zitten. je kunt natuurlijk ook andere kiezen, maar waar het vooral omgaat bij dit product ishet materiaal en nog belangrijker...de nazorg en service. Je kunt een berichtje bij me achterlaten of mag natuurlijk ook even bellen met 0299-849690 en je krijgt mij altijd aan de lijn.
 
Hoi, ik hoop dat ik je kan helpen met je vraag. Ik ben ton en maak de Alpine gehoorbeschermers zelf.
Als ik je mag aanraden zou ik zeker kiezen voor de zachte otoplastieken van Alpine. En om je wat zekerder te laten zijn....je krijgt 5 jaar garantie van me erbij en ik zal dan zorgen dat ze echt perfect zitten. je kunt natuurlijk ook andere kiezen, maar waar het vooral omgaat bij dit product ishet materiaal en nog belangrijker...de nazorg en service. Je kunt een berichtje bij me achterlaten of mag natuurlijk ook even bellen met 0299-849690 en je krijgt mij altijd aan de lijn.
Lelijke Spammert!! ;)
 
Hoi Gijs,

nee dat zit niet lekker. Die doppen met een touwtje en een kledingklem zijn gemaakt voor de industrie en niet voor de motor. Hier horen geen handgreepje en touwtjes aan te zitten.
Ik kan zorgen dat deze in orde worden gemaakt voor je.

Groetjes Alpine.
 
Hoi,

Nee hoor...als ze goed gemaakt worden moet je ze voor beide goed kunnen gebruiken.
Het probleem met harde is dat deze niet meebuigen met je gehoorgang en dus sneller gevoelig kunnen zijn. mensen die last heebn van zachte hebben dat vaak niet meteen gemeld en gaan dan iets anders gebruiken terwijl ze vaak vergeten dat ze pasvormgarantie hebben. Gelukkig zitten de harde bij jou nu perfect, maar als ik ooit wat voor je kan doen om ze voor 2 dingen geschikt te maken of voor goede zachte waar je een aantal jaren plezier van kunt hebben hoor ik het graag.

Groetjes
Alpine
 
Hoi Leike,

Even voor de weet. Alpine leverd ook aan de mannen met de leren jassen.
Mocht je ooit zelf of nog iemand weten die ook goede oordoppen nodig heeft....90 euro inclusief 5 jaar garantie en 3 maanden pasvormgarantie zodat ze direct worden herstelt of vervangen mochten ze niet helemaal perfect zitten.
Wel veel succes met je nieuwe natuurlijk.

Groetjes

alpine
 
hahaha, en bedankt he,

Ik zit hier niet om te verkopen hoor, maar ben zelf fanatiek motorrijder en vindt het gewoonweg zonde dat mensen voor veel geld kopen en er dan geen gebruik meer van maken omdat ze niet lekker zitten. even voor de weet. Als het even kan probeer k zoveel mogelijk dingen voor nakkes, nada op te lossen.

groetjes alpine
 
Heb een tijdje geleden harde Comfoor gehoorbeschermers aan laten meten. Na 2 weken kwam ik tot de conclusie dat ze niet goed in m'n oor bleven zitten Dat lag aan m'n oren niet aan de doppen :P

Meteen terug naar de zaak waar ik ze aan heb laten meten (Beter Horen) en het probleem voorgelegd. Ze hebben meteen nieuwe vormen gemaakt voor zachte gehoorbeschermers. Daarmee zou het probleem waarschijnlijk opgelost zijn. Ik zat echter met 1 dingetje: ik zou een week later naar Mugello gaan en dan zou ik heel graag die dingen willen gebruiken.

Was geen probleem, er werd spoed achter gezet en 5 dagen later kon ik de nieuwe doppen op komen halen. :} :} :} Kosten €0,- :} :} :} Ze bevallen me uitstekend. Enige minpuntje is dat er 1tje na lang gebruik (meerdere dagen achter elkaar, veel uren) lichtjes begint te irriteren.
 
Heb ze ook van Comfoor. Ben er een stel kwijt geraakt en net zo als joris had ik binnen afzienbare tijd voor nop (!) nieuwe !!! Heb er het oranje filter in en dat werkt voor mij perfect. Die filters hebben ze bij Beter horen gewoon op voorraad en wisselen ze ter plekke (snap niet waarom het bij Hans Anders 5 weken moet duren)

Op de doppen van Comfoor (Beter Horen) krijg je trouwens korting als je lid bent van het KNMV.

Volgens mij maakt het qua kwaliteit niet uit of je Alpine of Comfoor neemt. Over de service van Alpine kan ik niet oordelen, maar over de service van Comfoor (beter horen) ben ik zeer te spreken.
 
Heb ook otoplastieken gehad. Veul geld. Na een half jaar was ik een kwijt.

Gebruik nu wegwerp dopjes. Dempen veel beter (ook als je kauwgom kauwt! - de ultieme test) en blijven goed zitten. Doe er ongeveer een week mee, en dan gooi ik ze weg.
Nadeel: je kunt mensen slecht horen praten.
Maar ja: als ik rijdt, lul ik niet met zoveel mensen.

[me]Ooze koopt geen aangemeten doppen meer[/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan