Welke oordoppen ??

Welke Oordoppen ??

  • Audisafe Hard

    Stemmen: 1 2,0%
  • Audisafe Zacht

    Stemmen: 3 5,9%
  • Alpine Hard

    Stemmen: 2 3,9%
  • Alpine Zacht

    Stemmen: 26 51,0%
  • Comfoor Hard

    Stemmen: 5 9,8%
  • Comfoor Zacht

    Stemmen: 5 9,8%
  • Earmo Hard

    Stemmen: 8 15,7%
  • Earmo Zacht

    Stemmen: 1 2,0%

  • Totaal aantal stemmers
    51
Ik zie dat veel mensen hier hun doppen op de RAI of de Motorbeurs in Utrecht hebben aan laten meten. Voor Comfoor doppen betaal je 110 euro in de winkel en voor zachte Alpine doppen iets van 130 euro. Hoeveel geld scheelt het aanmeten op de beurs vergeleken met aanschaf in de winkel? Ben maar een arme student :9 , dus ieder eurocentje wat ik kan besparen is meegenomen.
 
Ik zie dat veel mensen hier hun doppen op de RAI of de Motorbeurs in Utrecht hebben aan laten meten. Voor Comfoor doppen betaal je 110 euro in de winkel en voor zachte Alpine doppen iets van 130 euro. Hoeveel geld scheelt het aanmeten op de beurs vergeleken met aanschaf in de winkel? Ben maar een arme student :9 , dus ieder eurocentje wat ik kan besparen is meegenomen.

Alpine is op beurs € 90 en de anderen vaak € 69

Edit:
Voor zachte ongeveer € 8 bijbetalen ivm met kleurtje.
 
Is dat dan de zachte uitvoering of de harde? Ik wil zelf namelijk de zachte.
Ziet er in ieder geval wel aantrekkelijk uit om het op een beurs te laten doen. Maar is dan niet je hele beursdag naar de klote? :? Neem aan dat ik niet de enigste bent die dat wil laten doen.
 
Is dat dan de zachte uitvoering of de harde? Ik wil zelf namelijk de zachte.
Ziet er in ieder geval wel aantrekkelijk uit om het op een beurs te laten doen. Maar is dan niet je hele beursdag naar de klote? :? Neem aan dat ik niet de enigste bent die dat wil laten doen.

Aanmeten duurt niet lang.
En als er een rij staat, loop je later ff terug als je info EN aanmeten wil.
Hoeft allemaal niet lang te duren dus.

Heb edit erbij gezet. Voor zachte betaal je bij omdat je kleurtje kan kiezen.
 
Bedankt voor de info LCB!

Maar ik lees hier dat Audisafe ook oordoppen levert. Zijn die net zo goed als die merkdoppen? Ik heb er nog nooit van gehoord en heb ook geen internetsite gezien van ze.
 
Bedankt voor de info LCB!

Maar ik lees hier dat Audisafe ook oordoppen levert. Zijn die net zo goed als die merkdoppen? Ik heb er nog nooit van gehoord en heb ook geen internetsite gezien van ze.

Audisafe is ook een merk :P

Alpine is bekender en duurder, maar of ie ook beter is, tsja ...

Zelf heb ik AudiSafe aan laten meten en hoop ze binnen twee weken, nu, binnen te hebben.
Dan gaat er een oordeel komen haha.

Ieder merk zal claimen dat ze de beste zijn en daarom misschien juist de duurdere zachte adviseren.
(Hard of zacht is afhankelijk van je gehoorgang en grootte van je oren.)

Ga dus rondvragen en bepaal zelf met wie je in zee gaat.
 
Ik heb ook de Audisafe aan laten meten op de RAI. Ik heb Audisafe gekozen omdat ze gewoon de goedkoopste waren.
De harde waren 69 euro en de zachte inderdaad 77 euro. Ik heb gekozen voor een opvallend kleurtje (Mille-blauw :) ), vanwege dat je ze dan goed kan zien, mochten ze uit je handen vallen. (een collega heeft zijn harde doorzichtige laten vallen op een grindpadje: anderhalf uur zoeken zowat)
Aanmeten duurde alles bij elkaar 5-10 minuten. Er werd geadviseerd om de harde te nemen, maar omdat de meeste hier een duidelijke voorkeur hebben voor zachte heb ik toch de zachte genomen. Ik hoop ze ook binnen 2 weken te hebben.

Aan laten meten op de beurs is dus zeker aan te bevelen!
 
Ik hoop ze ook binnen 2 weken te hebben.

Misschien kan je je ervaringen met ons, in ieder geval met mij :) , delen.

Aan laten meten op de beurs is dus zeker aan te bevelen!

Dan wacht ik lekker tot de beurs in Utrecht en gebruik ik tot die tijd wel gele EAR propjes. Wil namelijk ook nog een ander winscherm om mn SV. Kost ook weer alles.
 
Laatst bewerkt:
Misschien kan je je ervaringen met ons, in ieder geval met mij :) , delen.

Vandaag zijn ze binnen, dus dat komen ze iig al na :P .
Binnen 4 weken heeft u ze thuis.

Mijn eerste kennismaking ermee:

Schattig groen etuitje met twee dopjes erin.
1 met een rood stipje :P

Wat denkt LCB, ik hoef niet het papiertje te lezen en aangezien ik superlinks ben, in me linkeroor proberen te vrutten. Ging uiteraard niet,
dus valt op de grond. Op zich niet erg, ware het niet dat ik een keiharde grindvloer heb en veel niet overleefd daarop.
Eerste valproef heeft dopje doorstaan gelukkig. Zou wat zijn, of niet dan |(
En zoeken trouwens, want vloer is licht en doppie ook.

Toch papiertje maar erbij en met rood stipje moet in rechteroortje.
beetje draaien en zowaar. Links ook in gedaan en LCB kan bij zichzelf oordopjes inbrengen. En deed helemaal geen pijn ;)

Lullend tegen mezelf ook die test doorstaan en hoor er beter mee als die GAMMA-dingen.

Buf over me kop getrokken en helm op. Hum, rechts geen probleem qua drukpunten, maar links een drukpuntje.
Helm naar beneden gedrukt en geen last meer. Maar ik ga niet steeds helm drukkend rijden, dus moet maar ff al draaiend/proberend juiste positie vinden.

Tot zover mijn eerste kennismaking met...
Rechts positief bevonden! Links hum bevonden!

Vanmiddag maar weer ff stuk rijden, maar nu met AUDISAFE in me oortjes :P

Enne, tis te zot voor woorden, maar wat je al niet kan vertellen over doppies ;)
 
De mijne zijn vandaag in de bus gevallen. Ook van Audisafe, maar dan de zachte in de kleur blauw.
Eerste indruk: ze passen :)
ik voel dat ik ze inheb, maar verder heb ik er geen last van (ook niet van het gewauwel van mijn vrouw :} ) Nergens drukpunten ofzo. Binnenkort maar eens de praktijktest uitvoeren.
 
Op zaterdag 16 november 2002 16:35 schreef Hornikx het volgende:
Ik voel dat ik ze inheb, maar verder heb ik er geen last van (ook niet van het gewauwel van mijn vrouw :} ) Nergens drukpunten ofzo. Binnenkort maar eens de praktijktest uitvoeren.

Als je wat testjes gedaan heb hoor ik het graag. Rij vanaf nu tot februari maar even met schuimpropjes, maar ik zou niet meer zonder oordoppen willen hoor. Helemaal super!
 
Ik heb ze tot nu toe steeds ingehad en is perfect.
Verslavend zelfs :P
Je hoort alles nog, maar de vervelende tonen niet meer.

Helemaal goed dus.
 
Vandag praktijkproef gehad. Nog geen snelweg.
Maar ik ben zeer tevreden. Dempt heel erg goed en je blijft toch alles horen.
Wat klinkt een motor dan toch mooi zeg. Ik heb ook nergens last van, behalve dat praten een hele rare ervaring is met die dingen in...
Van harte aan te bevelen dus. En neem gewoon de goedkoopste, als ze maar op maat zijn gemaakt.
BTW: LCB heeft de harde, ik heb de zachte. (oordoppen!)
 
kheb net mijn op de rai gegoten alpine doppies binne gekregen.
Zitten lekker, kheb ze ff geprobeert met mijn helm op, maar met deze doppies krijg je geen zere oren doordat ze minder hard in je oren worden geduwd.
Nu nog even op de motor testen.
 
kheb net mijn op de rai gegoten alpine doppies binne gekregen.
Zitten lekker, kheb ze ff geprobeert met mijn helm op, maar met deze doppies krijg je geen zere oren doordat ze minder hard in je oren worden geduwd.
Nu nog even op de motor testen.

Had je hiervoor doppies waar je wel zere oren van kreeg?
 
Ja van die gele dingen die je ff bij elkaar moest kneden en dan in je oren proppen (3m geloof ik) Maar die zaten nooit lekker. Maar dat kan natuurlijk ook persoonlijk zijn

Schuimpies bedoel je denk :?

Dingen zaten mij ook niet lekker.
Krengen zettette uit, dus haast was geboden met helm opzetten :P

Maar ik kan vertellen dat ik enorm verslaafd ben aan mijn nieuwe doppies.
Waar ik ga, gaan de doppies ook. Merk overduidelijk verschil.
Die schuimpies liet ik binnen stad uit. Alleen in op snelweg.
Ritje naar de pomp van 1 km binnen bk gaan ze zelfs in.
 
Ik heb voor mijn werk van diezelfde dingen als LCB (alleen dan een model met greepjes), maar door die greepjes kan ik die niet onder een helm indoen.

Als er een ploeg van Wartsila bij ons aanhet werk is (2 X per jaar bij groot overhaal) vraag ik altijd een paar handjes van die gele oordopjes. Dat zijn nog steeds de beste! Na een paar keer zijn ze op, maar ik vind ze heerlijk. Je moet ze alleen niet bij een motorzaak of hoortoestellenzaak kopen: stervensduur!
 
Ik heb voor mijn werk van diezelfde dingen als LCB (alleen dan een model met greepjes), maar door die greepjes kan ik die niet onder een helm indoen.

Hoezo greepjes?

Zoiets had ik gehoord idd. Ik heb ook greepjes :P
Maar dat is een gewoon een inkeping die in de dop zit. Steekt dus niet buiten me oor.

Enige waar ik bang voor was, was die druk op me linkeroor toen ik ze net binnen had. Smiddags keek ik er eens goed naar en zag dat het filter bij de linkerprop buiten de oppervlakte steekt. De rechter is mooi verzonken.
Heb ze toen gebeld en uitgelegd. Kon ze opsturen en dan zouden ze ernaar kijken.

Ben savonds wezen rijden en had er geen last van. Nu kan het ook te maken hebben met het inbrengen natuurlijk. Is ff een handigheidje wat je moet krijgen.

Heb nergens geen last van met die dingen.
 
Op woensdag 06 november 2002 12:05 schreef LCB het volgende:Audisafe is ook een merk :P

Alpine is bekender en duurder, maar of ie ook beter is, tsja ...

Zelf heb ik AudiSafe aan laten meten en hoop ze binnen twee weken, nu, binnen te hebben.
Dan gaat er een oordeel komen haha.

Ieder merk zal claimen dat ze de beste zijn en daarom misschien juist de duurdere zachte adviseren.
(Hard of zacht is afhankelijk van je gehoorgang en grootte van je oren.)

Ga dus rondvragen en bepaal zelf met wie je in zee gaat.
Wat heeft je gehoorgang en de grote van je oren er dan mee te maken? (t.o.v. harde of zachte). Op maat is op maat zou ik zeggen!

LBC : Waarom heb je voor HARDE AUDISAFE doppen gekozen?
Hornikx: Waarom heb je voor ZACHTE AUDISAFE doppen gekozen?
 
Wat heeft je gehoorgang en de grote van je oren er dan mee te maken? (t.o.v. harde of zachte). Op maat is op maat zou ik zeggen!

LBC : Waarom heb je voor HARDE AUDISAFE doppen gekozen?
Hornikx: Waarom heb je voor ZACHTE AUDISAFE doppen gekozen?

Harde zouden me beter passen. Ik heb er geen klachten over, maar ook geen vergelijking met zachte tov harde.

Precieze hoe en wat moet je hen vragen als je laat opmeten. Ben niet zo oortechnisch aangelegd :P

Ik weet wel dat er mensen zijn die juist zachte kiezen omdat die in schattige poezelige kleurtjes te krijgen zijn. Past beter bij de fiets/pak weet je wel ;)
Vin het goed. Ze zitten toch in me oren en het is wat goedkoper ook nog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan