Welke oordoppen ??

Welke Oordoppen ??

  • Audisafe Hard

    Stemmen: 1 2,0%
  • Audisafe Zacht

    Stemmen: 3 5,9%
  • Alpine Hard

    Stemmen: 2 3,9%
  • Alpine Zacht

    Stemmen: 26 51,0%
  • Comfoor Hard

    Stemmen: 5 9,8%
  • Comfoor Zacht

    Stemmen: 5 9,8%
  • Earmo Hard

    Stemmen: 8 15,7%
  • Earmo Zacht

    Stemmen: 1 2,0%

  • Totaal aantal stemmers
    51
Dus liever zachte dan harde begrijp ik, en wie heeft er verwisselbare filters? Dus zacht met verwisselbaar filter = merk ?. Enne die zachtes, zijn die ook goed schoon te maken?
 
Enig idee wanneer die beurs is ?? :? :?

Of is er binnenkort ergens anders nog een noemenswaardige beurs ?? :? :?

Algemene informatie
Motorbeurs Utrecht 2003

4 machtige motordagen
www.motorbeursutrecht.nl


Project Soort ...... Publieksbeurs
Bereik ............. Nationaal
Frequentie ......... Jaarlijks
Begin Datum ........ 20 februari 2003
Eind Datum ......... 23 februari 2003
Expositieprogramma . Motoren, helmen, banden, informatie over verzekeringen, accessoires, kleding, reizen en occasions

Branche ............ Recreatie & Hobby's
Bezoekersprofiel ... Consumenten, geïnteresseerden in onder productcategorie genoemde producten

Deelnemersprofiel .. Mensen die bovenstaande produkten verkopen
Complex ............ Jaarbeurs Utrecht
Plattegrond
Straat/Postadres Jaarbeursplein 6
Postcode 3521 AL
Plaats ............. Utrecht
Land ............... Nederland
 
Als ik het goed gelezen heb dan kan ik dus het best even wachten tot februari 2003 en dan een setje zachte audisafe laten aanmeten. :? :?
 
Ik ben niet geheel tevreden over de universele oordoppen van Alpine. :(
Nu heb ik tijdens de rai iets meer gezien van de op maat gemaakte doppen.
Dat lijkt mij dan ook de beste oplossing.

Welke fabrikant zal ik kiezen en waarom ?? :? :?

Wat zijn de ervaringen ?? :? :?

Op welke manier ben je niet tevreden? Ik zag het meteen al toen ik die dingen zag liggen. Ik heb namelijk zelf deze oordoppen gemaakt van veiligheidsoordoppen voor de industrie, kosten 3 gulden!!!!!! en jullie allemaal braaf 50 gulden neertellen voor dit setje hahaha. Die industrieoordoppen, daar zat nog het touwtje aan (voor in de nek). Touwtje eraf en indoen. Maar...Mijn goedpassende Arai helm ging zo dicht over mn hoofd dat de dopjes er met het afzetten van de helm bijna in mn gehoorgang weredn geduwd.
Ik wilde de mensen van alpine niet beledigen toen een paar klanten die dingen kochten, maar ik wilde zeggen dat ze wel eens last konden krijgen met hun helm op en afzetten.
 
Peter, mijn ontevredenheid is tweeledig. Allereerst valt de geluiddemping nogal tegen en daarnaast zijn mijn gehoorgangen intussen enigzins geïrriteerd. :(
Ik moet daar natuurlijk wel bij zeggen dat ik ze ook dagelijks draag op weg naar en van m'n werk.
Hierom mag het wat mij betreft best wat kosten, maar dan moet het wel goed zijn. :}
 
Ik had het anders moeten formuleren.
Ik bedoel dus, na een tijdje moet je ze weg flikkeren omdat ze dan niet meer goed werken, en daarnaast zijn ze moeilijk schoon te houden.

..ze kosten dan ook natuurlijk 3 keer nix!!! Voor de prijs van een 'goede
' set oordpjes koop je twee dozen 'gele proppen'...
Ik heb op de RAI nieuwe laten gieten bije EARMO, harde. Deze had ik ook, alleen is er op de een of andere manier een gekraakt in het etuitje waar ik ze in bewaar.. :? Voordeel van originele oordoppen is dat je mensen die tegen je praten kunt verstaan, dit i.t.t. de 'gele proppen'..m.a.w. je kunt redelijk communiceren :)
 
Ik heb aangemeten oordoppen geprobeerd :( . Krijg net als een aantal anderen last van mijn oren na een half uurtje :? . Als ik met gehoorbescherming rijd gebruik ik nu meestal gele propjes van EAR of soortgelijke propjes. Werken het beste. Als ze vuil zijn gooi je ze weg. Als ze kwijt raken hoef je geen verzekeringspapieren in te vullen. Werkt prima. Bovendien heb ik een prima sponsor voor deze oordopjes gevonden (werkgever) :] .
 
Ik heb nu sinds kort (2 weken gele) ook van die standaard doppen van Alpine gekocht (25euro) doppen :)
Gelijk het zwaarste filter wat er bij zat derin gedaan. Ze doen de eerste 2 min behoorlijk pijn :( , daarna voel ik ze minder :) en na langer dan een half uur ga ik ze weer behoorlijk voelen '(
Nou zit ik elke dag 2 keer iets meer dan een half uur op de motor :] en ik moet zeggen, ik zou niet meer zonder oordoppen willen rijden :9 , een keer met tanken uitgedaan en verder gereden, teeeering wat een klote herrie :(
Straks misschien nog op maat laten maken maar dan zeker de zachte vorm :)
 
ik heb van die gele zachte in.
plug01.gif

heb 3 paar aangemeten flexibele en harde geprobeerd( voor mijn werk) begint na een dag of twee te irriteren maar dat komt zelden voor ben een uniek geval dus.
nu zit ik nooit twee dagen op mijn moter dus zou ze wel in kunnen doen.

Die zachte bevallen goed(heb wel is gehoord dat mensen evenwichtstoornissen tijdens dragen kunnen krijgen of dat waar is weet ik niet), deze dempen alle tonen. Aangemeten oordoppen dempen de schadelijke hoge tonen.
.ik rijd nooit zonder,volges mij dempt geen helm goed!
 
Die gele schuimdingen heb ik ook een tijd gebruikt. 'kvond het niet echt fijn. :(
Kreeg steeds druk op m'n oren en het zat niet lekker onder de helm. |(
 
Ik heb sinds een jaar of 3 ervaring met zachte gegoten doppen van Alpine. Deze bevallen mij prima. Als je wilt kun je wisselen voor andere filters (niet bijgeleverd, wel bij te bestellen). Ik krijg geen last van mijn oordoppen op welke manier dan ook. Ik heb ong. 6 weken moeten wachten nadat ik ze had laten aanmeten op de RAI. Ik meen me te herinneren dat Alpine een duurder merk is dan EARMO e.d. Ik weet echter niet of zo ook daadwerkelijk beter zijn.

Ik heb geen ervaring met andere merken wat betreft harde of zachte oordoppen. Wel van die zachte 'lamellen' gehad van Alpine: die bevielen niet, mijn oren gingen na een half uur echt pijn doen.


:? Wie van jullie weet hoe lang zachte oordoppen meegaan? :?
Is dat onbeperkt, want ik kan me voorstellen dat je zelf niks merkt van de dempingsteruggang als je op je motor zit.


CAT
 
Ik heb sinds een jaar of 3 ervaring met zachte gegoten doppen van Alpine. Deze bevallen mij prima. Als je wilt kun je wisselen voor andere filters (niet bijgeleverd, wel bij te bestellen). Ik krijg geen last van mijn oordoppen op welke manier dan ook. Ik heb ong. 6 weken moeten wachten nadat ik ze had laten aanmeten op de RAI. Ik meen me te herinneren dat Alpine een duurder merk is dan EARMO e.d. Ik weet echter niet of zo ook daadwerkelijk beter zijn.

Ik heb geen ervaring met andere merken wat betreft harde of zachte oordoppen. Wel van die zachte 'lamellen' gehad van Alpine: die bevielen niet, mijn oren gingen na een half uur echt pijn doen.


:? Wie van jullie weet hoe lang zachte oordoppen meegaan? :?
Is dat onbeperkt, want ik kan me voorstellen dat je zelf niks merkt van de dempingsteruggang als je op je motor zit.


CAT

Uit de info die ik intussen verzameld heb omtrent maat-gehoorbescherming wordt duidelijk de de levensduur niet bepaald wordt door de filters
maar door de buitenkant van de dop ( pasvorm ?! ) O-) .
Het schijnt zo te zijn dat de vorm van het oor en gehoorgang aan verandering onderhevig zijn. :?
Gemiddeld geven de diverse fabrikanten een levensduur van ca. 5 jaar. :?
 
Uit de info die ik intussen verzameld heb omtrent maat-gehoorbescherming wordt duidelijk de de levensduur niet bepaald wordt door de filters
maar door de buitenkant van de dop ( pasvorm ?! ) O-) .
Het schijnt zo te zijn dat de vorm van het oor en gehoorgang aan verandering onderhevig zijn. :?
Gemiddeld geven de diverse fabrikanten een levensduur van ca. 5 jaar. :?


:^

KLOPT!

Alhoewel er natuurlijk altijd uitzonderingen zijn zowel naar boven als beneden. 5 jaar is een mooi gemiddelde.
 
Ik heb een stel earmo's laten aanmeten bij de motorbeurs in Utrecht. Ik heb de harde uitvoeringen met witte filters. Dacht dat de witte filters voor windgeruis tot 130 km/h, zeker weet ik het niet. Bij de beursaanbieding kreeg je ook allerlei middeltjes om de doppen schoon te houden/maken.

En voor de bijdehandjes: ik heb ze nog niet schoongemaakt.

Hier een foto

full
 
Ik blijf die gele proppies toch het beste vinden (oneee kheb nu oranje proppies :P ).
Ze kosten geen moer en na een paar keer gebruiken mik je ze weg.
Ze zitten lekker goed, dempen prima en kosten 3x niks (heee had ik dat al gezegd?).
Die aangemeten dopjes was ik binnen een week kwijt, en die "gewone" plastic dopjes zitten voor geen meter, maar dat gaf niet want die was ik ook zo weer kwijt :) .
ik hou het bij de propjes :]
 
Op de RAI heb ik "Audisafe" laten aanmeten.

Volgens zeggen heeft het met de grootte van de gehoorgang te maken of je "in aanmerking" komt voor harde of zachte.

In mijn geval harde, al had ik zachte blauwe leuker gevonden. Maar ja, zij gaan door voor experts en dus zal de praktijk het leren.

Nog 3 weken wachten en dan vallen ze door de brievenbus hoop ik.

Tot nu toe altijd gele proppies van de GAMMAAAAA
Hoor ook gelijk helemaal niks meer.

Laat ze dus vaak thuis |( En zit vervolgens met klapperende trommelvliezen op de snelweg. Zeker nu weer met de toenemende wind.

We gaan het beleven.
 
Ik heb een stel earmo's laten aanmeten bij de motorbeurs in Utrecht. Ik heb de harde uitvoeringen met witte filters. Dacht dat de witte filters voor windgeruis tot 130 km/h, zeker weet ik het niet. Bij de beursaanbieding kreeg je ook allerlei middeltjes om de doppen schoon te houden/maken.

En voor de bijdehandjes: ik heb ze nog niet schoongemaakt.

Hier een foto

(Afbeelding)

rij je nooit harder dan 130? anders had je toch beter zwaardere filters in laten zetten lijkt mij
 
rij je nooit harder dan 130? anders had je toch beter zwaardere filters in laten zetten lijkt mij

Ach, bij een oprit van de snelweg gaat de kraan van de duuk even open. De kick zit echt niet in de topsnelheid, dat is meer voor de statistieken en voor de "je bent jong en je wilt wat" motorrijders.

Toen ik mijn uitlaten opnieuw heb laten vullen in combinatie met de oordoppen was het voor elkaar.
 
Voor degene die intresse hebben in aangemeten gehoorbeschermers.
Er staat morgen bij de van Meel motoren "spektakeldag" (in Made)ook een stand van Elacin (kun je met korting mooie dopjes laten aanmeten)
Inclusief een zacht O-ringetje om ze weer gemakkelijk uit je oor te trekken. :)
 
Voor degene die intresse hebben in aangemeten gehoorbeschermers.
Er staat morgen bij de van Meel motoren "spektakeldag" (in Made)ook een stand van Elacin (kun je met korting mooie dopjes laten aanmeten)
Inclusief een zacht O-ringetje om ze weer gemakkelijk uit je oor te trekken. :)

En die schijnen nog heel goedkoop te zijn ook!
 
Ik heb op de motor meestal geen oordoppies in, eigenlijk alleen bij echt lange ritten (>300km) Bovendien ben ik nog aan het genieten van het geluid van m'n relatief nieuwe motor 8-) Ik gebruik Alpine doppies, dezelfde die ik in de oefenruimte gebruik met repeteren met m'n band. Die filteren niet alles, alleen de schadelijke niveau's en frequenties. Plus dat je de filters kan wisselen, dat maakt wel degelijk verschil is mijn ervaring. Ik kan ze ook gewoon onder m'n helm hebben zonder er last van te krijgen. Dit was wel onder m'n Schuberth, die zit vrij ruim bij m'n oren. Met de AGV helm heb ik het nog niet geprobeerd dus weet nog niet of het gaat irriteren.
 
Hey, hoe zit dat dan met oordoppen, ik hoorde dat die oranje of gele proppen ervoor zorgen dat je je gehele gehoorgang afsluit, daardoor duizelig en ongeconcentreerd kan worden......zelf heb ik daar nooit geen last van gehad, enkel dat je er niks meer mee hoort en dat ik ook geen ambulance hoorde die me voorbij zoefde, zelf heb ik nu Alpine zacht, alleen als je een tijdje 160 hebt gezoefd op de snelweg suizen ook mijn oren nog, is dat wel veilig genoeg dan?
XXX-linda
 
Terug
Bovenaan Onderaan